Skoda vrea să-şi dubleze vânzările până în 2020
Skoda va miza pe piaţa din China pentru a atinge 1.5 milioane de unităţi vândute pe an până în 2020. Motivul din spatele acestei intenţii este creşterea vânzărilor per total ale Grupului Volkswagen la nivel mondial.
Concernul Volkswagen "trage" din toate direcţiile să crească vânzările în următorii zece ani. De data aceasta, este rândul celor de la Skoda să facă tot ce este posibil să crească numărul de unităţi vândute, iar strategia cehilor vizează piaţa din China. Scopul final al celor de la Volkswagen este să atingă 10 milioane de unităţi vândute pe an până în 2018 în încercarea de a-i detrona pe japonezii de la Toyota Motor Group, actualii lideri mondiali în materie de vânzări. Pentru a atinge obiectivul impus de Volkswagen, cei de la Skoda vor trebui să-şi dubleze vânzările în termen de 10 ani.
Skoda a vândut 684.226 de unităţi în decursul anului trecut. Marca din Mlada Boleslav a reuşit să obţină o creştere de 1.4 procente faţă de anul 2008, iar anul 2010 ar trebui să aducă 750.000 de unităţi vândute. În primele nouă luni ale acestui an, piaţa din China a marcat o creştere de 65% pentru cei de la Skoda, în timp ce în 2009 au reuşit să-şi dubleze vânzările faţă de 2008.
Oficialii Skoda au subliniat faptul că ei nu se consideră versiunea mai ieftină a modelelor Volkswagen şi că multe elemente tehnologice sunt comune cu marca din Wolfsburg. Statisticile interne ale concernului Volkswagen spun că Skoda nu "fură" prea mulţi clienţi Volkswagen şi că marca din Cehia se luptă în principal cu Hyundai şi Kia. În schimb, realitatea a arătat că profiturile Volkswagen au scăzut cu 500 de milioane de euro faţă de anul trecut din cauza faptului că unii clienţi au renunţat la VW în favoarea lui Skoda şi Seat.
Noul şef al mărcii Skoda, Winfried Vahland, a preluat şefia după ce Reinhard Jung a fost criticat de mai marii concernului Volkswagen pentru apropierea excesivă dintre modelele Skoda şi modelele Volkswagen. Spre exemplu, Skoda Superb este cu 2.500 de euro mai ieftin decât Volkswagen Passat, în timp ce Skoda Fabia este cu 1.695 de euro mai ieftin decât Volkswagen Polo. Winfried Vahland a fost şeful diviziei Volkswagen în China timp de cinci ani înainte să preia şefia Skoda pe 1 septembrie 2010.
Via | AutomotiveNews (înreg.)
Ce vrei nepoate daca Passatu' e asa cum il faceti adica fiabil din 3 in 3 pauza 2? Sa nu cumpere lumea masini fiabile? Skoda era privita ca un Audi de pe care s-a demontat ceva, un "nichel", un buton, astia vor s-o aduca sub Logan. Sa nu uitati ca piata chinezeasca nu cumpara numai cherry sau geely sau alte pocnitori, mai cumpara si BMW ;) destul de multe. Noi sa fim sanatosi ca sunt destui prost sa-si rupa gatul singuri ;) !