Skoda Octavia facelift va primi noul motor pe benzină de 1.5 litri utilizat de Volkswagen Golf 7 facelift
Skoda Octavia facelift va primi în acest an și noul motor pe benzină TSI Evo de 1.5 litri, care a fost introdus pe Golf 7 facelift și în cazul căruia generează 150 de cai putere.
La prezentarea oficială din toamna anului trecut, Skoda Octavia facelift s-a remarcat în special prin blocurile optice faţă duble cu LED, mai ales că dotările tehnice nu au suferit schimbări dramatice. De altfel, gama de motorizări este alcătuită în prezent din 5 unităţi TSI pe benzină şi 4 unităţi TDI diesel, care variază între 1.0 litri şi 2.0 litri, în timp ce puterea este între 86 CP şi 186 CP.
Iată însă că lucrurile sunt pe punctul să se schimbe, întrucât constructorul ceh a confirmat că, pe parcursul acestui an, Octavia facelift va primi în gamă și noul motor pe benzină TSI Evo de 1.5 litri, care a debutat pe Volkswagen Golf 7 facelift. "Noul motor vine în a doua jumătate a acestui an", a precizat Peik von Bestenbostel, șeful de comunicare al Skoda, pentru publicația Auto Express.
Oficialul nu a dezvăluit care vor fi specificațiile motorului în cazul lui Octavia facelift, însă știm deja că pe Golf 7 facelift unitatea oferă 150 de cai putere, 250 de Nm la 1500 de rotații și promite să consume doar 4.9 litri/100 de km. În plus, propulsorul este echipat în standard cu o funcție de dezactivare a cilindrilor.
Pe de altă parte, von Bestenbostel a admis că Skoda analizează în continuare posibilitatea de a lansa o versiune electrică pentru modelul de oraș Citigo, cel care a primit un facelift cu numai o zi în urmă. "Până în 2025, 20-25% din vânzările noastre vor fi reprezentate de mașini electrificate. Dar asta ne lasă în continuare cu multe motoare tradiționale. Dacă vindem 2 milioane de mașini, vor fi 500.000 de mașini electrificate", a adăugat el.
Skoda și-a planificat deja să lanseze primul model nou electric al mărcii cel târziu în 2021, iar acesta va fi bazat pe noua platforma MEB dezvoltată de Grupul Volkswagen.
Via Auto Express
-
Coco, vineri, 10.02.2017 18:35
@EU Stimate domn nu este jenant deloc motorul 1.2 TSI de 86. Pur și simplu este un motor modern de litraj și putere mică care în practică de mișcă mai bine decât motorul pe care l-am înlocuit respectiv 1.6 MPI de 102. În plus există persoane care utilizează auto în proporție de 95% în mediu urban unde este suficient, având chiar și rezerve de utilizare. Cum sigur puteți observa că noul 1.0 TSI de 115 este superior celui de 86. Depinde ce se dorește la auto de către fiecare. Skoda este un producător generalist și de adresează unei plaje de clienți largă și cu nevoi/posibilități diferite, de aceea are o așa plajă mare de motorizări care toate la un loc trebuie să aducă cât mai mulți clienți de toate opțiunile și categoriile de venit Cui nu-i place și își și permite mai mult există și alte oferte de puteri atât medii cât și superioare, iar această politică de piață o au toți constructorii auto generaliști prin asigurarea unei oferte entry level. Restul este chestiune de gusturi, opțiuni și ...Posibilități.
-
automobilistul, vineri, 10.02.2017 20:01
@EU si asta nu e tot .Mai jenant e faptul ca abia de la 150CP beneficiezi de o suspensie moderna. Pana la 150 CP iti vei rupe spinarea la drum lung pe drumurile stricacioase :))) , daca mai vrei si capabilitati sportive nu vei avea nici o sansa, osia de caruta va scoate masina de pe trasa ideala :))
-
vianu, vineri, 10.02.2017 21:50
86CP pentru un model de clasa Octaviei. Rapidul va incepe de la cat, 50? Astept aici un raspuns de la vreun agent Skoda. In ultima vreme vad ca devenit f activ...
