Situație dificilă pentru Ford în Europa: cererea a scăzut cu 17% în 2024
Potrivit celor mai recente cifre înaintate de Asociația Europeană a Producătorilor de Automobile (ACEA), Ford nu a încheiat prea bine anul 2024 în Europa. Cererea pentru modelele mărcii au scăzut cu 17%.
Clienții din Europa i-au penalizat pe americanii de la Ford pentru măsurile luate în ultima perioadă, inclusvi pentru eliminarea unor modele populare din gamă (Fiesta și urmează Focus). Acest lucru se vede cel mai bine în cifrele de vânzări.
Potrivit datelor furnizate de către Asociația Europeană a Producătorilor de Automobile, cererea pentru modele Ford a scăzut cu 17%, în 2024. Anul trecut, americanii au comercializat 426.307 vehicule în UE, EFTA (Asociația Europeană a Liberului Schimb) și Marea Britanie.
Cu alte cuvinte, Ford a vândut mai puțin cu 87.174 unități, în 2024 comparativ cu 2023.
Totodată, cota de piață a mărcii din Dearborn a scăzut de la 4% la 3.3%, în UE+EFTA+UK. Astfel, din acest punct de vedere, Ford se află în spatele unor mărci ca Hyundai și Kia, ambele cu 4.1% cotă de piață. Dar, înaintea acestor nume se află Dacia, cu 4.5% cotă de piață.
Renault a încheiat anul 2024 cu o cotă de piață de 5.4%, Skoda cu 5.9%, Toyota cu 7.2%, iar Volkswagen rămâne lider cu 10.6%.
Așa cum spuneam, în ultima perioadă, Ford a luat o serie de decizii nu tocmai inspirate. Fiesta a dispărut din gamă, Focus își trăiește ultimele luni (chiar dacă anul trecut a fost comercializat în peste 85.000 de unități), iar șeful companiei, Jim Farley, a decis ca Ford să "nu mai producă mașini plictisitoare".
via Motor1
Foarte surprinzător, de când spun ca Fiesta a fost cea mai mare greșeală, dar cel mai important este ca " Fiesta va fi înlocuită de electrice competitive " .