Și totuși, când respectăm și noi bazele siguranței auto? Niciun copil sub 10 ani nu a murit în 2015 în trafic în Norvegia
Educația rutieră, regulile respectate și mașinile și șoselele mai sigure din Norvegia au făcut ca 2015 să stabilească o premieră: niciun copil sub 10 ani nu a murit în urma accidentelor din trafic în această țară.
Norvegia este o țară care oferă multe exemple de civilizație, cel mai evident pentru un site de profil auto fiind faptul că mașinile electrice au devenit în ultimii doi ani elemente comune pe șosele din statul scandinav, acolo unde una din patru mașini noi vândute are baterii în loc de rezervor. Și totuși, autoritățile din Norvegia reușesc să iasă în evidență și la un alt capitol: siguranța.
Chiar dacă se află de obicei în umbra vecinilor suedezi când vine vorba de capitolul siguranță în trafic, și asta mai ales pentru că norvegienilor le lipsește o marcă precum Volvo, oamenii din statul nordic reușesc să demonstreze că educația rutieră făcută corect și respectarea regulilor simple duc la performanțe excelente la acest capitol. Aflăm, astfel, că niciun copil sub 10 ani nu și-a pierdut viața în urma accidentelor rutiere în întreg anul 2015 cu o singură lună înainte de finalul acestuia.
De altfel, 2015 este un an record la toate capitolele care țin de siguranța auto în Norvegia. Numărul deceselor în urma accidentelor a ajuns la 113 până la finalul lunii noiembrie, cea mai mică cifră din istorie. "Norvegienii au devenit mult mai atenți în trafic. Oamenii au o atitudine mult mai bună, avem șosele mai bune și vehicule mai sigure decât aveam acum 15 ani. Vreau să subliniez că nu avem încă motive de bucurie. Au murit până acum 113 oameni în accidente rutiere. Cu 113 prea mulți", a declarat Jan Johansen, directorul Consiliului Norvegian pentru Siguranța Traficului.
"În 1970, pe șoselele norvegiene și-au pierdut viața aproape 100 de copii și mulți au fost răniți grav. Putem vedea cu ochiul liber cum centurile de siguranță, scaunele pentru copii, vitezele de rulare reduse și cunoștințele la nivelul siguranței salvează vieți", spune același oficial scandinav. Conform afirmațiilor lui Jan Johansen, principalele elemente care au dus la îmbunătățirea radicală a acestor cifre sunt legile care obligă părinții să aibă scaune speciale pentru copii în mașină, folosirea obligatorie a căștilor pe biciclete și creșterea siguranței trotuarelor și a pistelor pentru bicicliști.
via TheLocal
-
Stefi, sâmbătă, 05.12.2015 10:38
Am putea sa nu mai dam exemplu Norvegia, tara care cazeaza criminali de serie in conditii de 3 stele "all inclusive" si ia copiii familiilor de romani pentru "indoctrinare religioasa"? Va rog, eu personal nu mai vreau sa vad sau sa aud de Norvegia ca exemplu pozitiv!
-
Catalin, sâmbătă, 05.12.2015 12:52
Bine zis Stefi!!
-
@Stefi, sâmbătă, 05.12.2015 15:26
Fiecare țară are bune și rele. Dacă nu-ți place Norvegia, ai de ales altele. Poate ti-ar place să stai prin Paris sau Bruxelles. În general statele nordice au fost exemple pentru mulți și se pare ca pe acolo sunt persoane foarte mulțumite de felul în care trăiesc. E adevărat că au probleme și cu sinuciderile, dar aici era vorba de siguranță auto, nu de altele.
-
nimeni, sâmbătă, 05.12.2015 15:30
Daca marea majoritate a romanilor isi cumpara masini sh de 1000-1500 de euro, de unde sa mai aiba si vreo 300-400 euro pentru un scaun auto pentru copii, care sa fie sigure si testate, nu ca cele cumparate din carrefour, cora sau de prin piete si oboare. Mai mult decat atat, cei de la circulatie nici aici nu prea isi fac datoria pentru ca zilnic observ mame "inteligente" care isi aseaza copii mici pe scaunul din dreapta fata a masinii, lasandu-i sa stea in picioare pe scaun, etc (si aici se poate dezvolta foarte mult, datorita faptului ca se merge mult pe principiul "mie nu mi se poate intampla nimic rau"). In rest sa ne pazeasca Dumnezeu de accidente...
