Sindromul Toyota: Ford si GM opereaza recall-uri de frica NHTSA
Dupa ce Toyota a ajuns intr-o situatie dificila din cauza amanarii unui recall, cei de la NHTSA vor cerceta o potentiala problema la directia lui Chevrolet Cobalt. Pentru a evita publicitatea negativa a unui recall obligatoriu, cei de la Ford vor modifica si ei sistemul de franare al unor hibride.
Americanii de la General Motors si de la Ford vor opera recall-uri pentru modelele Chevrolet Cobalt, Ford Fusion Hybrid si Mercury Milan Hybrid. Spre deosebire de cei de la Ford, care vor opera recall-ul in mod voluntar pentru cele doua hibride mentionate mai sus, GM va trebui sa repare aproape un milion de unitati Cobalt daca inspectorii de la NHTSA descopera o problema in urma anchetei pe care o vor desfasura. Se pare ca 1.132 de consumatori au facut o plangere la NHTSA in privinta unei pierderi subite ale asistentei electrice la nivelul sistemului de servodirectie al lui Chevrolet Cobalt.
Circa 10% dintre aceste plangeri au consemnat faptul ca problemele cu servodirectia au dus la o dificultate de control a vehiculului. Doar 11 clienti dintre cei 1.132 care au facut o sesizare la NHTSA au avut un accident in urma acestei presupuse probleme, iar unul dintre acestia a fost ranit in accidentul respectiv. In cazul in care anchetatorii de la NHTSA descopera o problema, cei de la General Motors vor trebui sa faca un recall de 905.000 unitati Chevrolet Cobalt.
Recall-ul Ford este realizat in intregime din initiativa proprie si este "inspirat" de un program de statisfactie al clientilor operat de producatorul din Michigan. Astfel, cei de la Ford spera sa evite orice potential scandal in urma unui recall legat de sistemul de franare al lui Ford Fusion Hybrid si Mercury Milan Hybrid, cum a fost cazul lui Toyota Prius. In cazul celor de la Ford, inginerii americani vor reprograma unitatea de control a sistemului de franare pentru a realiza tranzitia dintre franarea regenerativa si franarea conventionala intr-un mod optim. Clientii Ford s-au plans de o senzatie similara cu cea a pierderii franelor in momentul in care au apasat pedala de frana si masina a trecut de la franarea regenerativa la franarea hidraulica. Ford va anunta clientii care ar putea fi afectati de acest recall prin posta, pentru a asigura o legatura directa cu acestia.
Via | Greencarcongress | Carscoop
hai mai ridicati in slavi Ford-ul... nu le pasa clienti... singurul lucru de care le e frica sunt procesele de care ar putea avea parte daca nu rezolva rapid problema... sunt disperati acum.