Sfârșit de drum: Porsche 718 Cayman și Boxster termice vor fi scoase din producție în octombrie

Publicat joi, 22.05.2025 15:05 de Tiberiu Safta

Porsche a confirmat oficial sfârșitul producției modelelor 718 Cayman și 718 Boxster cu motoare termice. Ultimele exemplare ale actualei generații vor fi produse în această toamnă.

Actualele generații ale lui Porsche 718 Cayman și 718 Boxster vor fi retrase din producție în toamna acestui an. Deja de anul trecut, ambele modele au fost retrase de pe piața europeană și au rămas disponibile doar pentru piața americană și asiatică. Următoarea generație atât a lui Cayman, cât și a lui Boxster, va fi electrică.

Acum, Porsche a confirmat oficial retragerea din producție a ultimelor Boxster și Cayman cu motoare termice. Potrivit spuselor lui Frank Wiesmann, directorul de comunicații al filialei nord-americane a mărcii, Porsche va produce ultimele exemplare ale celor două modele în luna octombrie.

Actualele generații ale lui Porsche 718 Cayman și 718 Boxster au fost lansate în 2016. Cele două modele sunt produse la uzina Porsche din Zuffenhausen. În 2022, o parte din producție a fost mutată la uzina din Osnabruck.

Anul trecut, Porsche a vândut 23.670 de exemplare Cayman și Boxster. Următoarea generație a celor două modele va fi electrică.

via Motor1

  • Dizăl Rulz Forevăr, joi, 22.05.2025 19:10

    Da' 718 dizăl nu fac?

  • Mircea Badea, vineri, 23.05.2025 10:12

    itza dizain babesc. in anii 90 pusa langa un trabant era ceva..

  • zarnesteanu, vineri, 23.05.2025 16:39

    In decembrie 2018 am primit de ziua mea un CLK550 decapotabil, vechi de 10 ani. Petrecere nevoie mare, tot tam-tam-ul, moment in care le-am spus tuturor ca asta e ultima masina cu motor pe combustie pe care o s-o cumpar vreodata. Toata lumea a facut un "oooh", mai ales prietenii/fanii inraiti de ice. Sincer ma bucur ca e un Mercedes, si ma bucur ca are un motor baban, NA. Sa bat in lemn, masina a functionat impecabil de cand am luat-o si in afara de frane pe fata si cauciucuri pe spate, n-am bagat un ban in ea. E drept ca e pe strada doar din Mai pana in Noiembrie. Revenind la Porsche Boxter si 718, sunt intre putinele regrete pe care le am ca n-am detinut unul vreodata. In trecut, mi-au placut amandoua SLK-urile dar totdeauna mi-am dorit un Boxter decapotabil. Un 911 a fost mereu prea scump :) Astazi, la fel ca si CLK-ul acum 7 ani, realizez ca am ajuns la final de drum cu visul Porsche Boxter. Viata e intodeauna surprinzatoare, dar din pacate nu cred c-am sa detin vreodata unul. Fiu-meu e innebunit dupa CLK (e drept ca e aproape show room condition) dar daca banii n-ar fi un obiect, pentru mine decapotabila urmatoare ar fi un Vision 6 Mercedes-Maybach Cabriolet sau un Cadillac Sollei. In Martie am schimbat R Class-ul pe un SUV electric. Luna asta am dat C Class-ul tot pe un SUV electric, care, sincer este absolut tot ce am visat de la o masina in 2025. Va fi viitorul complet electric? Am facut o prostie cu doua masini electrice intr-un an? Doar timpul o va spune. Ceea ce stiu cu siguranta in clipa de fata este ca sunt extrem de multumit cu tot ce am in garaj. Problema este ca nu am timp sa le conduc asa cum mi-ar place, dar toate au un rost si un scop pe lumea asta. Adio 718/Boxter pe benzina. A fost un vis frumos, chiar daca nu s-a materializat niciodata. Sper sa le mai vad pe strada si in parcari multi ani de-acum incolo. Poate viitorul ne va aduce impreuna in varianta electrica. Who knows?

  • Dutz, sâmbătă, 24.05.2025 20:35

    Nu cred ca ai făcut nici o prostie Zarnistene, ai casa garaj îți permiți mașini bune… felicitări și să fi sănătos, ai muncit inteligent. Dacă-ți faci treburile și condusul a rămas in continuare o plăcere cel mai probabil ai făcut alegerea corectă pentru tine și nevoile tale. Sa te bucuri de ele, fără evenimente neplăcute ;)

  • zarnesteanu, duminică, 25.05.2025 03:44

    Merci @Dutz !! Cateodata ma intreb daca nu m-am grabit. Planul era sa tin Equinox-ul vreo 2-3 ani si sa vad cum sta treaba pe termen lung. Din pacate C Class-ul mi-a facut ceva probleme cu conductele de frana pe dreapta acum vreo 4 ani si de-atunci pedala de frana n-a mai prins niciodata "de sus" asa cum o faceau R Class-ul sau CLK-ul. Anul trecut prin toamna am avut o experienta extrem de neplacuta cu dealer-ul, dupa 20 de ani de service-at masinile la ei. E drept ca am observat asta in general, cel putin la Mercedes. Daca te duci cu masini prea vechi la ei, nu se mai ating de ele si te trimit la particulari. In fine, pompa de frana se pare ca a facut un scurt pe undeva (pentru ca am spalat intr-o zi motorul cu pressure washer-ul, ca prostul) si de-atunci am avut bord-ul plin de avarii (ABS, ESP, PTMS, etc) Anul asta am fost 3 saptamani in San Luis Potosi cu lucrul si cand m-am intors discurile pe fata faceau urat de tot, desi le schimbasem cu doar cateva luni in urma. Dupa cateva zile de condus, si-au revenit, dar niciodata n-am mai avut incredere in frane. Si pentru ca imi place sa merg destul de tare, am zis ca siguranta mea si a celor din jur e mai importanta. Asa ca de ziua Victoriei, am facut trade-in si mi-am luat un Cadillac Lyriq asa cum am vrut de la bun inceput. Momentan e totul brici. Saptamana viitoare sper sa definitivez instalarea charger-ului level 2 acasa. Deocamdata ne descurcam cu incarcarea de la 110V cu amandoua masinile, peste noapte, dar daca vreodata trecem de 150 km/zi cu amandoua masinile, devine un pic la limita. Cu un level 2 cred ca se rezolva foarte usor problema. Chiar am vazut de dimineata ca Walmart va incepe sa instalaze superchargers in toate locatiile. Deja au aprobat la nivel de corporatie. In loc sa-i lase pe Electrify America/Canada sa le ia business-ul, se baga ei full speed. Asta vine cu avantaje enorme, pe care nu mai stau sa le detaliez, dar spun doar atat: in US au 4600 de locatii plus inca 700 Sam's Club, care e tot al lor. Daca face si Costco miscarea, poti sa uiti de range anxiety. Oricum, GM deja are access la Supercharger-ele Tesla, asa ca chiar si la ora actuala situatia e foarte buna. Trebuie sa-mi iau un adaptor Tesla, mi-am facut cont la ie asa ca sunt good to go. Om trai si-om vedea. Merci de urari. La fel si tie !!!