-
Azazel, sâmbătă, 05.12.2015 16:58
Da, este drept ca Romania nu este Norvegia. Este f greu ca sa nu zic imposibil, sa se ajunga si la noi la niste cifre macar asemanatoare cu cele ale lor. Nu avem sosele, nu avem legi, nu avem autostrazi, drumurile europene trec prin localitati, avem blocaje in trafic si niste salarii care ne fac sa ne cumparam masini la mana a 7-a si care eventual au fost facute praf cel putin o data. Dar cel mai grav, desi situatia in privinta sigurantei auto este precara, nu avem legi pentru ca oamenii sa se gandeasca de doua ori inainte sa faca o prostie la volan. Pe langa aceste lipsuri, avem si multi idioti care isi iau permis pe pile, relatii, isi cumpara o coaja cu nr de Bulgaria si se cred zei pe sosele. Pentru ca pot. Poate ca Norvegia are inchisori de 3 stele. Dar cand vad cata civilizatie e acolo, zau ca nu ii condamn. Acolo LEGEA ESTE LEGE. Iar legea e facuta cu simt de raspundere de guvernanti. Ai nostri fac legile ca sa-ti fie cat mai greu sau imposibil sa se respecti. Unde duce asta? La spaga. Ce rezulta cand dai spaga? DEZASTRU. Uitati-va la politele RCA de exemplu. Asta daca nu esti un bastan cu pile peste tot. Eu am facut o facultate, lucrez in domeniul pe care l-am practicat in facultate si am o simpla Skoda Octavia 2 TDI sh si mi-am facut credit pe 30 de ani sa-mi cumpar un apartament cu 3 camere ca sa pot sa traiesc cu familia. Oare cocalarul care coboara dintr-un BMW de peste 40-50 000 de euro, cate facultati are? Ca deh, eu nu am invatat suficient de nu am ajuns la un Seria 5. De-asta ramanem socati cand citim astfel de stiri. Ca la aia NU se poate asa.
-
@Marius, sâmbătă, 05.12.2015 20:45
Iar aud ineptia cu VOLVO cel-mai-cel. Ti se pare cumva ca Volvo e masina indestructibila, ca nu mori in ea? Aia e strict chestie de marketing. si nu sunt anti-volvo; cand eram pustan imi placea 850T. Tin sa precizez ca Dumitru Tinu a murit la volanul unui... VOLVO.
-
@Marius, sâmbătă, 05.12.2015 20:51
http://www.ibtimes.com/safest-cars-nine-models-including-toyota-highlander-volvo-xc90-have-zero-driver-1799268 Audi e berlina; pe cand volvo e SUV
-
@@Marius, sâmbătă, 05.12.2015 23:49
Mai spune si ca Dumitru Tinu nu purta centura de siguranta, motiv pentru care nici airbagurile nu s-au activat. Uite un exemplu de educatie rutiera.
-
Marius, duminică, 06.12.2015 09:52
@@Marius: asa cum a menționat și un alt user, Dumitru Tinu nu purta centura de siguranță. Din curiozitate m-am uitat la niște SH -uri Volvo prin țară și am rămas marcat să văd vreo 2 poze în care se vedeau cotoarele pentru păcălirea centurilor de siguranță. Deci dacă ești smecher și te jenează o centură, atunci meriți să mori. Și nu e vorba că Volvo e cel mai cel, e și chestie de marketing exact cum spui și tu. Și marketingul funcționează perfect: Volvo își face reclamă bazată pe siguranță și atrage oamenii interesați de siguranță, familiști. În timp ce alte mărci își fac reclamă pe sportivitate și atrag "meseriași". Conform studiilor din întreaga lume cei mai indisciplinați șoferi în trafic sunt cei care conduc BMW-uri și Audi. Deci ideea ca numai la noi sunt cocalari este total greșită. Ei există peste tot și sunt imaginea celor 2 mărci germane în principal. Și atunci când vrei viteză nu poți vorbi de siguranță.
