Smart pleaca in SUA
DaimlerChrysler a luat o decizie asteptata de toata lumea. Smart Fortwo pleaca sa cucereasca piata americana. Ramane de vazut care va fi succesul sau.
Tara care a dat lumii Hummer-ul si alte astfel de modele gigantice se pregateste sa primeasca in showroom-uri minusculul smart Fortwo. Acesta este ultimul pariu al celor de la DaimlerChrysler, care lanseaza, in 2008, micuta citadina cu doua locuri pe piata americana.
Obiectivul declarat de constructor este de 20.000 de unitati vandute pe an, adica de cinci ori mai putin decat in Europa. Ca fapt divers, aflati faptul ca doar pe piata italiana se vand anual 40.000 de modele Fortwo. Aceasta provocare se anunta dificila pentru DainlerChrysler, in conditiile in care, se stie foarte bine, afacerea smart nu a adus inca profit.
Motivul real care a stat la baza acestei decizii este cresterea continua a pretului la carburanti. Si totusi, americanii nu si-au schimbat obiceiurile, cheltuind – doar ei – nu mai putin de 40% din productia mondiala de petrol. Sa fie ideea originala secretul unui eventual succes in Statele Unite? Vom vedea peste doi ani.