Spaniolii îşi reduc temporar limita de viteză pentru a economisi carburant

Publicat luni, 07.03.2011 18:21 de Sebastian Toma

Ibericii vor trebui să nu depăşească 110 km/h pe drumurile publice pentru a reduce consumul de carburant al ţării pentru a răspunde la situaţia din Libia şi Orientul Mijlociu. Restricţia de viteză este temporară.

Alfredo Perez Rubalcaba, Prim-Ministrul adjunct al Spaniei, a decis alături de colegii săi de la putere să reducă limita de viteză maximă în Spania. Astfel, drumurile pe care era permisă o viteză maximă de 120 km/h au acum o limită de 110 km/h. Potrivit politicienilor iberici, măsura este un răspuns la situaţia din Libia şi Orientul Mijlociu şi are ca scop reducerea cheltuielilor populaţiei cu carburantul. Englezii de la BBC estimează că 13% din cantiatea totală de ţiţei folosită de iberici provine din Libia, dar oficialii spanioli nu au confirmat şi nici infirmat această informaţie.

Pentru a le aminti cetăţenilor că trebuie să circule mai încet, peste 6.000 de semne de circulaţie care afişau viteza maximă pe respectivul segment de drum au fost înlocuite peste noapte cu altele mai "mici". Schimbarea limitei de viteză este temporară şi va fi în vigoare cel puţin până la finele lunii iunie, nefiind legată de criza din Libia atât de strâns cât s-ar crede. Guvernul Spaniei estimează că reducerea limitei de viteză va duce la reducerea consumului de carburant cu 15%.

Între timp, principalul partid de opoziţie spune că valoarea reală este situată în jurul a cinci procente. Scăderea vitezei maxime nu este singura măsură aplicată de spanioli pentru reducerea cheltuielilor, printre măsurile luate de aceştia fiind ieftinirea biletelor de tren, sprijinirea achiziţiei de becuri eficiente din punct de vedere enrgetic şi a anvelopelor cu rezistenţă scăzută la rulare.

Via | Autocar

  • gelu, luni, 07.03.2011 19:15
    vai, da' se poate asa ceva?

    pai ei nu "stie" ca la noi, "la" romania, unde sunt drumuri perfecte, majoritatea (majoritatea?) soferilor (dar ce vorbesc eu, a pilotilor) isi doresc 120km/h pe drumurile nationale cu doua benzi juma'? ce comunisti, dom'le! si on-topic: guvernul ala da dovada de intelepciune.

  • Hadouken, luni, 07.03.2011 21:10

    intradevar. ALTE masuri: reducerea biletelor de tren si sprijinirea achizitiilor "verzi". Pe o alta tema verde, subventioneaza pana la 90% din costurile panourilor solare, fotovoltaice etc. Radem noi radem de romanii plecati pe-acolo, dar ibericii sunt cu 50 de ani inaintea noastra.

  • demin2609, luni, 07.03.2011 22:15
    hă hă hă

    noi suntem în urmă cu 500 de ani! cine să ne schimbe şi gândirea?

  • marius, marţi, 08.03.2011 09:46
    da da....

    Pot economisi carburant doar daca soferi o vor...ce este 120 s-au 110 km/h?? daca se modifica 120 --> 80 km/h poate se simtea la pompa/buzunar dar asa...vai de mama noastra. cu bine!!

  • dan, marţi, 08.03.2011 09:52

    Desi foarte multa lume a inceput si la noi sa reduca viteza de deplasare din proprie initiativa, tot din cauza scumpirilor (inclusiv subsemnatul), mai sunt totusi, cica, oameni care, spre stupefactia mea, inca gonesc in draci, atat prin oras, cat si prin afara orasului. Astia ori au bani de nu mai au ce face cu ei, ori sunt de-a dreptul cretini si au ramas cramponati in continuare pe ideea asta tampita "o viata am, traiesc clipa, ce viitorul meu in nuante maro".

  • bozzo26, marţi, 08.03.2011 09:54
    :D

    La noi fiecare semafor reprezinta o provocare, parca ar fi la Formula 1 :))):))

  • george, marţi, 08.03.2011 10:36
    E DOAR UN PALEATIV

    Cea mai buna masura de reducere a consumului de combustibil s-a luat deja. Este vorba de cresterea pretului combustibilului. Ceea ce face acest guvern "intelept" este sa aplice "dupa ureche" o masura cel putin discutabila ca sa nu zic proasta. La prima vedere, mergi mai incet, consumi mai putin. Insa, pe langa reducerea efectiva care nu are cum sa fie de 15 %, se mai pune si problema scaderii fluiditatii traficului care, de cele mai multe ori se traduce prin aparitia mai frecventa a "Stau-urilor" si a circulatiei ingreunate (pe la Germanica, i se zice "stockende Verkehr"). Iar cand se ajunge aici, n-are rost sa mai facem socoteli de consumuri... Abia astept rezultatele concrete ale acestei masuri "inspirate"...

