Skoda Citigo, în România de la 7.955 euro

Publicat joi, 28.06.2012 16:03 de Sebastian Toma

Skoda a lansat noul Citigo pe piaţa internă. Versiunea cu trei uşi pleacă de la 7.955 de euro, în timp ce versiunea cu cinci uşi pleacă de la 8.355 euro.

Skoda Citigo a debutat pe piaţa din România în ambele versiuni de caroserie. Cea mai ieftină versiune a modelului ceh este cea cu trei uşi, care pleacă de la 7.955 de euro cu TVA inclus. Versiunea cu cinci uşi a lui Citigo pleacă de la 8.355 euro cu TVA inclus. Citigo este cel mai mic şi cel mai ieftin model din gama Skoda şi are în minte trei tipuri de clienţi – tinerii care vor să-şi cumpere prima maşină, familiile care caută a doua maşină şi pentru clienţii în vărstă care vor o maşină mai practică şi mai uşor de întreţinut.

Citigo este oferit împreună cu o motorizare cu trei cilindri în linie, disponibilă în mai multe versiuni de putere. Astfel, unitatea de 1.0 litri dezvoltă fie 60, fie 75 CP şi poate fi comandată şi într-o versiune Green Tec. Versiunea 1.0 60 CP a lui Citigo are un consum mediu de 4.5 litri la sută, în timp ce versiunea de 75 CP are un consum mediu de 4.7 litri la sută. Pachetul de echipamente Green Tec ajută la reducerea consumului de carburant cu 0.3, respectiv 0.4 litri la sută, ceea ce duce şi la reducerea emisiilor de CO2 cu opt, respectiv nouă grame pe kilometru.

Skoda Citigo împarte platforma cu Volkswagen Up! şi cu Seat Mii. În cazul celor trei modele, o bună parte din caroserie este comună, iar şasiul şi motorizările sunt identice. Interiorul prezintă numeroase elemente în comun. Diferenţele dintre tripleţii Volkswagen Group apar la nivel de design şi de preţ. Astfel, fiecare dintre cele trei modele are o parte frontală diferită, tapiţerii diferite, un posterior diferit, o grafică internă a stopurilor şi a blocurior optice şi propriul său volan. Cei de la Skoda au desenat şi o gamă întreagă de jante din aliaj şi accesorii pentru Citigo, în încercarea de a oferi mai multe posibilităţi de personalizare.

Via Skoda

  • ian, joi, 28.06.2012 17:57

    ..da...merge pt. agentii de vanzari de la noi...pt. mine in chimb...mai bine logan...sau...sandero...la banii astia...

  • unul, joi, 28.06.2012 18:47

    Si eu tot Logan as lua sau o Leganza / Nubira second pe GPL cu piele full. Sandero e masina de gagici sau fatalai asa ca nu mas arunca. Ca barbat ai alta prestanta cand conduci un sedan. Pentru mine doar sclavetii conduc hatchback. Skoda are modele calumea ca Octavia si Superb restul sunt petarde si asta e cea mai mare desi e cea mai mica ;).

  • Gigel, joi, 28.06.2012 19:03

    hai sa imi bag piciorul ce destept este @unul care a comentat mai sus

  • edi80, joi, 28.06.2012 19:10

    moama ce pret imbatabil are!!!si 60 cp...superb o sa fie un bestseller!!

  • ScorpyonVAG, joi, 28.06.2012 19:31

    @edi: eu as fi printre aia care si-ar cumpara una de 75cp :))

  • kim_vl, joi, 28.06.2012 19:37

    Si eu sunt tentat de una de 75 CP automata. Astept sa apara si Seat Mii.

  • @edi80, joi, 28.06.2012 19:58

    pt tine edi exista o singura optiune: panda 1.2 69hp la 11500 euro ! moama sunt sigur ca baiatu' din tine se vede mai respectabil intr-un fiat ...ca in fiat urca doar cocalarii cu mirosuri fine

  • tzenu_bmw, joi, 28.06.2012 21:09

    @Scorpyon...si mie miar place o asa masinuta.....insa as mai pune cateva sute de euro si as opta pt. un UP!......de 75cp.........

