Sergio Marchionne își toarnă cenușă în cap: ”Chrysler 200 n-a avut succes pentru că am copiat designul lui Hyundai Sonata”
Sergio Marchionne, șeful Grupului Fiat-Chrysler, a recunoscut că designeri lui Chrysler 200 au copiat linia plafonului de la Hyundai Sonata. Asta a adus eșecul modelului american, care va fi scos și din producție.
Prezent în cadrul Salonului Auto de la Detroit, Sergio Marchionne, președintele Grupului Fiat-Chrysler și artizanul acestei fuziuni, a vorbit cu jurnaliștii americani despre eșecul unui model extrem de important. Este vorba despre Chrysler 200, sedanul pe care americanii l-au așteptat îndelung.
Chiar dacă a venit cu un design îndrăzneț și complet nou pentru piața din SUA, modelul american a avut o mică problemă de schițare, care s-a dovedit apoi a fi fatală pentru succesul comercial.
Chrysler 200, un eșec din cauza reclamei negative
”Chrysler 200 a fost eșec pentru că cineva a crezut că punctul de intrare pe locurile din spate nu este creat corespunzător. Este o greșeală pe care ne-o asumăm”.
Acel ”cineva” din declarația lui Marchionne este publicația Consumer Report, o referință în testarea mașinilor noi. Punctajele Consumer Reports sunt adevărate indicatoare ale succesului comercial, fiecare notă cântărind enorm pentru producătorii prezenți în SUA. Consumer Reports a declarat că noul Chrysler 200 este mult mai bun decât predecesorul, dar că nu pot recomanda mașina pentru cumpărare tocmai din cauza acestui acces defectuos pe locurile din spate.
”Am fost niște marionete”
În cadrul acelorași declarații, Marchionne a recunoscut că designerii Chrysler au făcut o greșeală și a explicat de unde a venit aceasta. ”Arcuirea plafonului spre posterior este prea joasă și incomodează accesul pasagerilor spate. Hyundai-ul pe care l-am copiat (cel mai probabil Sonata) avea aceeași problemă. Nu am copiat întreaga mașină, doar acel detaliu al caroseriei. Culmea, fix detaliul defect. Am fost niște marionete și recunosc asta”, a declarat Marchionne.
Tot el a susținut că după acest scandal câțiva oameni din departamentul de design și-au părăsit pozițiile în companie și toată lumea a avut ceva de învățat din acest proces.
FCA renunță la sedanuri și se concentrează pe SUV-uri
Într-o altă conferință de presă, organizată pentru a expune publicului planurile de viitor ale grupului Fiat-Chrysler (FCA), Sergio Marchionne a făcut un alt anunț șoc: modelele Dodge Dart și Chrysler 200 vor fi retrase de pe piață în următoarele 18 luni.
Am fi tentați să credem că ieșirea din producție a actualului 200 ar putea avea de a face cu scandalul amintit mai devreme. Greșit. Marchionne susține că cele două sedanuri vor fi retrase pentru că atenția grupului se va muta către alt segment: cel al SUV-urilor și al modelelor pick-up. Șeful FCA a susținut că publicul își schimbă constant opțiunile, iar prețul redus al carburantului este văzut acum ca o normalitate. Prin urmare, planul de produse trebuie să urmărească preferințele clienților.
Segmentul ar putea să nu fie abandonat în totalitate dacă se găsește un partener pentru dezvoltarea acestor modele cu un cost mai mic de producție.
via automotivenews (înreg.)
Nu am vrut sa ajung la concluzia asta dar Sergio asta parca nu-i cu toate acasa. Pacat de Chrysler, Dodge, Jeep, Alfa, Lancia, Fiat, RAM, Maserati, Ferrari si toate brandurile cu traditie auto care sufera sub conducerea prosteasca a lui Sergio. A, si inca o chestie. Noua generatie a lui Chrysler 200 a crescut de la 117k de unitati pe an la 180k. Nu inteleg ce vrea Sergio asta? Se astepta sa vanda intr-un an 117k unitati si in urmatorul 500k ? Intotdeauna are asteptari nerealiste si idioate. Problema FCA nu-i Chrysler sau Dodge care totusi vand decent, ci Fiat care nu se vinde bine nici in America nici in Europa si cam niciunde.