Sigla Chevrolet împlineşte 100 de ani

Publicat vineri, 19.07.2013 10:40 de Sebastian Toma

Chevrolet aniversează 100 de ani de la introducerea celebrei sale sigle în formă de papion. Deşi există mai multe poveşti despre originea efectivă a siglei, toate spun că prima versiune a fost desenată de William Durant, co-fondatorul mărcii americane.

Chevrolet aniversează un secol de când a lansat celebra sa siglă în formă de papion. Papionul Chevrolet, aşa cum este numit de reprezentanţii mărcii, a fost desenat de William C. Durant, co-fondatorul mărcii americane, în 1902, iar primul model de serie care l-a afişat a fost Chevrolet H-2 Royal Mail, urmat de H-4 Baby Grand. Ambele modele prezentau sigla în centrul grilei faţă, trăsătură păstrată pe toate modelele Chevrolet lansate în ultimii 100 de ani. De atunci şi până acum, Chevrolet a produs 215 milioane de vehicule cu această siglă, dintre care aproximativ 60 de milioane încă mai circuă pe şosea.

Statisticile Chevrolet spun că, la fiecare 6.39 secunde, un model Chevrolet este vândut undeva pe glob. Marca americană activează pe 140 de pieţe la nivel mondial şi sigla sa este unul dintre simbolurile celebre ale ţării. În cei 100 de ani de carieră, ”papionul” Chevrolet a fost schimbat de 10 ori, primind un design actualizat pentr a-l adapta la aspectul exterior al modelelor pe care este montat. Ultima actualizare a avut loc în 2011, când sigla lansată în 2004 a primit un set de muchii cromate,. Design-ul din 2004 a marcat o schimbare semnificativă faţă de cel lansat în 2005, prezentând un amestec între versiunile din 1974 şi 1982 ale siglei.

Sigla din 2004 a mărcii Chevrolet a fost schimbată pentru a marca întoarcerea pe piaţa din Europa. Chevrolet renunţase la această piaţă în anii '30, când Al Doilea Război Mondial era iminent şi constructorul american a preferat să se retragă de pe Bătrânul Continent.

Via Chevrolet

  • Chevy, vineri, 19.07.2013 11:49

    Sa auzim de bine si vanzari cat mai mari!

  • Adrian, vineri, 19.07.2013 13:36

    In afara de Camaro si Vette nu as lua un Chevro...

  • Misha, vineri, 19.07.2013 14:06

    Legenda continua! La multi ani!

  • slVW_83, vineri, 19.07.2013 15:01

    Cu papion sau fără nu aş cumpăra vreodată ceva de la această marcă...exceptând desigur Corvette şi Camaro.

  • @ Chevy, vineri, 19.07.2013 17:20

    Pacat ca aniversarea Chevrolet este stricata de falimentul orasului Detroit ( http://www.marketwatch.com/story/detroit-bankruptcy-to-spark-battle-among-creditors-2013-07-19 ) . Cat de mult s-au schimbat lucrurile in ultimele decenii ! Daca in anii 50. Detroit era unul dintre cele mai bogate orase din lume ( atunci cota de piata a BIG 3 in lume era de peste 75 % ), acum este orasul american cu cea mai mare rata a criminalitatii si a somajului .

  • inexorabil, vineri, 19.07.2013 17:58

    @slVW_83, sigur nu? Poate te-ar convinge un Chevrolet Caprice din anii' 80. Eleganţă la superlativ. Sau un K5 Blazer, o brută care învinge chiar şi nămeţii.

  • AlinC, vineri, 19.07.2013 21:35

    Nu arata deloc rau oferta Chevrolet

  • ccmax, sâmbătă, 20.07.2013 23:42

    Pai din cauza asta cred ca mi s-a dus plasticul de pe deasupra iar acum din galben am o sigla chevrolet argintie... Daca pana acum ma gandeam sa schimb toata sigla (de pe Captiva) acum vazand celelalte sigle a mea imi pare retro asa ca nu o mai schimb :))) Cat depre "specialistii" auto, inainte de a vorbi incercati. Eu mi-am schimbat multe pareri in mod obiectiv dupa ce am condus ceva vreme masina respectiva. Iar pentru un 4x4 fara pretentii, Captiva mea este super.

  • Crossover, duminică, 21.07.2013 01:06

    Captiva e mediocra... in cel mai bun caz !

  • La multi ani !, duminică, 21.07.2013 01:29

    GM a pierdut peste 18 miliarde de dolari în Europa din 1999 incoace.

  • Scrooge, duminică, 21.07.2013 23:06

    hmm...chewroolet...ce era si ce a ajuns

  • dmx, luni, 22.07.2013 12:23

    @Scrooge A ajuns una dintre cele mai bune marci de volum din lume.Vanzarile spun totul.