  • unul, joi, 28.06.2012 21:55

    Ce acrii sunt strugurii ma @gigle! Te doare ca barosanii trec pe langa skoda ta de 60 de cai si tu ai impresia ca stai pe loc. Vezi si pe prietenul @edi80, om cu SUV frumos, mare, fatzos, iti da mucu la orice semafor. Hai pa conservarilor.

  • LauCalin, joi, 28.06.2012 21:59

    Eu nu inteleg ce au unii cu masinile de lasa mini. Ma bucur totusi ca le urasc si celor care le cumpara, le plac (vezi vazul simplu Fiat Panda). Dar cum daca nu e mare nu e masina, ci carucior... iar unii vorbesc de cultura auto. Ziceti merci ca nu se mai fac masini mini cu 3 roti :)))

  • Ursul_grizonat, joi, 28.06.2012 22:03

    Mey oameni buni......barem Leganza si Nubira ll este limuzina premium pe langa Skoda Citigo.Pt o masina din 99 cum este Leganza este destul de bine dotata,are scaune fata incalzite,tap piele,scaune fata regl electric,clima auto,ornamente din lemn pe consola centrala,si un motor pe benzina de 133cp.

  • Mafia, joi, 28.06.2012 22:32

    Oare cum so simti sa faci un demaraj cu aceasta masina la 60 cp?

  • sandu, vineri, 29.06.2012 08:36

    de parca exista vreun suv frumos. oricum la demaraj asta il ia masinuta asta pe edy ala. masina asta merita toti banii. la ce trafic e in bucuresti, si la cate locuri de parcare sunt e masina perfecta. nu exista prestanta in masina. este doar un mijloc de transport. ideea e sa fie cat mai fiabil sa nu te lase in drum. in 2-3 ani majoritatea o sa treaca la masini mici, din cauza costurilor.

  • Crystyann, vineri, 29.06.2012 08:43

    Toti va dati cu parerea dar niciunul nu a vazut=o pe viu ..de condus nici nu mai discut .Ca si fapt divers caii putere sunt in directa legatura si cu masa masinii : Citigo are o masa de 800 kg si un motor de 60 CP , ceea ce este absolut ok pentru o masina de oras. Iar inteligentii cu Nubira / Leganza/ cielo trebuie sa inteleaga ca nu poti compara o masina de clasa mini cu una din clasa compacta - ele au cu totul alte calitati, sunt gandite pentru cu totul altceva . Dar in fine, mai bine va cumparati un Geely de 10.000 EURO cu piele in interior daca atat va duce capul. Apropo de masina, am condus-o in Brasov acum 2 saptamani , in plin trafic, si obtine un consum excelent : medie de 6 litri / 100 km. Alte plusuri : motorul este mult mai silentios si mai economic ca HTP-ul de pe Fabia, spatiul interior este imens, finisaje peste media clasei din care face parte ( dar nu se compara cu clasele superioare, asta e clar ), stabilitate buna in curbe, cutie de viteze excelent etajata, portbagaj super ok. Un alt plus este cutia de viteze automatizata ( nu am condus-o inca fiindca se va produce cam de peste o luna) . Minusuri : Pret similar cu Fabia ( care totusi este un model mai vechi insa) si posibilitatile mai reduse de personalizare. In rest, sfatul meu este sa mergeti la test drive cu ea ca merita masinuta . Weekend excelent va doresc!

  • unul..., vineri, 29.06.2012 09:44

    PANA ASTAZI MA MAI SEMNAM PE SITE...UNUL..DAR CAND INTRA O UNUL CUM ESTE CEL DE MAI SUS SI COMPLETEAZA IN FELUL ASTA...DE ASTAZI MA SEMNEZ ALTFEL

  • yok, vineri, 29.06.2012 10:23

    M-am uitat peste dotarile standard la versiunea de baza si am ras cu lacrimi la ce dotari sunt specificate acolo:a 3-a lampa de stop,reglare inaltime faruri,lampa ceata spate,luneta incalzita,maner de plafon pliabil, la pasager...totusi suntem in 2012 nu trebuie sa arate ca are dotarile de mai sus,care sunt standard pe majoritatea masinilor din '80 incoace. Am facut o comparatie intre citigo si up! la nivelul dotarilor standard si optiunilor si nu cred ca s-ar merita citigo in fata lui up!,

  • concurent, vineri, 29.06.2012 11:00

    LOL , este un "real" concurent la Logan. La fel cum va fi si Skoda Rapid, cu preturi mult peste 10.000 euro.

