Situație înmatriculări România în luna august: scădere de 22%

Publicat vineri, 02.09.2022 14:52 de Alexandru Monenciu

În a opta lună din 2022, românii au înmatriculat 12.538 de mașini, cu 22.26% mai puține comparativ cu aceeași lună din 2021. Totuși, în intervalul ianuarie - august, înmatriculările de mașini noi au înregistrat o creștere de 5.08%.

Potrivit Asociației Constructorilor de Automobile din România, în luna august românii au înmatriculat 12.538 de mașini noi, cu 22.26% mai puține decât în aceeași perioadă a anului trecut.

În ciuda acestei scăderi, în intervalul ianuarie - august s-au înmatriculat 83.349 de mașini noi, o creștere de 5.08% față de primele 8 luni din 2021.

Tot în luna august au fost înmatriculate, pentru prima dată, 28.048 de mașini second-hand, cu 19.46% mai puține decât în aceeași lună din 2021.

Cu 24.148 de exemplare, Dacia conduce topul constructorilor după numărul de înmatriculări de mașini noi în primele 8 luni ale anului. Producătorul de la Mioveni este urmat în acest clasament de Toyota (6.860 unități) și Hyundai cu 6.607 exemplare.

Restul topului este ocupat de Ford, Skoda, Volkswagen, Renault, Peugeot, Mercedes-Benz și Kia.

via ACAROM

  • salata de greieri, vineri, 02.09.2022 22:17

    se aseaza foamea-n codri...

  • idic, vineri, 02.09.2022 22:48

    Prima lună de foame, 20% răpuși. Probabil își mai revine piața de electrice prin octombrie când vin facturile la gaz.

  • Mihai, sâmbătă, 03.09.2022 11:53

    Daca are lumea bani de sh-uri, atunci nu e inca grava treaba. Ca la sh-uri pe langa banii pe care ii dai, mai si schimbi piese, distributii.

  • idic, sâmbătă, 03.09.2022 13:31

    "Tot în luna august au fost înmatriculate, pentru prima dată, 28.048 de mașini second-hand, cu 19.46% mai puține decât în aceeași lună din 2021." Scrie în articol. Și sh s-a dus. Un sh de 10-20 k merge lejer cât o electrică nou-nouță, investiții minimale. În România avem și sh-ul de lux, tot felul de mercedes-audi-volvo full-option de 4-5 ani vechime. Ăștia nu vor fi clienți de electrice în această viață. Ce nu înțeleg ei e faptul că prețul unei mașini premium germane e date de mediul bancar care a livrat bani la pungă pe dobânzi mici. Vremurile s-au dus, dobânzile cresc și s-ar putea ca ce cumpără ei acum sh să fie același preț de nou peste 2 ani. :)