-
Pana, duminică, 06.12.2015 11:17
Bre, voi totusi vorbiti din ce ati auzit. Cand Volvo a apartinut de Ford, majoritatea banilor pe care ii primea prefera sa-i investeasca in siguranta. A investit multi bani inclusiv in laboratoarele de cercetare si dezvoltare din Suedia. De multi ani doar ei si Mercedes investesc atât de mult in siguranta. Pentru Volvo testele de siguranta nu înseamnă EuroNCAP unde se iau 5 stele pe banda rulanta. Pentru Volvo e o gluma sa primesti o stea ca ai avertizor acustic. Poate îmi explicati voi cum o masina de 5 stele EuroNCAP si-o ia in freza cand e testata si in America. Asta apropo de marketing. Anul trecut pe acest site era un material amplu despre diferenta dintre Volvo si ceilalti, mai ales in privinta sigurantei. Lasati prostiile de atotstiutori si interesati-va. Fiti mai inteligenti ca majoritatea care se pricepe" la masini.
-
@Marius, duminică, 06.12.2015 12:35
ba sed poate si viteza si siguranta. cum era cu lamborghiniul ala din ungaria de a avut accident la 300km/h si n-au murit aia? si ala era fraier; trebuia sa-si ia volvo. pai poate multi nu mor in volvo ca-s niste besinosi batrani care merg incet. cand iti iei m3 sau amg, nu-ti iei pt economie sau sa mergi incet. sau esti frustrat ca ai volvo si aia din cartier in loc sa te aprecieze cum ai fi visat, te iau de fraier?
-
@ @@Marius, duminică, 06.12.2015 12:36
pai ce daca nu avea centura? daca volvo e superior altora atunci de ce nu face sa se inchida centura automat, cum era si la alte modele americane prin anii 90? ca asa cu centura si airbag, in orice masina esti in siguranta.
-
@Pana, duminică, 06.12.2015 12:47
Dar TU TE AUZI? n-ai observat cumva ca in lista mentionata apar si "cocalarele" Audi si Mercedes, pe langa niste "Chinezarii" gen toyota, lexus si subaru? Ei se pare ca se descurca fara sa "prefere sa investeasca in siguranta" ca mijloc de marketing; evident, noi nu suntem "atotstiutori" ca tine
-
Pana, duminică, 06.12.2015 14:42
N-ai cu cine. Amice, daca ai intelege aceasta marca ti-ai dat seama ca bati campii. Pentru Volvo testele de siguranta nu se dau in laboratoarele EuroNCAP si nici IIHS. Pentru Volvo testele de siguranta se dau pe sosele. Este motivul pentru care Volvo colaboreaza cu Politia din Suedia, Anglia si unele state din America si primesc informatii despre cum s-au comportat masinile lor in accidente. Ia, mana sus cine imi spune un constructor care mai face asa ceva. Nu o ridicati, ca o ridicati degeaba. Vreau sa vad si eu un impact facut de un constructor, din diferite unghiuri si la diferite viteze. Vreau sa vad si eu o simulare a unei rasturnari. Vreau sa vad si eu un constructor care se ofere aceiasi siguranta pentru pietoni, cum ofera V50. Vreau sa vad ceva de genul asta si la alti constructori: http://www.imakenews.com/ccvolvo/e_article002559845.cfm?x=b11,0,w Si ca sa va ganditi de doua ori inainte sa comentarti, poate nu ar fi rau sa va informati: https://www.youtube.com/watch?v=LkfZlNzbyXw Vreau sa vad si eu o simulare de impact cu un stalp pe mijlocul masinii facuta de Audi, Subaru sau Lexus. Prima generatie a lui S60 a luat 4 stele EuroNCAP pentru ca nu avea avertizor acustic pentru centura soferului necuplata. Este motivul pentru care Renault a fost primul constructor cu 5 stele, avand primul un avertizor disponibil. Dar nu-i nimic. S60 iti poate salva viata daca intri cu 120 km/h intr-un cap de pod. Varul meu poate tocmai din cauza asta traieste acum. E o nimica toata, asa-i? Asa ca nu ar fi rau sa va informati inainte sa scrieti.
