Sergio Perez, victorie în Singapore. Charles Leclerc a încheiat pe locul 2
Sergio Perez a câștigat Marele Premiu de Formula 1 al statului Singapore. Charles Leclerc și Carlos Sainz au completat podiumul.
Marele Premiu de Formula 1 al statului Singapore a început cu o amânare din cauza condițiilor meteo. Cum suprafața asfaltică era prea alunecoasă pentru pneuri slick, toți piloții s-au aliniat la start cu pneuri intermediare.
START MAI BUN PENTRU PEREZ
Plecat din pole position, Charles Leclerc a pierdut prima poziție în favoarea lui Sergio Perez, pilotul mexican de la Red Bull Racing reușind un start mai bun decât monegascul de la Ferrari.
Lewis Hamilton a optat pentru o trasă largă și a pierdut, la rândul său, poziția a treia în virajul 1 în favoarea lui Carlos Sainz. Tot la start, Max Verstappen a "căzut" până pe locul 12 (din cauza sistemului anti-stall), iar chinezul Zhou Guanyu a pierdut 4 poziții și a ajuns pe 18.
Verstappen nu a stat prea mult pe locul 12, olandezul depășindu-i repede pe Magnussen și Stroll. A urmat apoi Yuki Tsunoda, pentru locul 9.
În fruntea plutonului, Leclerc încerca să revină la conducerea cursei, dar Perez se ținea tare pe prima poziție. În turul cu numărul 8, Latifi și Zhou au fost protagoniștii unui incident în urma căruia chinezul de la Alfa Romeo a ajuns în parapet.
Ambii piloți au abandonat. În tot acest timp, Russell și Bottas aveau lupta lor pentru poziția a 15-a. Magnussen a intrat la boxe chiar înainte ca Safety Car-ul să intre pe circuit. Mașina de siguranță a revenit la boxe la finalul turului 10.
Sergio Perez continua să fie în fața monoposturilor Ferrari, iar Verstappen a trecut de Vettel și a ajuns pe poziția a 8-a. În virajul 13, olandezul l-a depășit mai apoi pe Pierre Gasly și a pornit în urmărirea lui Fernando Alonso.
Chiar dacă circuitul avea încă zone acoperite cu apă, Alexander Albon a ales să intre la boxe pentru a trece pe pneuri slick și pentru a schimba partea frontală a monopostului, în urma unui contact cu parapetul. La scurt timp, însă, Albon a fost nevoit să abandoneze.
ABANDON PENTRU OCON
Safety Car-ul Virtual a fost retras, dar a fost instituit înapoi atunci când Esteban Ocon a oprit monopostul Alpine în virajul 13, din cauza unor probleme la motor.
Când s-a revenit la ritm de cursă, în turul 30, Verstappen a trecut de Norris, iar Sainz și-a apărat poziția în fața lui Lewis Hamilton. În turul 33, septuplul campion mondial a ajuns în parapet, în virajul 7, dar a revenit pe circuit între Verstappen și Norris.
Două tururi mai târziu, Leclerc a intrat la boxe pentru pneurile medii, dar oprirea nu a fost una deloc bună. Monopostul Ferrari a stat la boxe 5.3 secunde. La rândul lui, Hamilton a schimbat pe pneuri medii, iar echipa i-a înlocuit și aripa față.
Perez și Sainz au intrat la boxe un tur mai târziu, la fel și Verstappen. Norris a rămas pe circuit, iar decizia s-a demonstrat a fi una inspirată pentru că, la scurt timp, Tsunoda a blocat roțile în virajul 10 și a ajuns în parapet. Cursa a fost din nou întreruptă de Safety Car.
Imediat, George Russell a mai trecut o dată pe la boxe. Norris a oprit și el și a revenit pe circuit pe poziția a 4-a. Puțin mai în spate, pe 6, a revenit Daniel Ricciardo, monopostul său fiind "încălțat" acum cu pneuri soft.
Cursa a fost reluată în turul 39. Verstappen a încercat să treacă de Norris, dar olandezul a blocat frânele și a ieșit în afara circuitului în virajul cu numărul 7. Din fericire pentru el, a evitat parapetul și a revenit în cursă, dar a fost nevoit să treacă pe la boxe pentru un schimb de pneuri în turul 40.
George Russell a încercat să treacă de Mick Schumacher în virajul 1, dar cele două monoposturi s-au atins, ambii piloți fiind nevoiți să treacă pe la boxe din cauza unei pene de cauciuc.
În față, Leclerc ținea aproape de Perez, dar nici DRS-ul nu l-a ajutat să revină la conducerea cursei. Într-un final, monegascul de la Ferrari s-a dat bătut, iar Perez a luat un avans considerabil.
În celălalt monopost Red Bull Racing, Max Verstappen a trecut de Schumacher, Magnussen și Bottas și a intrat în puncte. A urmat Gasly în turul 50.
Sergio Perez a trecut linia de sosire cu un avans de 7.5 secunde în fața lui Charles Leclerc și a câștigat etapa din Singapore. Ultima treaptă a podiumului a fost ocupată de Carlos Sainz.
Norris a încheiat cursa pe locul 4, iar Ricciardo pe 5. Lance Stroll a profitat de greșelile lui Hamilton și Verstappen și a terminat pe locul 6. Campionul mondial en titre a fost nevoit să se mulțumească cu locul 7, Vettel a terminat pe 8, Hamilton pe 9, iar Pierre Gasly a luat ultimul punct pus în joc.
Lerclerc știa că nu poate depăși dar a pus presiune pe mexican sperând că acesta va greși. RedBull 2022 are resurse să câștige pe care probabil nu le cunoaște nici echipa. Acum am înțeles de ce sâmbătă la calificări a fost chemat Max la boxe în ultimul tur. Vroiau să câștige Perez și să nu se încurce unul pe altul la start, iar Max să iasă campion în Japonia. Vor și locul doi pentru ei. După ce duminică va fi campion Max va mai câștiga Perez. La finalul campionatului va fi pe locul 2. Când ai cu ce faci cum vrei tu.