Sindicatul Automobile Dacia va organiza un miting pentru susţinerea industriei auto

Publicat joi, 27.02.2014 15:20 de Sebastian Toma

Sindicaliştii Automobile Dacia vor face un miting în Mioveni în data de 5 martie pentru a susţine industria auto. Sunt aşteptate să participe 10.000 de persoane, anunţă Hotnews.ro.

Sindicatul Automobile Dacia a anunţat că va organiza un miting în data de 5 martie, la Mioveni, pentru promovarea industriei auto. Potrivit HotNews, mitingul va avea peste 10.000 de participanţi, care vor să-şi exprime nemulţumirea faţă de lipsa măsurilor concrete de sprijinire a industriei auto, a cărei lipsă este dăunătoare şi pentru constructorul argeşean, precum şi pe tema amânării execuţiei tronsonului de autostradă vital atât pentru Dacia, cât şi pentru cetăţenii care vor să străbată România cât mai rapid de la Est la Vest, anume autostrada Piteşti-Sibiu.

FEATURE: Uzina Dacia de la Mioveni în cifre

În faţa acestei clădiri sunt aşteptaţi 10.000 de oameni, care vor protesta pentru susţinerea industriei auto.

Mitingul a fost anunţat printr-un comunicat de presă, emis de liderul sindical Nicolae Pavelescu. Durata protestului este de o oră, fiind programat între orele 13:00 şi 14:00, iar locul de întâlnire fiind Casa de Cultură a Sindicatelor din Mioveni. Reprezentanţii Renault România ne-au informat că nu sunt asociaţi cu acest protest, evenimentul fiind organizat integral de sindicaliştii Automobile Dacia. Respectivii sindicalişti nu sunt la primul lor protest, având mai multe manifestaţii şi greve la activ în ultimii ani, din diferite motive.

Dacia va produce motoare Euro 6 la uzina din Mioveni

Protestatarii sunt nemulţumiţi şi de nerespectarea promisiunilor guvernamentale privind modificarea legislaţiei muncii şi de îngrădirea programului de reînnoire a parcului auto naţional şi lipsa stimulării achiziţiei de automobile noi. Din 2009 până în prezent, piaţa auto din România este într-un declin continuu, accentuat ocazional de puseuri ale pieţei autovehiculelor rulate de import şi întărit de situaţia politică şi economică incertă a ţării.

Via Hotnews | Agerpres | Foto: Dacia

  • AlinC, joi, 27.02.2014 17:16

    Mi se pare corect sa asigure toate conditiile pentru cel mai important producator din Romania.. Suntem in 2014, ce naiba

  • ingerulol, joi, 27.02.2014 21:45

    Avand in vedere ca UE sponsorizeaza 85% din investitia coridorului IV Paneuropean catre SIBIU nu stiu de unde vine ministru Sova cu imbecilitatile de 4MLD Euro ... de fapt statul Roman nu plateste mai nimic din pret ... doar ca trebuie sa le faca justificat platile !