-
@ Marius si Pana, duminică, 06.12.2015 17:49
ba se poate si viteza si siguranta. cum era cu lamborghiniul ala din ungaria de a avut accident la 300km/h si n-au murit aia? si ala era fraier; trebuia sa-si ia volvo. pai poate multi nu mor in volvo ca-s niste besinosi batrani care merg incet. cand iti iei m3 sau amg, nu-ti iei pt economie sau sa mergi incet. sau esti frustrat ca ai volvo si aia din cartier in loc sa te aprecieze cum ai fi visat, te iau de fraier? pai ce daca nu avea centura? daca volvo e superior altora atunci de ce nu face sa se inchida centura automat, cum era si la alte modele americane prin anii 90? ca asa cu centura si airbag, in orice masina esti in siguranta. Dar TU TE AUZI? n-ai observat cumva ca in lista mentionata apar si "cocalarele" Audi si Mercedes, pe langa niste "Chinezarii" gen toyota, lexus si subaru? Ei se pare ca se descurca fara sa "prefere sa investeasca in siguranta" ca mijloc de marketing; evident, noi nu suntem "atotstiutori" ca tine
-
@Pana, duminică, 06.12.2015 17:51
ai impresia ca daca intri si imi dai minus pana dispare comentariul, ai dreptate? :-DDDD pai vad si io ca n-am cu cine. cu spalati pe creier ca tine si cu fani orbi. nici nu-s curios de ineptiile tale, fiindca tu nu gandesti. DOAR IEI DE BUN TOATA PROPAGANDA MARKETING SI ESTI ORBIT DE FANATISM. HAI, PA si SPOR LA DAT fix 5 minusuri, suficiente cat sa dispara cometariul.
-
@Pana, duminică, 06.12.2015 17:53
si explica-mi cum "cocalarul" cu lambo a supravietuit la 300 la ora, nu la 120 ca varut-o. eu nu tin cu nici o marca, fiecare are bubele ei. dar prefer sa fiu "nestiutor" pt tine, decat un ipocrit spalat pe creier
-
@Pana, duminică, 06.12.2015 17:58
si se vede ca tu doar vorbesti pe langa subiect. tot dai din gura cu ineptia ta. raspunde-mi la comentariu, nu-mi spune verzi si uscate. PAI CARE E MAI BUN, CARE COLABOREAZA CU N-SPE MII DE COLABORATORI, CUM ZICI DESPRE VOLVO, SAU CEI CARE NU DAU ATAT DIN TRAMBITA (AUDI, MB, TOYOTA, SUBI) SI CARE OBTIN ACELEASI REZULTATE? tu-ti dai seama ce dublu standard ai? ma faci sa rad. de fapt esti un bun exemplu, al proverbului "prostul nu-i prost destul daca nu-i si fudul" inchina-te "BRE" la idoli facuti de ateii scandinavi
-
@Pana, duminică, 06.12.2015 18:00
si ca o concluzie; DUMNEZEU l-a scapat pe varut-o, nu volvo si nici o alta marca.
-
Vali, duminică, 06.12.2015 18:54
Pai bazele sigurantei auto ar trebui sa fie impuse incetisor, incetisor. In tarile nordice amenzile sunt usturatoare si SE APLICA. Daca prin tarile nordice e prins vreun cocalar ca se da smecher cu BMW-ul si se intrece cu vreun Audi cu 300 km/h, li se iau permisele, cel mai probabil li se iau si masinile si li se dau niste amenzi ca si chiar daca ar avea cu ce sa le plateasca iar ustura. Un alt punct de vedere vine si din media si educatie: se face mai multa reclama la siguranta masinilor si nu la cat de sportive sunt. Cate reclame ati vazut voi la Volvo in Romania ? Prin nordul Europei si chiar Germania, nu doar ca vezi reclame dar le si vezi pe strazi. In Germania Volvo a iesit prima marca la satisfactia clientilor de 2 ori in ultimii 5 ani, dar cocalarii de la noi refuza cu indarjire sa vada asta si nu iau in considerare aceste studii. Si pentru ca ei nu suporta adevarul, suportam noi cu totii consecintele: aproape 3000 de morti in accidente anual si asigurari mai mari ca prin strainatate. http://www.automarket.ro/stiri/studiul-satisfactiei-clientilor-din-germania-volvo-castiga-acasa-la-nemti-38734.html http://www.autolatest.ro/stiri-masini/studiul-voss-prezinta-cele-mai-bune-masini-ale-anului-2013 Cam asa stau treburile, dar cand la noi se fac banii pe anumite cai si toti retarzii isi iau masini cu multi cai putere ca ei sunt smecheri, rezultatele sunt cele pe care le vedem. Cand vom fi in siguranta ? Poate atunci cand publicatiile auto vor face mai putina reclama masinilor sport si vor pune accent pe siguranta. Dar cum asta nu se poate pentru ca banii vin de la BMW si VW, vom continua sa murim pe capete.