-
EU, vineri, 10.02.2017 23:37
@COCO Cum poti spune ca la 86 CP mai ai si rezerve de putere. La puterea asta abia te tarasti de la semafor la ce masa are masina asta, de unde sa mai spui ca e si motor pe benzina de 1.2 (deci nici cuplu nu are). Sa te vad eu pe tine cu motorul asta, la care sa cari dupa tine 4 persoane si bagaje pentru ele (pentru ca octavia nu e masina de oras). Pana si dacia 1310 1.6 avea raportul CP/masa mai mare.
-
Coco, sâmbătă, 11.02.2017 00:16
@EU Vă menționez datele esențiale pentru a putea face dvs. analiza rapoartelor și a încadra utilitatea ei in această configurație de motorizare că mediu de utilizare preponderent. 1. 1225 kg masă proprie ( datorită MQB platforma ) 2. 10.5 raport compresie 3. sistem turbo compresor 4. Cuplu 160 Nm / 1400 - 3500 tot/ min 5. 86 HP Deci aspectul cu taratul dispare indubitabil. Până la atingerea greutatii maxime (kg max. autorizata) efect liniar de livrare a rapoartele. Din punct de vedere al clasei auto - clasa compactă, deci nu destinație eminamente de oraș, dar nici incompatibilă cu deservire preponderent urbană. În ziua de azi se utilizează la deservire urbană tot felul de auto, de la mini la SUV de clasă mare, deci încadrarea strictă din acest punct de vedere raportat la clasa auto de apartenență este relativă și tine mai mult de opțiunea cumpărătorului. Repet un aspect important în industria auto - producătorii generaliști, indiferent de filozofia lor au oferte entry level, dar care nu înseamnă neapărat ... Târâtoare. Raportat la comparația cu Dacia...Scuze...Nu suportă comentarii...Lumi diferite.
-
automobilistul, sâmbătă, 11.02.2017 00:36
@Coco, sau cum s-ar zice te facusi de coco amice . Skoda Octavia 1.2 turbo-benzina : 1225 kg / 86CP = 14,24kg/CP Daewoo Tico 0.8 atmosferic : 640 kg / 48CP =13,33 kg/CP O bate Tico de o ia cu ameteala pe Octavia ,acum stai jos. Sa te vedem pe tine cu urci pe munte cu O3 cu 5 persoane+ bagaje+ portbagaj skyuri plafon .
-
automobilistul, sâmbătă, 11.02.2017 00:47
@Coco.....sorry pt excesul de zel dar nu m-a pot abtine Dacia Lastun 0,4 atmosferic : 590kg / 22,5 CP = 26,22KG/CP Doar pe asta o bate Octavia :)))
-
GAN, sâmbătă, 11.02.2017 02:01
Varianta prefacelift cred ca arata mai bine.Parerea mea!Nu inteleg ce atat tam-tam pentru ca are in oferta un motor de 86CP.Si asta pentru ca principalii cumparatori ai acestei motorizari vor fi COMPANIILE,caz in care va fi utilizata preponderent urban.Trebuie sa fi "amarastean" rau sa te indrepti catre ea,ca si persoana fizica.Poate doar daca ai economisit din greu,ai nevoie de o masina spatioasa si nu vrei un SH.Clar,daca stii ca o sa calatoresti des cu 3 pasageri si bagajele aferente,nu ai de ce sa o incluzi intre optiuni.Oricum,nu cred ca pare chiar atat de submotorizata datorita cuplului dezvoltat foarte devreme.Asta inseamna ca in oras s-ar descurca decent.De ex:Toyota Corolla are un motor de 1.3l si 99CP dar datorita cuplului mai mic si obtinut la o turatie mai inalta are o acceleratie 0-100 chiar mai slaba.Reprizele,cele care chiar conteaza in utilizarea cotidiana,ca doar cretinii fac "liniute" cu astfel de masini,sunt si mai net transate de Octavia in favoarea ei.Probabil Coco,atunci cand a spus ca are rezerve de utilizare,se referea si la faptul ca acest motor vine in 2 variante de putere.`Despre varianta de 105CP multi au spus ca pare a avea un motor mai mare decat in realitate.Am avut ocazia sa conduc,pentru putini km,e adevarat,o Octavia 1.2 105CP si nu-i pot contrazice vehement.Venit de pe o masina mult mai puternica,motorasul pare "de jucarie" dar pentru majoritatea celor care nu conduc frecvent masini cu puteri de peste 150-200CP sigur pare destul de sprintena.Categoric,preferabila variantei 1.6TDI.Dar asta e doar opinia mea.In rest o masina care ofera aproape tot ce are nevoie un familist iar micile gaselnite "istete"(la propriu) ii maresc spiritul practic.
