Sergio Marchionne prevede o nouă fuziune în industria auto: "Până în 2018 va apărea o nouă alianţă"

Publicat vineri, 29.05.2015 11:23 de Mircea Meșter

Nevoia limitării costurilor de dezvoltare şi a volumelor mari va duce la apariţia unei noi mari alianţe între actualii constructori auto, spune Sergio Marchionne, cel care conduce destinele Fiat Chrysler Automobiles.

Industria auto va asista la naşterea unei noi alianţe în următorii trei ani. Cel puţin aceasta este opinia lui Sergio Marchionne, CEO-ul Fiat Chrysler Automobiles (FCA), care susţine că este "absolut sigur" că acest lucru se va întâmpla. Totuşi, afirmă unul dintre cei mai puternici oameni ai industriei, "este o opinie pur personală" şi nu are legătură cu o certitudine din piaţă sau legată de compania pe care Marchionne o reprezintă.

Presa din SUA a scris în ultimele luni despre un presupus e-mail pe care Marchionne i l-a trimis lui Mary Barra, CEO al General Motors, în care omul care conduce destinele FCA i-ar fi propus acesteia o fuziune între cele două companii. Marchionne a răspuns evaziv când a fost întrebat dacă este posibil ca acest lucru să se întâmple: "Scriu multe e-mail-uri, însă lucrurile astea nu se discută astfel".

Sergio Marchionne este artizanul celei mai recente mari fuziuni din industria auto, când Chrysler şi Fiat s-au transformat într-un singur constructor printr-un proces îndelungat care a început în 2009 şi s-a încheiat oficial în 2014. 

CEO-ul Opel: "În principiu, Marchionne are dreptate"

Contactat de Automotive News, CEO-ul Opel - singura marcă reprezentată de General Motors în Europa - susţine că ideea unei fuziuni între doi mari constructori este una corectă, pentru că o astfel de mutare ar elimina multe dintre costurile necesare dezvoltării modelelor.

"În principiu, Marchionne are dreptate, pentru că în acest moment industria auto dezvoltă acelaşi tip de modele în zece feluri folosind zece bugete diferite", spune Karl-Thomas Neumann, care consideră însă că acest tip de colaborare nu trebuie făcut cu orice preţ şi în orice condiţii: "A fost o mare greşeală din partea Opel să caute volum într-o colaborare cu PSA Peugeot-Citroen, şi nu în interiorul General Motors", spune CEO-ul mărcii germane, referindu-se la contractul semnat de cei doi constructori în 2012. Conform declaraţiilor lui Neumann, colaborarea nu va fi continuată şi extinsă, Opel urmând să se concentreze pe dezvoltarea modelelor pe platforme proprii GM.

  • vianu, vineri, 29.05.2015 11:28

    si eu prevad ca in 2018 voi avea cu 3 ani mai mult as putea sa ma semnnez de acum incolo cu...nostradamus

  • norton, vineri, 29.05.2015 12:05

    Hmmm... Ar fi interesanta fuziunea dintre FCA si GM,s-ar transforma intr-un mega-colos. Problema e ca FCA cam scartaie,in special marcile italiene,cele americane merg bine.

  • mowgli, vineri, 29.05.2015 12:58

    Neti Sandu ii o amatoare pe langa asta. Are careva numaru lui Serigo ? Vreau sa-mi ghiceasca oleaca in palma si sa ma vindece de argintu viu.

  • Claudiu, vineri, 29.05.2015 15:32

    Am simptomele rabiei cand aud de Sergio asta.Sa apara noi generatii de Alfa Romeo mai intai,si voi incepe sa-i acord o farama de credit.Pana atunci,ramane un frustrat si un vorbe goale

  • Claudiu, vineri, 29.05.2015 15:36

    Ulterior postarii primul mesaj,am citit articolul :) Am fost rau de tot offtopic,dar nu-l mai suport.Si nu sunt un habotnic alfist.

  • MPT, vineri, 29.05.2015 19:22

    Doar una?

  • tzenu_bmw, vineri, 29.05.2015 19:26

    Marchionne asta cred ca ar vrea o colaborare cu GM gandinduse ca poate GM ar dori sa investeasca intr-o platforma cu tractiune spate pt. viitoarea Insignia...model care ar putea fi construit impreuna cu un model Alfa Romeo.......Giulieta impreuna cu Astra si asa mai departe.... Binenteles asta e doar ce prevad eu.....si binenteles ca nu sunt sigur:))))

  • tyd, vineri, 29.05.2015 21:25

    adevarul este ca sunt prea multe companii pe piata........idiotii astia de europeni si americani trebuie sa cumpere actiuni (sa fie majoritari) la producatori auto chinezi coreeni indieni sa-ik poata controla......daca si-o iau in cap, sa-i inchida imediat(cum au facut cu daewoo)

  • cici, vineri, 29.05.2015 21:32

    ............ un pinguin care habar nu are............. sa salveze LANCIA sau s-o vanda........... sa ridice Fiat........... sa renasca Alfa.......... etc sa stea linistit, NIMENI nu va fuziona cu el in urmatorii 10 ani !!!

  • inexorabil, vineri, 29.05.2015 23:11

    Din ciclul: tautologia (referitoare la aceeaşi obsesie imposibilă) lui Sergio Fusione. Bravo, geniule, eşti un adevărat războinic, deşi lancea (Lancia) ţi-e boantă, dar nu te descuraja, ci mergi înainte şi fă-te de cacao cu gem (GM). Automarket, rogu-vă, scutiţi-ne de şablonul aventurilor (pur verbale) lui Fusione. Nu vedeţi şi nu înţelegeţi că ăsta nu ştie altceva?! O lume întreagă (miliarde de suflete!) observă lesne incompetenţa lui crasă (nu contează ce a făcut în precedentele sale cariere) şi încă n-am întâlnit fanul auto care să-l susţină sau care, Doamne fereşte, să-l elogieze pe SM de când a devenit ăsta staroste al Grupului Fiat. Ce nedreaptă este viaţa: un campion de neuitat precum Miki Biasion ar trebui să fie CEO, nu caricatura de...nici nu vreau să-i mai rostesc numele. În final, voi turna nişte sare pe rană, că altfel nu mă simt bine: www.youtube.com/watch?v=NWOg2mZD6yY www.youtube.com/watch?v=JbkL_BwBmm8

  • lorinczi.thomas, sâmbătă, 30.05.2015 16:22

    "Până în 2018 va apărea o nouă alianţă" Sergio Marchionne