Skoda a restaurat ultimul exemplar 966 Supersport pentru a-l expune în muzeul mărcii
În 1950, Skoda construia doar trei exemplare ale unui model dedicat circuitului numit 966 Supersport. Un singur exemplar a supraviețuit până în ziua de azi, iar Skoda a decis să îl restaureze pentru a-l adăuga în colecția muzelului mărcii cehe.
Ultimul exemplar Skoda 966 Supersport a fost restaurat de către specialiștii mărcii din Cehia și va fi expus în muzeul mărcii. Acest model sportiv face parte dintr-o serie selectă de doar trei exemplare construite în 1950. Modelul 966 a fost dedicat curselor și ultima apariție oficială a avut loc pe circuit în 1962. Ultimul exemplar care a supraviețuit s-a aflat pentru multă vreme în proprietatea pilotului slovac Ivan Mičík. În 2007, Skoda a achiziționat acest model de la Mičík și a început procesul de restaurare. Restaurarea s-a făcut minuțios, folosindu-se documentele originale, iar la finalizarea procesului, Skoda 966 Supersport a fost readusă la stadiul în care arăta în sezonul 1953.
Skoda 966 Supersport folosește o caroserie din aluminiu și s-a făcut remarcată în lumea curselor din anii '50 datorită versatilității sale. A debutat în luna mai 1950, trei exemplare fiind construite de către echipa de uzină. Două dintre ele au fost folosite constant pentru curse, în timp ce al treilea exemplar era păstrat ca rezervă. Acest al treilea exemplar a supraviețuit pentru a fi restaurat astăzi.
Debutul competițional a avut loc în 24 septembrie 1950 în cadrul Marelui Premiu al Cehoslovaciei. Pilotul Miroslav Fousek obținea locul doi la categoria 1100 cmc. Inițial, modelul 966 a folosit motorul de 1.089 cmc preluat de la modelul Skoda Tudor. Motorul a fost însă modificat și au existat două variante montate pe modelele de curse. Un motor a fost păstrat în varianta atmosferica alimentat prin intermediul a două carburatoare, iar al doilea a fost supraalimentat cu ajutorul a două compresoare mecanice. Astfel, modelul putea concura fie în clasa 1100 cmc, fie în clasa 1500 cmc (în varianta cu compresor mecanic). Ulterior, Skoda a folosit și un motor mai mare de 1.221 cmc și chiar un motor prototip de 1.500 cmc cu patru carburatoare. În ceea ce privește puterea, Skoda 966 cu motor aspirat avea 90 CP, în timp ce în versiunea supraalimentată cu compresor putea atinge și 180 CP. Asta i-a permis pilotului Václav Bobek să atingă viteza maximă de 197.8 km/oră în toamna anului 1953, un record al vremii. Skoda 966 Supersport era atunci cea mai rapidă mașină din Cehoslovacia.
Via carscoops
Felicitari pentru articol. Succesul extraordinar pe care marca Skoda il inregistreaza in prezent, are la baza o frumoasa traditie in fata careia nu pot decat sa-mi scot palaria.