-
Coco, sâmbătă, 11.02.2017 11:15
Ultima postare pe tema Octavia...Doar pentru cunoscători, pasionați și persoane obiective. La analiza concretă și elocventa a unei motorizări ( entry level în cazul de față ) nu poți greși fie prin omisiune fie prin adăugire că există criterii clare de încadrare unanim acceptate de producători, ale căror rezultate coroborate pe ponderea deținută în analiză dau rezultatul final. Pe fond la motoarele apărute în era downsizing-ului, optiune tehnologică care are limite și la care se va reevalua treptat eficiență și dimensionarea raportului cilindree/putere ( probabil nu vor mai fi dezvoltate tehnologii sub 1l și maxim 140 HP ) se iau în comparativ rezultatele a 4 criterii și nu doar unul care îl menționează ( în mod corect ) un coleg de postare, și anume la acesta se adaugă următoarele 1. Cuplul dezvoltat la turații foarte joase 2. Efect liniar dezvoltat pe întreaga plaja datorită setarilor ( foarte importantă și cutia utilizată ) 3. Foarte important/determinant - reprizele ( singurele relevante în utilizarea preponderent urbană ) și elasticitatea pe plaja de funcționare. Repet entry level este destinat preponderent utilizării urbane numai un... luser...Alege să utilizeze la călătorii cu bagajele aferente/vacante un astfel de motor sau cei care sunt cu posibilități foarte reduse. Cât privește compararea rapoartelor sus amintite este clar că ele se fac DOAR între auto din aceeași clasă și același tip de motorizare ( entry level în cazul discuției noastre ) că altfel comparăm știință cu... amatorismul și devenim subiectivi.
-
nsn, sâmbătă, 11.02.2017 11:25
pe vw golf 7 facelift nu exista niciun motor 1.5 tsi de 150 cp deocamdata......poate il vor introduce pe parcursul anului !!!!!!?????
-
Stefi, sâmbătă, 11.02.2017 11:28
Skoda Octavia 1.2 TSI 86 CP (160 Nm) - 0 - 100km/h: 12.2 sec Toyota Corolla 1.33 Dual VVT-i 100 CP (128 Nm) - 0.100km/h: 12.6 sec Asta pentru cel care sare de fund in sus ca ce fac 86 CP pe o caroserie atat de mare, ei bine uite ca face ceea ce nu face o japoneza cu 100 CP. Asta ca sa nu mai intram in alte discutii referitoare la consum, spatiu, ca oricum n-ai cu cine. De fapt am scris mai mult pentru cei care chiar ar putea la un moment dat sa ia de bun ceea ce abereaza el.
-
@stefi, sâmbătă, 11.02.2017 13:54
Dupa ce faci un sprint cu octavia de 1.2 tsi tre sa mergi la service sa completezi ulei pe cand cu corolla poti merge linistit unde vrei fara probleme. Daca pentru tine e mai important 0,4 secunde pe 0-100 km/h e fix alegerea ta.
-
nsn, duminică, 12.02.2017 20:13
vw golf nu are niciun motor 1.5 tsi de 150 cp.......deocamdata!!!!!!!.........poate in cursul anului?????!!!!!! se poate verifica rapid !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
-
Moldovean, luni, 13.02.2017 09:32
Și eu care speram că e faceliftul Skodei Octavia facelift...
-
Andrei, luni, 13.02.2017 09:45
@Stefi La 0-100km/h sunt apropiate, dar la reprize din viata de zi cu zi, motorul Corollei o ia rau de tot pe coaja. Octavia e net superioara Corollei, dovada si cifrele de vanzari. Octavia vinde de cateva ori mai mult decat toate japonezele la un loc. Vine vorba Japoneze, majoritatea sunt facute in Turcia. Motorul asta are sens pe pietele unde exista autostrazi, dar si pentru cei care utilizeaza normal masina, fara excese.