  • Ursul_grizonat, vineri, 29.06.2012 11:00

    @sandu>Daca vrei o masina intr-adevar fiabila si de oras,mai bine optezi pentru Toyota Aygo. @Crystyann>Ai dreptate mai repede mi-as cumpara un Geely ,decat aceasta ''jucarie de oras'',care ii se vede tabla pe usi in interior....barem un Geely,este dotat foarte foarte bine,si foarte ieftin.

  • Samba, vineri, 29.06.2012 11:14

    Foarte tare......E ciudat sa vezi pe o masinuta de oras cu pret asa mik,optiunea ''City Safe Drive''.Mi se pare o optiune foarte buna,mai ales atunci cand nu esti atent,iar masina va frana automat.Se pare ca cu timpul vom avea aceste tehnologii care acum costa o avere,standard pe masini sau optionale.

  • Crystyann, vineri, 29.06.2012 11:18

    Nu intelegeti ca cei de la Skoda au declarat ca nu doresc sa faca un concurent pentru Logan??? Un pret de logan inseamna calitate si siguranta de logan, ceea ce Skoda nu isi doreste . Skoda doar se vrea o masina cu un raport calitate-pret imbatabil, dar nu cu ORICE costuri.....

  • Crystyann, vineri, 29.06.2012 11:21

    Apropo de comparatia Citigo-Up : ambele au aceleasi piese, aceeasi platforma, acelasi motor, iar diferenta de pret de 200-300 Euro nu are o pondere mare in alegerea modelului : clientul va cumpara strict masina care i se va parea mai frumoasa / interesanta / practica - strict afinitate. Este exact ca la tripleta Aygo- C1- 107....

  • ScorpyonVAG, vineri, 29.06.2012 15:03

    Cand va aud pe toti cu 60Cp... wow ce slab, oare cum merge ? Dar dacia 1300 cu 45cp cum era ?

  • sandu, vineri, 29.06.2012 15:04

    de ce sa optez pt aygo cand e mai scumpa? si clar nu e mai fiabila ca un VAG. si piesele sunt mai scumpe

  • TIKA, vineri, 29.06.2012 16:59

    Ma tot gandesc cum sa le explici meltenilor carora le curge scuipat din gura cum sta treaba, dar iti omori neuronii degeaba, absolut degeaba!!

  • LauCalin, vineri, 29.06.2012 17:32

    Doamne, ma bucur ca in sfarsit vorbeste si cineva care cunoaste masinutele astea, adica Crystyann. oameni buni, priceputi in ale masinilor care spuneti ca un Gelly e mai bun ca la 10000 de euro ai si piele, conduceti masinutele astea si apoi vorbiti. Pai voi ati vrea la 8000 de euro sa ai dotari de masina de 15000 ca altfel nu se merita. De-asta Romania e plina de "priceputi" cu masini nemtesti... se pricep la masini asa cum se pricep si la masini de genul asta. PS: am condus Up! si in opinia mea, merita cam fiecare leu. Cu intelegere a masinii se poate folosi fara probleme si in afara orasului... spatiul e la nivelul unei masini de clasa mica. Iar daca motorul e slab pentru extraurban si nu face fata... propun sa nu mai circule nimeni in afara orasului cu Matizul...

