Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro

Publicat luni, 16.12.2024 16:49 de Silvian Irimia

Producătorul ceh a dat startul la producție în India pentru cel mai nou model al său, Kylaq. Cu un preț de pornire de 8.700 de euro, s-au înregistrat peste 10.000 de comenzi în primele 10 zile.

Skoda Kylaq este cea mai recentă lansare în segmentul SUV-urilor subcompacte din India, a producătorului ceh. Modelul Kylaq este bazat pe aceeași platformă MQB A0-IN, care stă și la baza modelului Kushaq, dar, având o lungime sub 4 metri, se poziționează sub acesta.

Prețurile pentru Kylaq au fost deja anunțate, iar producătorul a început producția modelului la fabrica sa din Chakan, Pune. Prețul de pornire pentru acest model este de 8.700 de euro.

Pentru a îmbunătăți timpul de execuție, Skoda nu doar că și-a extins baza de furnizori din India cu 10%, dar a și crescut capacitatea anuală de producție cu 30%. Skoda Kylaq va ajunge în reprezentanțe începând cu 27 ianuarie 2025.

Rezervările pentru SUV-ul Kylaq au fost deschise pe 2 decembrie, iar în primele 10 zile s-au înregistrat peste 10,000 de comenzi.

Deoarece Kylaq a fost primit atât de bine, Skoda a organizat un turneu național de 43 de zile, intitulat India Dream Tour, având în centrul său modelul Kylaq. Turneul a început pe 13 decembrie la fabrica Skoda din Chakan, Pune, unde trei modele Kylaq au pornit pe 3 rute diferite. Acestea vor acoperi aproape 70 de orașe din India.

Skoda oferă modelul Kylaq cu un motor turbo pe benzină de 1 litru, care dezvoltă 115 cai putere și un cuplu motor maxim de 178 Nm. Totodată, Kylaq poate fi echipat cu o cutie manuală cu 6 trepte sau una automată cu 6 trepte.

Kylaq vine echipat cu dotări precum un ecran tactil de 10.1 inch, un tablou de bord digital complet de 8 inch, aer condiționat automat, încărcător wireless pentru telefon și un plafon panoramic fix. De asemenea, oferă, în premieră pentru segment, scaune față reglabile electric în 6 direcții și scaune față ventilate.

Totodată, clienții mai primesc în standard 6 airbaguri, control electronic al stabilității, dar și cameră video pentru marșarier.

via Skoda

  • nobody, luni, 16.12.2024 17:03

    La pretul asta ofera si optiuni pe care masini premium nu le au (vezi BMW seria 3, care pana la G20 inclusiv nu avea scaune ventilate)

  • de ce, luni, 16.12.2024 17:07

    nu aduc Ciolaq aia și la noi? ar rupe piața!

  • Catalin, luni, 16.12.2024 18:29

    Acest model demonstreaza ca se pot produce masini corecte la preturi accesibile. Ca sa corespunda cerintelor, nu cred ca aceste masini ar avea un pret mare pentru Europa. Exemplele in acest sens pot continua : https://piataauto.md/Stiri/2024/11/VIDEO-Suzuki-a-creat-o-masina-la-un-pret-doar-8-mii-de-dolari-care-a-reusit-sa-ia-5-stele-la-testul-de-siguranta-Global-NCAP/ https://piataauto.md/Stiri/2024/12/Dupa-Suzuki-si-Honda-a-creat-o-masina-accesibila-la-doar-9400-dolari-echipata-impresionant-cu-elemente-de-siguranta/

  • Dutz, marţi, 17.12.2024 00:11

    Nu-i “safe”… noi plătim în Europa directive, standarde, birocrație… iar pentru produs rămâne ce mai rămâne.

  • alex_cu_a_mic, marţi, 17.12.2024 09:09

    Masina asta, precum si exemplele de mai sus puse de @Catalin, cred ca sunt raspunsul industriei vechi la ofensiva chinezeasca de masini ieftine. Doamne-ajuta la mai multe.

  • ds, marţi, 17.12.2024 11:39

    Normal că într-o țara în care forța de muncă este plătită de la mai puțin de 2 până la 5 $/zi să ai preț mic de producție. Acum să nu vă închipuiți că la 8000 $ primești toate dotările. Oricum mașina este pentru piața din India & altele asemenea, fără prea mari sisteme, dealtfel obligatorii pe piețele civilizate. P.S. - văd că unii aberează la greu pe aici.

  • alex_cu_a_mic, marţi, 17.12.2024 14:17

    @ds Costul cu forta de munca reprezinta 10-15% din costul unei masini si in mare parte reprezinta asamplabre. Restul sunt materii prime, prelucrare, procesare, energie, logistica, vanzare, R&D etc. Daca dai afara toti oamenii si ii inlocuiesti cu roboti economisesti 10-15% pe care probabil ii spargi mai apoi pe automatizarea extrem extrem de complexa a proceselor pe care oamenii le fac lejer cu ochii inchisi dupa cateva zile de lucru la acelasi model. Iar la 5$ pe zi nu mai lucreaza nimeni nici macar in India.

  • ds, marţi, 17.12.2024 14:47

    @alex_cu_a_mic https://costulvietii.com/preturi-si-salarii-in-india-tara/ ...Și mai sunt o grămadă de site-uri unde poți afla cat caștigă un indian, nu degeaba au venit să muncească și la noi... În altă ordine de idei, Skoda este pe locul doi ca profit pe unitate vândută, respectiv 1589 $

  • alex_cu_a_mic, marţi, 17.12.2024 15:15

    Salariu mediu 526 euro. Probabil in auto nu se munceste pe linia de productie cu mai putin de 350-400 euro. Si chiar daca se munceste si pe mai putin de atat, tot nu cred ca se ajunge la 50-100$ pe luna.

  • pro european, marţi, 17.12.2024 22:58

    cand va fi adusa in europa pretul de pornire pt aceeasi masina : 25.00 euro, si cu diverse dotari "extra" la 32.000 euro

  • Banditos, miercuri, 18.12.2024 08:25

    oferta asta e din seria pe placul romanului neaos care nu sta prea mult pe ganduri.... "eftin si bun"