Smart #1, primul crossover electric al mărcii: autonomie de până la 440 de kilometri
Smart a lansat oficial primul său crossover electric, numit #1. Noul model are dimensiuni apropiate de Mercedes-Benz EQA și dispune de un propulsor de 268 de cai putere, cu o autonomie de până la 440 de kilometri.
După o perioadă lungă de speculații și imagini cu mașina camuflată, Smart a prezentat oficial primul său crossover, botezat #1. Așa cum am observat și în imaginile din timpul testelor de iarnă, noul model de serie păstrează, în mare parte, același design văzut la conceptul cu același nume. Mașina a fost desenată de către Gorden Wagener, șeful departamentului de design Mercedes-Benz, iar noul #1 are o înfățișare discretă și, totodată, fluidă.
Caroseria rotunjită îi oferă lui #1 nu numai un design curat, ci și o formă aerodinamică eficientă. De altfel, coeficientul aerodinamic al noului model este de doar 0.29. Cu o lungime de 4270 de milimetri, lățime de 1820 de milimetri, înălțime de 1640 de milimetri și un ampatament de 2750 de milimetri, noul Smart #1 are dimensiuni similare cu fratele său din grup, Mercedes-Benz EQA.
În partea din față avem o grilă acoperită, elementul care denotă că aceasta este o mașină electrică. Farurile au o semnătură luminoasă LED în forma literei V și sunt unite de o bandă iluminată. Aceeași configurație o găsim și la luminile spate, iar mânerele sunt integrate în portiere pentru a mări eficiența aerodinamică. Designul lui #1 este completat de un plafon panoramic din sticlă și de jantele de 19 inch.
Interiorul are un design minimalist, cu un ecran central de 12.8 inch și un instrumentar digital de 9.2 inch. Sistemul multimedia dispune de o interfață grafică 3D și se bazează pe un program de inteligență artificială pentru comenzile vocale.
Noul Smart #1 este propulsat de un motor electric amplasat pe puntea spate de 268 de cai putere și care dezvoltă un cuplu de 343 Nm. Bateria de 66 de kW îi oferă noului crossover o autonomie cuprinsă între 420 și 440 de kilometri în regim WLTP. Viteza maximă este de 180 de km/h, iar repriza de încărcare de la 10 la 80% este gata în 30 de minute la o priză DC de 150 de kW. Grație tehnologiei avansate, 75% din computerele de bord ale lui #1 vor primi actualizări de tipul over-the-air.
Primul crossover Smart va fi lansat mai întâi în China, apoi va ajunge și în Europa. Smart nu a oferit, deocamdată, informații cu privire la prețurile noului model.
via Smart
incepand din 2021 observ ca piata masinilor electrice se dezvolta foarte frumos, deja oferta este variata, iar produsele atractive pentru ca incep sa scape de neajunsurile primelor generatii. #1 este din vremurile noastre si pare tipul de masina cu potential sa devina obiect de cult. pentru mine personal designul mi se pare foarte reusit, e o bucurie pentru retina mea sa vad o masina noua cu linia geamurilor paralela cu solul, ca in ultima vreme doar ciudatenii cu forma de lama de excavator.