-
@ Nume diverse/Aceeasi persoan, duminică, 06.12.2015 19:10
io inteleg ca esti fan volvo. dar esti exasperant. ca sunt audi, bmw si mb marci de cocalari.or fi. ca nu sunt fan.. uite m3 e naspa ca scoate pe nur timp ca o honda civiv type r. Mb C si S is copiate la indigo plus ca arata aiurea tableta aia lipita cu super glue pe bord. vw-audi polueaza si cumpara titlul de masina anului de la jurnalisti. dar sa fii asa de indoctrinat incat sa nu vezi doar volvo, ok. e o masina rezonabila; dar din punct de vedere dinamic e sub nemtoaice; fara suparare. plus ca in testul de mai sus se afla si Audi si MB si toyota. in plus ele nu se bat cu pumnul in piept in legatura cu siguranta, cum face volvo, dar au rezultate similare; in plus audi e berlina si volvo e suv. e ca si cum un elev pierde vremea si ia nota 10 si altul sta in casa si toceste si ia tot 10; care e mai "valabil"? ia zi! si sa inteleg ca germanii sunt niste barbari, fiindca acolo poti merge cu 300 km/h?!? hai ca asta-i buna
-
@Vali, duminică, 06.12.2015 19:19
Triada germana e fanatizata nu datorita reclamei, cum spui tu; erau la moda inca de pe cand eram pusti; de pe vremea lui Ceausescu; si atunci nu facea nimeni reclama; pasiunea fata de nemtoiace vine cumva sine qua non, fara sa o impuna nimeni; ca respectul. si riceri si inconstienti am vazut cu tot felul de masini, nu doar nemtesti; la fel cum am vazut si cu volvo, care depaseau pe trecere de pietoni in oras si cu peste 100km/h. poate se bazau ca nu mor in accident; dar nu se gandeau ca poate omoara pe altii. deci hai sa nu fim orbi. daca ai impresia ca tin cu vreo marca sau ca nu-i gasesc fiecareia buba, spune-mi.
-
Vali, duminică, 06.12.2015 19:55
Sunteti simpatici. Nu vad doar Volvo si nu am Volvo. Apreciez calitatea si siguranta. Voi credeti ca germanii produc masini de calitate. Daca ar face astfel de masini nu ar face reclame mincinoase. Faptul ca tu nu ai auzit decat de triada germana pe vremea lui Ceausescu da dovada cat de limitati suntem. Si faptul ca in Romania multi nu vad decat masini germane, rezultatul se vede in numarul de morti. Continuati sa negati si poate va treziti ca va calareste vreun cocalar cu X6 si va face praf. Asta sustineti, de asta veti avea parte ca e inevitabil.
-
@Comentatori Simpatici, duminică, 06.12.2015 20:27
Volvo e masina din punct de vedere dinamc sub nemtoaice din ce cauza ? Ca la nemtoaice suntem satui sa auzim ca "s-a pierdut controlul volanului" ? Sunteti super penibili ! Puneti botul la testele prezentate de niste oameni platiti de BMW si Audi pentru reclama. Ati citit cumva si stirea in care supercarul I8 abia lansat a fost implicat in vreo 3 accidente ? Unul imfipt intr-o balustrada prin Germania, unul rasturnat prin MExic si inca unul care a luat foc ? Pustiul cu M care s-a infipt in copaci in Munchen si mii de alte exemple. ASTA INSEAMNA DINAMICA MAI BUNA ? Germanii nu sunt niste barbari ci niste cretini cand merg cu 300 km/h prin Germania. Si nu numai pentru viteza ci pentru ca ploueaza PROSTILOR. Va mor copiii pe capete de complicatii la plamani dar voi nu va treziti din prostia voastra. De ce prin Franta si alte tari e viteza limitata ? Din cauza poluarii ! Dar voi asa prosti cum sunteti, va credeti mari destepti si va bucurati cand luati cate un BMW SH diesel cu 5000 Euro ca sa va dati smecheri in fata prietenilor. Ca daca luati Logan pe benzina nu sunteti apreciati la adevarata voastra valoare de "meseriasi". Si se mai intreaba unii cand vom ajunge si noi la nivelul altora. NICIODATA CU DIN ASTIA CA VOI CU 2 CLASE SI BMW !