  • antonny, vineri, 29.06.2012 18:49

    @Crystyann daca in Brasov masina consuma 6% ti se pare un consum bun ???in Bucuresti sare de 7% ............pai atunci Golf Variant 1.6 TDI DSG in Bucuresti consuma cu clima 7.2 % ....deci parfum

  • ChuckNorrisBoss, vineri, 29.06.2012 18:53

    da,un pret corect dar tot mai bun e vw up

  • Octav72, sâmbătă, 30.06.2012 00:15

    Imi plac aceste masini, sunt adaptate pentru aglomeratiile din orase. Multi constructori procedeaza efectiv la implementarea motoarelor de cilindree redusa, iar alti constructori cauta sa avanseze in ceea ce priveste modelele electrice si hibride. Probabil aceste masini mici vor reprezenta pasajul (perioada) de trecere catre modelele ce folosesc energii alternative. Usor de manevrat in orase si utile acolo unde locurile de parcare reprezinta o problema, nu vad de ce ar fi nevoie de masini mai mari, chiar si pentru o familie tanara care are si un copil. In fond, aceste masini vin sa sustina ideea de mobilitate si pot contribui la scaderea poluarii, intr-o oarecare masura (cu emisii combinate de CO2 avand valori de 105, respectiv 108 g/km). Mai ales daca ar fi destul de numeroase in circulatie. Resursele planetei scad si este nevoie de masini care sa reprezinte posibilitate de deplasare pentru mai multi oameni. Chiar imi sunt simpatice aceste masini si sunt interesat de un test drive. As prefera sa pot face o comparatie intre versiunea de 60 CP si cea de 75 CP. Pentru ca ma astept sa conteze diferenta de 15 CP si sa ofere un plus de dinamism. Am avut ocazia sa aud motoarele ce echipeaza Up! si sunt destul de silentioase. Iar forma caroseriei acestor modele, Citigo, Up! si Mii, pare sa asigure un spatiu interior cel putin decent, pentru clasa din care fac parte. Iar valoarea de 251 litri oferita de portbagaj, este foarte buna pentru aceasta clasa. Citigo este sigur pe lista mea de modele pe care vreau sa le testez, pentru a-mi face o parere.

  • crystyann, sâmbătă, 30.06.2012 11:13

    @antonny : Revenim iar la o discutie inutila si fara final : nu comparam un motor pe benzina cu unul pe motorina, nu comparam o masina din clasa A00 cu o compacta, totodata nu comparam nici o masina de aprox 9.000 EURO ( a se citi Citigo) cu una care costa peste 20.000 EURO ( Golf Variant 1,6TDi DSG ) . Mergand pe aceeasi linie cu tine pot sa afirm ca Citigo este mai economic decat un Bugatti Veyron :)))) . PS: Masina de care zici tu consum 7,2% cu clima intr-un trafic decent...in trafic bara la bara poate ajunge si spre 9%! :)

  • alexb, sâmbătă, 30.06.2012 13:22

    Este imposibil sa obtii in orice oras mai mare din Romania un consum real urban mai mic de 6%, cu orice masina, asta fara sa fii injurat de toata lumea. Un 6-7% pe un motor pe benzina la o asemenea masina care, mai mult ca sigur, are si motor nou, neuzat, si deci mare consumator, este decent. Un diesel de 1.1 de pe Picanto, rulat usor si cu clima pe lejer, tot atat consuma in oras.

  • Crystyann, miercuri, 04.07.2012 10:03

    @chuchnorrisboss : Nu intelegi ca cele de 2 masini sunt identice?? De ce e mai bun UP-ul?? Ca are sigla aia mare de Touareg in fata?? Poti spune ca este mai frumos, ca poate fi personalizat mai mult ca Citigo, dar nu ca este mai bun :)) - dar daca zici ca este pur si simplu mai bun lasa-ma sa te consider un om care cumpara sigle, nu masini!

  • Crystyann, miercuri, 04.07.2012 10:07

    Consumuri reale Citigo : 1. Ieri, ora 18.00, Sos de centura, Militari ( iuliu Maniu), , Valea Cascadelor, Dr Taberei ( V Oltului ) , Prl Ghencea, cu aer conditionat si mers partial bara la bara am ajuns acsa cu 7,8% in conditiile in care cu 1,9TDI-ul meu ajungeam in aceleasi conditii cu aproximativ 7-7,5% . 2. Azi de dimineata, ruta facuta in sens invers si fara aer conditionat ca nu era cazul am ajuns pe Sos de centura cu 5,8% consum - cu 1,9TDI ajungeam probabil cu un 5% . Sincer, este un consum super decent si masinuta este super ok.Merita sa faceti un test drive cu ea si o sa va schimbati parerea.