
Situație dificilă pentru Ford în Europa: cererea a scăzut cu 17% în 2024
Potrivit celor mai recente cifre înaintate de Asociația Europeană a Producătorilor de Automobile (ACEA), Ford nu a încheiat prea bine anul 2024 în Europa. Cererea pentru modelele mărcii au scăzut cu 17%.
Clienții din Europa i-au penalizat pe americanii de la Ford pentru măsurile luate în ultima perioadă, inclusvi pentru eliminarea unor modele populare din gamă (Fiesta și urmează Focus). Acest lucru se vede cel mai bine în cifrele de vânzări.
Potrivit datelor furnizate de către Asociația Europeană a Producătorilor de Automobile, cererea pentru modele Ford a scăzut cu 17%, în 2024. Anul trecut, americanii au comercializat 426.307 vehicule în UE, EFTA (Asociația Europeană a Liberului Schimb) și Marea Britanie.
Cu alte cuvinte, Ford a vândut mai puțin cu 87.174 unități, în 2024 comparativ cu 2023.
Totodată, cota de piață a mărcii din Dearborn a scăzut de la 4% la 3.3%, în UE+EFTA+UK. Astfel, din acest punct de vedere, Ford se află în spatele unor mărci ca Hyundai și Kia, ambele cu 4.1% cotă de piață. Dar, înaintea acestor nume se află Dacia, cu 4.5% cotă de piață.
Renault a încheiat anul 2024 cu o cotă de piață de 5.4%, Skoda cu 5.9%, Toyota cu 7.2%, iar Volkswagen rămâne lider cu 10.6%.
Așa cum spuneam, în ultima perioadă, Ford a luat o serie de decizii nu tocmai inspirate. Fiesta a dispărut din gamă, Focus își trăiește ultimele luni (chiar dacă anul trecut a fost comercializat în peste 85.000 de unități), iar șeful companiei, Jim Farley, a decis ca Ford să "nu mai producă mașini plictisitoare".
via Motor1
-
Jian de la Calafat, marţi, 21.01.2025 15:06
Ford a contraatacat cu EV pana a sucombat ! Are dreptate Farley, ce "plictiseala" era cu Fiesta ST, acum au din plin amuzament si distractie cu nemiluita cu Mustang EV, Capri EV, si umbla vorba ca Farley vrea sa demonstreze ca-i omu' potrivit la locu' potrivit, nu mai avem mult de asteptat pana la GT40 EV.
-
Gigi, marţi, 21.01.2025 16:53
Pai nu prea ai ce cumpara de la ford....tigai la suprapret. Motoare de 1l e o nesimtire fara limite. Si nu mai vorbimd oferta EV. Puma aia ar fi fost atractiva cu baterie de peste 50kwh si motor de 170cp cu pompa de caldura si parbriz incalzit (ala specific ford cu inserii, nu balaria bisnitarilor de autovit care considera parbriz incalzit ca dai pe dezaburire) Si focus, modelul dedicat europenilor, ultima asta generatie e construit pt preferintele chinezilor si apoi vandut ca un "aah, shit, europenii, da si la ei ceva"
-
Trilulilu, marţi, 21.01.2025 19:05
Kuga e veche. Focus a dispărut din zona flotelor. Noul minivan are prea puține stele la EuroNCAP și motoare de toată jena. Fiesta o altă ratare. Apoi mașini electrice f scumpe și în adaptate Europei zic eu. Nici fiabilitatea scăzută nu-i ajută
-
Dutz, marţi, 21.01.2025 23:56
Ford a spus ca renunță la hatch, sedan, sw și introduc SUV-uri doar ca nu le-au introdus.
-
Mihai, miercuri, 22.01.2025 08:12
Pai aproape toate masinile de acum sunt plictisitoare, se mai intereseaza oamenii de tinuta de drum, feedback in volan, comportament pe viraje? Nu, vor infotainment si jocuri de led-uri. Deci publicul devine din ce in ce mai restrans, mai sunt cativa dar astia aleg Alfa, BMW. Au scos 1.5 Ecoboost, au ramas cu 1.0 dar vor sa "nu faca masini plictisitoare" ...
-
sandu, miercuri, 22.01.2025 09:41
misto, renunta la toate modelele care vindeau, fiesta, focus si ce baga in schimb? sunt foarte multi care nu vor suv si alte cutii de masini. sper sa scada si mai mult vanzarile ford, oricum nu avea nimic interesant.
-
cristi, miercuri, 22.01.2025 09:43
pai cine mai cumpara ford? doar firmele mai cumpara ford, ex fan curierul, astia au pe cineva bagat pe acolo si nu au decat ford.
-
Banditos, miercuri, 22.01.2025 10:11
....in loc sa ne bucuram, sa ne veselim ca Ford nu isi mai vinde cojile .... Rumanu' tot ruman
-
Catalin, miercuri, 22.01.2025 13:35
@Banditos :)) Ar trebui ca eu sa fiu primul care sa sara in sus de bucurie, la cat am patimit cu cele 2 masini Ford pe care le-am avut, un cosmar, au fost cele mai proaste alegeri din viata mea, mi-au produs cele mai mari pagube pe care mi le puteam imagina vreodata, cu stres si nervi, timp in care toate incercarile de rezolvare a situatiei s-au derulat prin reprezentantele lor oficiale, unde m-am lovit de aroganta, incompetenta, rea-vointa si jaf la drumul mare. Si totusi, desi reactia naturala a clientilor de respingere a masinilor lor si-o merita din plin, nu ma bucur ca le merge rau, pentru ca la cat de interconectata este astazi industria, un declin al unei firme cu atatea legaturi impacteaza in alte firme si alti colaboratori care n-au nicio vina, care au mii si mii de angajati, fiecare cu familii de intretinut si obligatii de achitat. Nu plang de soarta lui Ford, dar la cum le merg vanzarile, din rau in mai rau, in Europa cel putin, se prefigureaza prabusirea lor. Primii care ar trebui trasi la raspundere sa fie capii sub care s-a conturat toata schema asta de tras tepe clientilor, de conceput masini proaste, catastrofe de fiabilitate ca sa poata mulge apoi clientii de bani pe partea cealalta, la service. Logic ca acum lumea fuge de ei ca dracu' de tamaie.