-
@Vali, duminică, 06.12.2015 20:33
poate ar fi mai bine sa recitesti ce am spus. nu contesc siguranta volvo; am zis doar ca sa nu exageram, sa spunem ca in volvo sigur NU MORI; nu elogiez triada, mai ales ca DACA AI FI CITIT, am mentionat cateva aspecte negative ale celor 3, asa care mi-au venit la o prima reflectie; legat de comunism, ziceam ca nemtii s-au bucurat cumva intrinsec de acest statut; nu s-a datorat cum ai spus tu reclamei; dac tin bine minte, pe vremea cand ti-am spus ca-mi placea 850T, parac i se facea reclama in revista AutoPro, volvoului. Eu doar atat spun; sa nu fim fanii cu ochelari de cal ai unei marci si sa consideram ca tot ce face e ok; ti-am spus; spune-mi orice marca auto si o fac cu ou si cu otet. eu nu vreau sa fiu partinitor. ATAT DOAR P.S. eu n am folosit termenul "calitate" legat de nemti.
-
@Vali, duminică, 06.12.2015 20:40
daca poluarea te framanta sa stii ca 15 vapoare polueaza cat toate masinile la un loc; ele merg cu un combustibil care e ultima ramasita de la disttilarea petrolului si la temperatura obisnuita e ca bitumul. in plus fii sigur ca scandinavii fiind nevoiti sa se incalzeasca, la ei fiind frig tot timpul POLUEAZA mai mult dect oricine; si o sa spui ca se incalzesc cu curent; dar si ala se obtine prin poluare; daca poluarea nu e la horn sau teava de esapament, asta nu inseamna ca nu se genereaza, si anume la locul producerii. Daca sunt asa civilizati de ce se sinucid? Fiindca ei sunt "DOAR TRUP", nu cred in Dumnezeu, considera ca ce e in lume e TOTUL; de aia sunt singuri. La ce folos daca ai castigat lumea (civilizatie, imortalitate in volvo;-P ) daca ti-ai pierdut sufletul.
-
iuliohir, luni, 07.12.2015 09:30
Acolo nu se moare asa des in accidente pentru ca oamenii sunt civilizati, nu pentru ca au legi ! au si legi...probabil ca au fost legi draconice si inca sunt si s-au civilizat. Totul tine de mentalitate, domnilor: poti sa ai masina puternica si sa mergi civilizat (ca in Norvegia) si poti sa ai o coaja sa sa ii duci extrema la extrem (vezi fumigenele de bulgaria si nu numai). Cum e sa mergi pe sosea cu doua benzi, toti pe prima banda, sa lasi banda 2 libera si sa opresti cand toti opresc, lasand in continuare banda doi libera....ca sa afli apoi ca..e pentru ambulanta care mergea la un accident ?! Ah..da...si Volvo e misto !
-
Pana, luni, 07.12.2015 10:27
Ce am spus eu si ce ai inteles tu. Am spus ca ceilalti nu au sisteme de siguranta? Dar fiecare se remarca prin ceva anume. Ti-am demostrat de ce Volvo se remarca prin investitiile si cercetarea in domeniul sigurantei. Daca tu citesti in diagonala si intelegi cu dosul e fix problema ta. Hai,pa !Ca te-am băgat in seama prea mult. Si ce spui tu, ca scriu de mai multe ori? Cate mesaje @pana sunt consecutive? Te pomenesti ca s-au gasit fix 4 indivizi care sa scrie in acelasi fel si sa spună acelasi lucru, in mesaje consecutive. Esti amuzant si nu degeaba ai ajuns gluma acstui site. :))
-
lorinczi.thomas, luni, 07.12.2015 12:11
@Stefi Te rog, -ia Romania, o tara crestina in proportie de 90 %, unde mai toti soferii iau mana de pe volan in timp ce conduc cu 90 la ora ca sa se inchine cand trec pe langa biserica, etc. -si ia Norvegia (si Scandinavia in general), unde sunt tot mai putine biserici. Acum compara nivelul de trai al ambelor tari: -In Romania, toti se plang de orice, de la maternitati jegoase, sistem de invatamant inutil de complex, toalete in curte, parcari insuficiente, taxe mari pana la poluare excesiva. Acum cauta cat da statul pentru catedrala neamului pe an. Adica nu conteaza ca patru sferturi de tara se plang de trai prost, macar sa avem o catedrala imensa plina cu aur sa ne falim cu ea. -Norvegia are totul de o inalta calitate, un nivelul de trai printre cele mai mari, popor civilizat, etc. Ce preferi? Sa stai intr-o mocirla in care sa te chinuiesti sa traiesti, dar sa ai enspemii de locuri aurite unde sa stai si sa te rogi; sau sa traiesti intr-o tara moderna, civilizata, unde sa nu te plangi de mai nimic, insa fara sa ai un loc unde sa ingenunchezi si sa te rogi all day long.
