Și mașinile electrice sunt potrivite pentru taxi: un finlandez a parcurs 400.000 de kilometri cu un Tesla Model S
Un finlandez a folosit Tesla Model S pe post de taxi. În doar trei ani de utilizare a adunat 400.000 de kilometri și foarte puține probleme.
Pentru mulți șoferi, vehiculele electrice vin la pachet cu o anxietate privind autonomia. Toți se tem că vor rămâne fără curent în bateria mașinii cu zero emisii, chiar dacă în ultima perioadă tot mai multe mașini garantează mai mulți kilometri între încărcări.
În acest context, un șofer de taxi din Finlanda a demonstrat contrariul. Ari Nyyssosesta este posesorul unui Tesla Model S încă din 2014 cu care a reușit să parcurgă un total de 400.000 de kilometri. Mașina a fost folosită pe post de taxi și, până în prezent, cea mai costisitoare reparație a vizat bateria. Restul problemelor au fost minore și proprietarul susține că întreținerea a presupus costuri scăzute.
Un profesor specializat în dezvoltarea mașinilor electrice susține că fiablitatea unui motor electric este mult mai mare decât cea a unui motor cu ardere internă. Acesta poate funcționa pentru 100.000 de ore, ceea ce echivalează cu 10 milioane de kilometri parcurși de o mașină convențională.
În această situație, afirmația lui Elon Musk, potrivit căreia motorul lui Model 3 pate funcționa fără revizie un milion de kilometri, nu mai pare așa absurdă.
via carscoops
Utilizarea unui motor electric in locul celui conventional are mai multe efecte: 1) USUREAZA masina cu cateva zeci bune de kg 2) FIABILITATE MARE in exploatare pe toata durata de viata a masinii 3) ZGOMOT REDUS SUBSTANTIAL in utilizare 4) COSTURI DE MENTENANTA mult reduse...5) REDUCERI ALE LOCURILOR DE MUNCA din industria producatoare precum si din service-uri..... Ce ne facem cu zurbagii care vor MULT ZGOMOT pentru NIMIC precum si cu cei care nu vor mai putea sa "adape" pompele de combustibili, din statiile de carburant ?!