-
@Dutz, miercuri, 22.01.2025 14:53
in america nu mai ofera nimic altceva decat suv si la fel va fi in curand si in europa. @restul: bune sau proaste sau oricum ar fi masinile ford, desi se vand mai slab de la an la an, probabil conducerea urmareste banul si nu numarul de unitati vandute. orice ati zice, lumea si-a schimbat preferintele si impacati-va cu ideea ca asta se cauta in prezent: suv. suvurile sunt masini cu care scot o rata de profit mult mai buna decat la gama veche pe care vad ca o plange lumea pe aici. alea erau ca o piatra de moara, produceau multe si proaste si bani castigau prea putini. produceau doar ca sa zica ca au activitate in uzine, dar bani nu prea faceau cu ele. nu zic neaparat ca suvurile ford sunt mai reusite decat modelele vechi, ca nu sunt, din ce se aude cu puma si kuga alea e jale prin servisuri, dar macar sunt si ei mai in ton cu moda.
-
@sandu, miercuri, 22.01.2025 15:06
pai asta zic, degeaba vindeau multe ca nu faceau bani cu ele. din motivul asta le-au si eliminat. sefii vor sa iasa banul, nu iese, adio si la revedere, vindem altceva. in plus erau stricacioase rau si mai mult pagubeau cu ele, cand venea lumea cu ele la reparat pe garantie tot producatorul trebuia sa suporte costurile si cand trageau linie nu ramaneau cu mai nimic in buzunare. si in ultima vreme nici nu se mai vindeau asa multe ca in trecut pentru ca a prins foarte bine moda suvurilor. zici ca sunt foarte multi care nu vor suv, te contrazic, uita-te pe strada, sunt foarte foarte multi care exact asta vor, suv. poate nu suv de la ford, dar asta e alta discutie.
-
Sorin Prelipceanu, miercuri, 22.01.2025 15:36
Acasă la ei în SUA, vând bine. Un caz asemănător a fost GM, care au reușit prin politica lor să distrugă Opel, Saab, Daewoo, iar după aceea s-au retras definitiv din Europa. Pe aceași cale merge și Ford. Dacă s-ar concentra pe piața din America, ar fi mai câștigați.
-
eric, miercuri, 22.01.2025 16:21
nu toata lumea vrea suv. eu clar nu vreau, masina nu e mai mare la interior, stabilitate scazuta, consum mai mare. nu vad decat dezavantaje. si vanzarile din romania arata ca lumea nu vrea suvuri: vezi vanzarile auto, logan, sandero, octavia, corolla, superb
-
@eric, miercuri, 22.01.2025 17:45
asa e, toate santurile sunt pline de suvuri unele peste altele. s-au rasturnat toate la curba ca n-au stabilitate. si clar da, lumea nu vrea suvuri, vezi vanzarile din romania la logan si sandero. lumea nu vrea nici ferrari nici lamborghini ca foarte foarte rar zaresc cate una pe strada. vezi in schimb vanzarile la logan. asta e ce vrea lumea, logan. oare duster de ce nu vrea lumea? aaa, am uitat, e in sant cu restul suvurilor.
Citeste si
-
ECONOMIC | joi, 13 februarieFord Ranger, cel mai vândut pick-up în Europa, pentru al 10-lea an consecutivFord Ranger a fost cel mai bine vândut pick-up în Europa, în 2024. Este pentru al 10-lea an consecutiv când modelul americanilor ocupă prima poziție în segmentul său. Citeste tot
-
ECONOMIC | luni, 10 februarieVolkswagen și Cupra au depășit Tesla pe piața mașinilor electrice în GermaniaTesla a fost depășită pe piața mașinilor electrice din Germania de alte 3 mărci în luna ianuarie. Vânzările mărcii americane s-au prăbușit în prima lună a anului din cauza acțiunilor politice ale lui Elon Musk. Citeste tot
-
ECONOMIC | luni, 10 februarieFord a înregistrat pierderi de peste 5 miliarde de dolari în 2024Un nou raport financiar arată că Ford a înregistrat pierderi de peste 5 miliarde de dolari în 2024. Constructorul american se așteaptă să piardă și mai mulți bani în 2025. Citeste tot
-
ECONOMIC | vineri, 7 februarieVânzările Tesla s-au prăbușit în Europa: scăderi de până la 63%Vânzările Tesla au scăzut semnificat în marile piețe europene în prima lună a lui 2025. Scăderea vânzărilor ar putea fi cauzată și de gestul controversat făcut de Elon Musk, șeful Tesla, la inaugurarea președintelui american Donald Trump. Citeste tot
-
ECONOMIC | marţi, 4 februarieDupă vânzări record în 2024, Volvo începe noul an cu o scădereConstructorul suedez de automobile a raportat o scădere a vânzărilor cu 5% în prima lună din 2025. Există, totuși, și o veste bună: au crescut vânzările de mașini PHEV și pur electrice. Citeste tot
Foarte surprinzător, de când spun ca Fiesta a fost cea mai mare greșeală, dar cel mai important este ca " Fiesta va fi înlocuită de electrice competitive " .