-
vianu, luni, 07.12.2015 19:11
@lorinczi te-as vota multiplu....cu verde
-
@lorinczi & vianu, marţi, 08.12.2015 11:03
nu confundati crestinii oficiali/declarati cu crestinii reali/practicanti. "pentru ca automobile", am crezut ca intelegi mai mult p.s. si ce sa spun.?!?.. necrestinii stau cu mana pe telefon si taie curbele vorbind cu pitipoanca baliverne Am zis eu de biserici ceva sau de credinta in Dzeu?
-
@Pana & Co, marţi, 08.12.2015 11:05
da, sunt aceeasi persoana; am dat acele @Pana consecutive fiindca nu am vrut sa-mi dau 4 plusuri ca sa-mi reapara comentariile carora le-ai dat tu fix 5 minusuri ca sa dispara. si am preferat sa le reintroduc
-
lorinczi.thomas, marţi, 08.12.2015 21:39
@'@lorinczi & vianu', care, banuiesc ca esti Stefi: eu ti-am explicat faza cu indoctrinatul, adica de ce ei vor sa reduca numarul credinciosilor, facand comparatia intre NOR si RO
-
Stefi, vineri, 11.12.2015 21:33
Stefi e Stefi, vianu e vianu, etc. Daca este peste puterea ta te intelegere, lorinczi mai bine abtine-te. N-ai inteles nimic din acele cateva cuvinte pe care le-am scris, ca si ceilalti care au aruncat voturi negative cu gramada. O sa ajungem sa ne sufocam de atata democratie, incat sa nu poti sa-i zici copilului nici "da-te mai incolo" ca sa nu-l stresezi... Cine n-are copiii (sau nu cunoaste cazul despre care vorbesc - desi e plin internetul de articole despre asta) n-o sa inteleaga.
Citeste si
-
SIGURANTA | joi, 14 noiembrieNoi teste Euro NCAP: 3 stele pentru Ford Tourneo Courier, produs în RomâniaEuro NCAP a publicat rezultate noi după cea mai recentă serie de teste de siguranță. Au fost testate 5 mașini noi, printre care și Ford Tourneo Courier, produs la Craiova. Monovolumul a obținut doar 3 stele. Citeste tot
-
SIGURANTA | marţi, 12 noiembrieNoua Dacia Duster, rechemată din cauza unei probleme electriceNoua generație Dacia Duster este supusă unei campanii de rechemare în service. Campania de rechemare, prima pentru noua generație Duster, a fost inițiată din cauza unei posibile defecțiuni la circuitul electric al mașinii. Citeste tot
-
SIGURANTA | sâmbătă, 9 noiembrieVolkswagen: 115.000 de mașini rechemate în service, în SUA, din cauza airbag-urilor TakataConstructorul german de automobile recheamă în service circa 115.000 de mașini, în SUA, din cauza airbag-urilor Takata. Sunt afectate inclusiv modele Passat din 2006-2007. Citeste tot
-
SIGURANTA | marţi, 5 noiembrieEpopeea Takata continuă: 6 milioane de mașini Opel, rechemate pentru înlocuirea airbagurilorMilioane de mașini Opel produse în ultimii 21 de ani sunt supuse unei rechemări de amploare pentru înlocuirea airbagurilor. Cele mai multe exemplare afectate ar putea fi dotate cu airbaguri Takata defecte. Citeste tot
-
SIGURANTA | joi, 10 octombriePeste 20.000 de persoane și-au pierdut viața în accidente rutiere în Uniunea Europeană, anul trecutPotrivit unui nou raport realizat la nivelul Uniunii Europene, peste 20.000 de persoane și-au pierdut viața în accidente rutiere, în 2023. Deși numărul accidentelor a scăzut în România, țara noastră are în continuare o rată ridicată de accidente rutiere mortale. Citeste tot
Pai ar fi bine să se completeze acest raport cu unul bazat pe ce mărci auto se vând acolo. Să vedem dacă la ei contează câți cai putere are o mașină sau cât de sigură este. La noi lumea cumpără pe bază de frumusețe și performanța, lăsând siguranța la o parte. Pe aici să ai un Volvo înseamnă să fii fraierul cartierului, însă dacă ai Bmw sau Audi deja ești considerat cineva foarte important.