  • LauCalin, vineri, 28.02.2014 00:47

    E de apreciat aceasta miscare, insa din pacate tare mi-e teama ca nu va avea nici un efect pozitiv. Pe cei de la de la Bucuresti, din fruntea tarii, pur si simplu ii va durea in cot. Chiar asa, a observat cineva ca euro mai are putin si ajunge la 4.6 lei? Chiar nimeni nu are de gand sa spuna nimic? Nu conteaza, orice ar fi e circ politic la tv. Da-l in masa de popor, ca nu conteaza acum. Conteaza la toamna. Mi-e scarba! Si apropo de chestia cum ca nimeni nu face nimic sa incurajeze vanzarile de masini noi. Astazi la munca l-am prins pe un coleg cum se "juca" pe dacia.ro si era destul de incantat. Asta pana cand a tras linie si a vazut ca un Logan Laureate, chiar si cu motorul de 1.2 inseamna rate pe 5 ani. S-a intristat si a deschis site-urile de masini sh si se uita la Golf V "impecabil, adus recent din Germania cu 130000 km , vechi de 8-9 ani si 4000 de euro negociabil." Nu zic ca vrea sa dea 3500 de euro pe un Logan. Dar asa ceva isi permite. Oare in Germania un neamt care are in buzunar, nu 3500 de euro precum colegul meu, ci vreo 6000 ca nah, e neamt si altfel e banul la ei, chiar nu face nimic sa-si cumpere o Fabia Break? In conditiile in care colegul meu are o SuperNova dispus sa o dea la Rabla. Dar in Romania, care program Rabla, in conditiile in care absolut nimeni nu stie concret ce se intampla cu el? Unde mai pui ca e posibil sa se si scoata definitiv. Asa ca astazi am ajuns la o concluzie. Poate cam tarziu, e drept, dar Romania este o tara care pur si simplu te obliga si te face sa-ti doresti sa o "fentezi", sa o "tepuiesti", sa faci "misto"... uneori sa o si urasti. Pe de alta parte cred ca statul roman se cam joaca cu nervii celor de la Renault. Evident ca nu se pune problema ca Renault sa plece din Romania, dar faptul ca statul roman nu face nimic in privinta tronsonului Pitesti-Sibiu iar Renault pierde din start cam 20-30 de euro/masina, ii va face pe cei de la Renault sa-si revizuiasca polica la Pitesti. Pentru ca in afaceri niciodata nu e loc de bun simt, in afaceri daca nu esti ferm pe pozitii si faci acte de caritate, esti mancat in doua secunde. Iar Tanger poate fi o amenintare f serioasa pentru Mioveni. Adica e simplu, Renault nu va mai investi la fel de mult, va mai micsora usor, usor din productie si va ajunge sa aiba un rol nu la fel de mare ca acum. Si asta se va vedea chiar si la PIB. Si conducerea din capul tarii va da vina pe fostul Guvern, fostul Guvern pe Guvernul care va fi atunci la conducere si defapt cei care vor avea de suferit vom fi tot noi. Am spus ca mi-e scarba?

  • xxx, vineri, 28.02.2014 11:09

    Cam tarziu! In plus Argesul este un bastion PSD (nu ca ceilalti au fost mai breji) @LauCalin Cum exporta aproape 90% isi doresc €=5lei

  • LEE, vineri, 28.02.2014 16:18

    Dacia face masini scumpe.......... sa vad ce o sa faca daca va veni alt producator la noi, cu preturi mai mici si masini mai dotate, din China-India...... sa vezi atunci GREVE peste GREVE !!!

  • LUCCI, vineri, 28.02.2014 16:53

    Nu este nevoie sa faca autostrada de la Pitesti pt. ca nu are Dragnea de gand sa se mute cu familia in Trivale!Suntem martorii nesimtirii si oportunismului unor mizerii de romani care, profitand de pozitia lor efemera(vezi Nastasa), fac jocul efeciv al rudelor si prietenilor din jurul casei, demonstrand ca ei sunt CINEVA si indiferent daca trebuie sau nu un lucru ei si-l permit. Nu vreau sa ma gandesc ce s-ar fi intamplat daca era din Dunavatul de Jos-Tulcea; prbabil ca aveam autostrada prin Delta.Se manifesta asa pt. ca nu exista nicio institutie suficient de independenta, nemanjita si puternica care ca -i intrebe ,,DE CE?,, sau sa le spuna STOP! Dar sunt convins ca va veni si ziua scdentei pt. acest i dragnea, nicolaescu, basescu samd PS-Nu mai vorbeste nimeni de drumul construit pana la vila lui Virgil Magureanu, a exercitiu de ,,Jmecher,,Probabil le-a mai vanturat anumite dosare prinfata jurnalistilor, curati si ei de altfel, ca lacrima!

  • dfv, sâmbătă, 01.03.2014 00:17

    wauuuuu vad ca ginditi ca si mine...ne mai trebuie doar o schinteiuta!!!oare cine o va aprinde????

  • @LauCalin, sâmbătă, 01.03.2014 16:39

    povestea cu rabla incepe sa ma enerveze... @LauCalin...cu programul rabla vorbestii prostii. Anul trecut toti dealerii asteptau cu limba de un cot sa vina oamenii sa-si cumpere masina cu tichetul. Daca nu cunosti realitatea abtine-te. M-am saturat de indivizi ca tine care induc in eroare pentru ca nu stiu ce vorbesc. deci, te rog TACI!!! nu un tichet scoate o economie din rahat cat LIPSA restului de finante pentru achizitie. Anul trecut o sumedenie de masini s-au casat iar apoi stateau astia cu tichetu' pe net sa-l vanda la jumatate de pret