  • Cristi, marţi, 08.03.2011 10:37
    @Hadouken

    Sa zicem ca "verzile" de fotovoltaice sunt inca incerte in investiile unor sceptici. Dar partea cu trenul ai perfecta dreptate. Trenuri metrouri tramvaie sunt mijloacele de transport care in partea dezvoltata a Europei au o importanta imensa fata de atentia data la noi. Si se vede. Transportul feroviar la noi e la pamant...si asta este groaznic din toate punctele de vedere.Favorizeaza monopolizarii transportului rutier (inclusiv transport de marfa) est cel mai grav. Acest exemplu american al viitorului pe sosele nu a fost asa de bine primit de vest europeni care isi inchid strazi pentru a face cale de acces de tranvai cu spatiu verde trotuar si pista ciclabila...Mazare spre ex face invers...Iar cu CFRul trebuie sa ai muulta rabdare ca sa-l folosesti...Cum pot mai francezii sa mentina tgvul plin si totusi biletele sunt extraordinar de scumpe? Constiinta, comoditatea de a nu conduce, precautie, lipsa necesitatii boostului moral venit din a conduce? Ar fi bine sa nu mai mergem cu coada ridicata si sa invatam de la cei care au o solutie mai buna...Sa auzim de bine!

  • gelu, marţi, 08.03.2011 11:28
    capra raioasa si coada romanului

    @marius...in cazul in care nu ai citit articolul....este vorba despre Spania, nu despre mama ta. Ok? @george...se scade viteza MAXIMA la 110km/h. Nu stiu care iti este logica in ceea ce afirmi prin comentul tau, dar trebuie sa fii ridicol de idiot (la general vorbind) sa crezi ca 10km/h mai putin duce la aparitia "Stau-urilor".

  • george, marţi, 08.03.2011 12:15
    LA GENERAL VORBIND, TREBUIE SA FII INCREDIBIL DE IDIOT

    sa vorbesti fara sa stii subiectul... @ gelu Ai condus si tu macar o data intr-o tara din asta civilizata ca sa vezi ce se intampla in traficul de acolo? In alta ordine de idei, poti sa-mi spui care este limba ta materna? Ca eu am spus niste lucruri putin diferite de ceea ce ai comentat tu acolo...

  • Cristi, marţi, 08.03.2011 12:20
    @gelu

    De ce simti nevoia sa jignesti? e parerea lui, respect-o daca vrei ca a ta sa fie respectata. Explica-ti punctul de vedere si vedem apoi cine are dreptate. Eu cred ca intram pe siteurile acestea pentru a ne informa, nu pentru a ne injura.

  • Ion, marţi, 08.03.2011 13:53
    Spania

    Spania a doua tari din lume dupa Germania in ce priveste autostrazile. Spaniolii au infrastructura ce nu viseaza nimeni, metroul din Madrid are 15 magistrale, acum fac metrou si la Bilbao iar autostrazile se construiesc in ritm ametitor.

  • RTI, marţi, 08.03.2011 15:38
    ?

    mda , Spania.....cu 2000 de MILIARDE de euro imprumutati se pot face multe lucruri inclsiv in Romania ( chiar daca se fura mai mult ca in alte parti ) problema este cand vine scadenta ON TOPIC - masura este penibila si fara nici un efect considerabil asupa economiei de carburant, cred ca ibericii sunt foarte,,fericiti'' ca au autostrazi de invidiat pentru care o sa plateasca si stranepotii lor dar se deplaseaza ca in Romania

  • george, marţi, 08.03.2011 16:48
    VORBESTI DE AMERICANI?

    @ RTI In 2009, Spania a avut o datorie publica de 86,5 MLD Euro. Cu mii de miliarde datorii se joaca doar americanii: - deficit bugetar in 2010 - 1300 de miliarde de dolari; - datorie publica guvernamentala - 14.000 de miliarde de dolari - datorie publica totala - 55.000 de miliarde de dolari