-
mishazaitev, luni, 13.02.2017 10:59
"Of ce dor, ce chin ce jale"... Numai asa pot incepe un comentariu vazand lamentarile unora cu provire la o motorizare pe care o are Skoda in oferta sa... Auzi domn'le la ei, cata furie, cata patima, cat revolta, doar pentru faptul ca un producator "indrazneste" sa ofere in secolul vitezei un motor de 86 cp in secolul vitezei! De parca ar fi singurul! Ford Focus Sedan are si el un model de 85 cp. Numai vorbesc de marca autohtona careia nu mai stim, pe buna dreptate chiar, cum sa-i elogiem progresele care ofera o motorizare de 1.0 si 75 cp! Dar toate astea nu mai conteaza pentru cei hotarati sa infiereze cu manie proletara Skoda! Nu! Pentru ei orice argument este inutil! De parca le baga cineva pe gat Octavia cu motorizare de 86 cp! De parca nu mai exista masini pe lumea asta si raman fata optiuni! Dar cum spuneam si alta data, calul moare de drum lung si carcotasul de grija altuia! Legenda de la Mlada merge mai departe si va continua sa se vanda in mii si mii de exemplare! Si peste ani, cand carcotasii vor ajunge bunici, iar Octaviile pe care azi le injura vor mai fi inca pe strazi in timp ce masinile pe care ei le ridicau in slavi isi vor fi dat de mult obstescul sfarsit, ei vor continua sa le explice nepotilor ce masini poraste si lipsite de fiabilitate au fabricat cei de la VAG si ce minune mare este ca acestea mai functioneaza!
-
vianu, luni, 13.02.2017 11:09
la momentul vorbirii, in Eu, cel mai mic motor de la Focus pe benzina (1L) are 100CP, cel mai slab diesel (1,5L) are 90CP Loganul nu are (inca) pretentiile clasei lui Octavia, Focus, etc...
-
mishazaitev, luni, 13.02.2017 11:54
@Vianu Faptul ca in Romania nu se mai comercilizeaza Focus Sedan, probabil in asteptarea modelului nou ce se va lansa in 2017, nu inseamna ca motorizarea despre care v-am pomenit nu a existat pana recent. Ce concluzie sa trag? Ca, pana recent, cei de la Ford savarseau un pacat de moarte vanzand o masina sub 90 cp? Aveti dreptate Loganul este intr-o alta clasa fata de Skoda. Cu toate astea nu vad de ce acolo unde exista loc de clientele pentru un Logan de 75 cp, nu ar exista si pentru o Octavia de 85 cp... Si pana la urma nu vad de ce aceasta mototorizare ii supare mai mult pe cei care urasc Skoda decat pe fanii marcii, acestia din urma fiind cei care ar trebui sa-si simta orgolil lezat de aceasta lipsa de putere.
