Serviciul de Telecomunicații Speciale: peste 4.200 de apeluri efectuate prin sistemul de apelare din mașini
Dacia România și Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS) au organizat un eveniment pentru prezentarea modului de funcționare a tehnologiei eCall. În perioada ianuarie 2020 - iunie 2021 s-au înregistrat peste 4.200 de apeluri la 112, efectuate prin sistemul eCall, referitoare la evenimente rutiere.
Pentru un plus de siguranță la bordul mașinilor, reglementările europene impun ca toate modelele proiectate și fabricate după luna aprilie 2018 să fie dotate cu tehnologia eCall.
La activarea automată a senzorilor de impact sau la apăsarea butonului specific, montat în habitaclu, sistemul eCall generează declanșarea unui apel de urgență, asigurând transmiterea rapidă de date esențiale pentru echipajele de intervenție. De menționat că mașina nu este monitorizată în timp real.
Dacia România și Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS) au organizat acum un eveniment pentru prezentarea modului de funcționare a tehnologiei eCall. În cadrul acestuia, a fost realizată și o demonstrație.
Așadar, în urma declanșării apelului de urgență, în sistemul informatic al 112, operatorii și dispecerii pot vedea poziția geografică a mașinii, seria de șasiu (VIN), tipul vehiculului, tipul combustibilului utilizat, direcția de deplasare și modul de declanșare a sistemului eCall (automat sau manual).
După transmiterea acestor date, operatorul Serviciului de urgență 112 stabilește o legătură de voce cu ocupanții autovehiculului. În cazul unei apăsări accidentale a butonului eCall, pasagerii nu pot întrerupe procesul de apelare astfel că trebuie să comunice cu operatorul 112 pentru a nu fi amendați pentru alertarea falsă a agențiilor de urgență.
Tehnologia eCall nu presupune costuri suplimentare pentru pasagerii automobiliului.
Autoritățile mai precizează că în perioada ianuarie 2020 - iunie 2021 au fost realizate 189.213 apeluri la 112 referitoare la evenimente rutiere. Dintre acestea, 4.286 au fost efectuate prin sistemul eCall (850 de apeluri efectuate automat).
via Serviciul de Telecomunicații Speciale
Foarte frumos,propun ca in viitorul foarte apropiat sa sune si aragazul catre fratele cel mare atunci cand ma ard la deget sau de ce nu,direct la politia gandirii atunci cand ma apuc pe net sa deraiez de la propaganda oficiala si comit un delict de opinie,ma stiu baietii,am dat moaca oricum la smartfon ca am camera frontala,amprenta asisderea,vocea,sa sune acum sa prinda oferta.