Sergio Marchionne prevede o nouă fuziune în industria auto: "Până în 2018 va apărea o nouă alianţă"
Nevoia limitării costurilor de dezvoltare şi a volumelor mari va duce la apariţia unei noi mari alianţe între actualii constructori auto, spune Sergio Marchionne, cel care conduce destinele Fiat Chrysler Automobiles.
Industria auto va asista la naşterea unei noi alianţe în următorii trei ani. Cel puţin aceasta este opinia lui Sergio Marchionne, CEO-ul Fiat Chrysler Automobiles (FCA), care susţine că este "absolut sigur" că acest lucru se va întâmpla. Totuşi, afirmă unul dintre cei mai puternici oameni ai industriei, "este o opinie pur personală" şi nu are legătură cu o certitudine din piaţă sau legată de compania pe care Marchionne o reprezintă.
Presa din SUA a scris în ultimele luni despre un presupus e-mail pe care Marchionne i l-a trimis lui Mary Barra, CEO al General Motors, în care omul care conduce destinele FCA i-ar fi propus acesteia o fuziune între cele două companii. Marchionne a răspuns evaziv când a fost întrebat dacă este posibil ca acest lucru să se întâmple: "Scriu multe e-mail-uri, însă lucrurile astea nu se discută astfel".
Sergio Marchionne este artizanul celei mai recente mari fuziuni din industria auto, când Chrysler şi Fiat s-au transformat într-un singur constructor printr-un proces îndelungat care a început în 2009 şi s-a încheiat oficial în 2014.
CEO-ul Opel: "În principiu, Marchionne are dreptate"
Contactat de Automotive News, CEO-ul Opel - singura marcă reprezentată de General Motors în Europa - susţine că ideea unei fuziuni între doi mari constructori este una corectă, pentru că o astfel de mutare ar elimina multe dintre costurile necesare dezvoltării modelelor.
"În principiu, Marchionne are dreptate, pentru că în acest moment industria auto dezvoltă acelaşi tip de modele în zece feluri folosind zece bugete diferite", spune Karl-Thomas Neumann, care consideră însă că acest tip de colaborare nu trebuie făcut cu orice preţ şi în orice condiţii: "A fost o mare greşeală din partea Opel să caute volum într-o colaborare cu PSA Peugeot-Citroen, şi nu în interiorul General Motors", spune CEO-ul mărcii germane, referindu-se la contractul semnat de cei doi constructori în 2012. Conform declaraţiilor lui Neumann, colaborarea nu va fi continuată şi extinsă, Opel urmând să se concentreze pe dezvoltarea modelelor pe platforme proprii GM.
si eu prevad ca in 2018 voi avea cu 3 ani mai mult as putea sa ma semnnez de acum incolo cu...nostradamus