Skoda sărbătoreşte exemplarul Superb cu numărul 750.000

Publicat miercuri, 29.04.2015 17:56 de Mircea Meșter

Skoda se află în pragul lansării europene a celei de-a treia generaţii Superb, moment în care modelul ceh atinge borna de producţie cu numărul 750.000.

Cu întreaga atenţie a publicului şi a presei de specialitate aţintită asupra noii generaţii Superb, pe care Skoda se pregăteşte s-o in troducă în showroom-urile din Europa în această primăvară, constructorul ceh se întoarce pentru o zi cu faţa spre istorie şi anunţă atingerea unei borne de producţie importante pentru cel mai mare model din gamă. Conform unui comunicat oficial emis de cehi, Skoda Superb a trecut de 750.000 de exemplare produse din 2001 încoace.

Evident, statistica atinge doar exemplarele produse din cele trei generaţii Superb lansate în epoca modernă a modelului ceh, Skoda Superb fiind regăsit în gama Skoda pentru prima dată în 1934, atunci când numele apărea în premieră în nomenclatorul brandului european.

Exemplarul care poartă numărul 750.000 face parte din noua generaţie a lui Superb, a treia din epoca contemporană. Producţia noului Superb a debutat acum o lună la fabrica cehă din Kvasiny, "uzina-mamă" în care modelul este asamblat începând cu anul 2001. Între timp, nava-amiral a mărcii din Cehia a primit noi locuri de producţie la fabricile din Aurangabad (India), Anting şi Ningbo (ambele China).

Pentru a adapta linia de producţie de la Kvasiny la cerinţele noii generaţii Superb, Skoda a investit 60 de milioane de euro. Suma va fi suplimentată cu alte 250 de milioane de euro până în 2018, an în care fabrica cehă va avea cu 1300 mai mulţi angajaţi decât astăzi. 

  • S, miercuri, 29.04.2015 22:24

    Pentru mine aceasta Skoda Superb ar fi masina perfecta deoarece: -ar fi 4x4. -motorizare 2.0tdi 190cp (putere, consum, taxe) -fiabilitate buna (nu imi amintesc ca modelele Superb sa fi dezamagit la acest capitol) -intretinere acceptabila comparativ cu rivalii (skoda in general este ieftina la intretinere) -design superb

  • Azazel, miercuri, 29.04.2015 23:05

    Aceasta este masina care ma face sa ma intreb de ce ti-ai dori un Passat mai scump cand un Superb poate face cam acelasi lucru la un pret mai mic. Felicitari pentru aceasta cifra! Sunt constructori cu pretentii care din 2001 pana in prezent nu au atins aceasta cifra. Dar se cred zei. Chestii de genul asta spun multe despre aceasta masina.

  • Andi1, miercuri, 29.04.2015 23:22

    Un Passat dezbracat de detalii si accesorii inutile! Astept versiunea Scout, daca va exista. :)

  • 750 000?, joi, 30.04.2015 08:19

    Din 50 in 50 de mii , sa tot aiba aparitii in presa... ce ti-e si cu marketingul asta!

  • eee, joi, 30.04.2015 09:08

    daca ar putea sa ne spuna la fiecare 10 000 ar fi si mai bine, am putea sa facem o categorie speciala pe site, dedicata stirilor despre vanzarile din grupul vag, pe care sa o ignoram.

  • mishazaitev, joi, 30.04.2015 09:55

    Intr-o Europa in care in ultimii 30 de ani au disparut branduri importante care proveneau din tari cu o traditie solida atat in ceea ce proveste constructia de masini, cat si in ceea ce priveste economia de piata (Rover, Saab, Talbot etc), acolo, la Mlada Boreslav, legenda nascuta din visul fratilor Laurin si Klement merge mai departe! Jos palaria!

  • vianu, joi, 30.04.2015 22:29

    @eee...poate ti-a scapat :)) http://www.automarket.ro/tv/tehnic/skoda-funstar-pickup-cum-transformi-o-fabia-normal-ntr-o-mini-utilitar-4471.html daca n-ar fi cate 2-3 "noutati" saptamanale despre grup si cate suruburi a infiletat muncitoru ceh in marca "nationala" parca n-as dormi bine!

  • misha_zaitev, vineri, 01.05.2015 14:23

    @vianu A afirma ca Skoda nu este o marca nationala ceheasca este ca si cum ati spune ca Rolls Royce sau Jaguar nu sunt branduri britanic. Este mai ceheasca decat a fost Dacia romaneasca in viata ei. Designerul sef este ceh, daca va uitati la modelele mai vechi ale grupului veti vedea ca anumite trasaturi de design se pastreaza si acum (multhulitele proiectoare ale primului Yeti situate sus, intre faruri si grila radiatorului amintesc de imaginea lui 110 R, partea din spate usor aplatizata a modelului Rapid aduce aminte de un model cu acelasi nume fabricat in anii 80), numele multor modele actuale au fost folosite si in trecut, designerul sef de la Skoda este ceh, etc etc etc. Lasand la o parte aversiunea dumneavoastra pentru VAG, in ceea ce priveste Skoda, chiar cred ca sunteti nedrept.