-
GAN, marţi, 14.02.2017 00:20
Misha,corect punctat!Cand esti decis sa cauti nod in papura,te poti lega de orice.Nu am idee daca fanii Skoda sunt sau nu scandalizati de astfel de motorizari in secolul vitezei dar cert este ca se vand.Octavia reprezinta o oferta greu de contracarat.Cifrele de vanzari confirma asta.Nu i-am acordat prea multa atentie acestui lucru pana nu mi s-a ridicat urmatoarea problema la fileu:se doreste schimbarea masinii de familie cu una mai spatioasa(deh,familie mare) dar fara a depasi un anumit buget (exact,remuneratie mica).Datele problemei stateau in felul urmator:se doreste spatiu interior cat mai mare(cine are copii si trebuie sa ia si bona aka mama soacra,stie de ce),un portbagaj de cel putin 550l(altfel nu ar fi upgrade) chiar 600l daca s-ar putea,un motor mic dar potent(taxe cat mai mici dar nici nu se vrea a dormi pe drum),pachet de iarna neaparat(unii's frigurosi),faruri cel putin cu xenon ca asa are actuala(la ora aia),comenzi pe volan(imbracat cu piele ca deh,suntem un delicat)si daca se poate si ceva senzori(ploaie,lumini sau altele).Si toate astea sa se incadreze intr-un buget de vreo 20000 de "euroi" plus ca nu se prea mai vrea break. Initial am zis ca trebuie sa fie destule oferte,apoi m-am gandit ca asa ceva nu exista.In cele din urma am reusit sa intocmesc o lista scurta.A fost aleasa o Octavia Elegance sedan 1.4TSI(140 CP)cu pachet Simply Clever( ce includea,parca,faruri adaptive cu xenon,scaune fata si duze parbriz incalzite si lumini ambientale),senzori ploaie si lumini, plase portbagaj,proiectoare,jante aliaj,radio CD cu touch screen si probabil alte vreo 2 optiuni.Cireasa de pe tort,stergator luneta(unii chiar privesc in oglinda retrovizoare,probabil :-) ).Cand esti familist,castigi decent dar trebuie sa ai un buget echilibrat,vezi lucrurile mult mai practic. Cu reducerea de la dealer,bonusul de finantare si un tichet rabla pretul a coborat binisor sub limita bugetului.Asta se intampla acum 3 ani.De atunci vad masina cam de 5 ori pe saptamana.Proprietarul este fericit si satisfacut.Nu a avut probleme cu ea in afara unei rechemari in service privind calculatoarele pentru faruri.Cat despre ulei,se jura ca nu l-a completat decat o data inainte de prima revizie.In rest,doar revizii. Ar fi interesant de facut un astfel de exercitiu si acum cu modelele actuale.Chiar si pentru hateri.Pe mine unul m-a facut sa vad cu totul altfel Octavia.
-
Anatol, joi, 16.02.2017 12:19
La Chişinău se vinde Octavia cu motor 1.6 MPI aspirat de 110 CP, pentru a împăca adepţii ambelor tabere. Fiecare alege ce îi este pe plac, existenţa alternativei contează.
-
Beewhore, joi, 16.02.2017 16:14
Pot să-i pună și aripi la halul în care i-au distrus fața!
Citeste si
-
GENERAL | vineri, 22 noiembrieNorthvolt, producătorul suedez de baterii pentru mașini electrice, a cerut intrarea în falimentProducătorul suedez de baterii pentru mașini electrice Northvolt, cel mai mare astfel de producător din Europa, a depus oficial actele pentru intrarea în faliment. Compania va fi restructurată până în primul trimestru al anului viitor. Citeste tot
-
GENERAL | miercuri, 20 noiembrieAston Martin Valkyrie, record la Silverstone pentru cea mai rapidă mașină de serieAston Martin Valkyrie a stabilit un nou record pe circuitul de la Silverstone. Hypercar-ul britanic este oficial cel mai rapid model de serie pe acest circuit. Citeste tot
-
GENERAL | marţi, 19 noiembrieHyundai va avea un CEO nou: Jose Munoz este șeful filialei Hyundai din America de NordHyundai a anunțat oficial că va avea un nou CEO începând din 2025. Noul CEO al constructorului sud-coreean va fi Jose Munoz, actualul șef al filialelor nord-americane ale mărcilor Hyundai și Genesis. Citeste tot
-
GENERAL | luni, 18 noiembrieUE și China, aproape de un acord asupra taxelor pentru mașinile electrice, potrivit presei chinezeUniunea Europeană și China ar fi ajuns mai aproape de finalizarea unui acord cu privire la situația taxelor vamale pentru mașinile electrice chineze, potrivit unei surse chineze. Negocierile între cele două părți vor fi reluate în această săptămână. Citeste tot
-
GENERAL | joi, 14 noiembrieRecord mondial: Bugatti W16 Mistral, cea mai rapidă decapotabilă din lumeBugatti a stabilit un nou record mondial cu modelul său decapotabil W16 Mistral. Noul model este oficial cea mai rapidă decapotabilă de serie din lume, după ce a atins o viteză maximă de 453 km/h. Citeste tot
Cam jenant sa ai in lista un motor de 86CP. SI ce sa mai spunem ca e si cam urata. Probil ca din cauza dieselgate au mai taiat din orele dedicate designului.