Sergio Marchionne ar putea pregăti o fuziune importantă până în 2020

Publicat marţi, 14.04.2015 18:43 de Sebastian Toma

Surse din cadrul Fiat Chrysler Automobiles anunţă că Sergio Marchionne pregăteşte o nouă fuziune sau achiziţie importantă până în 2020, titrează Automotive News.

Sergio Marchionne ar putea să realizeze o nouă fuziune sau achiziţie importantă în industria auto în următorii cinci ani, titrează cei de la Automotive News citând surse apropiate liderului Fiat Chrysler Automobiles. Potrivit acestor surse, care au preferat să rămâne anonime din motive evidente, Marchionne caută un partener puternic pentru concernul pe care îl conduce în vederea asigurării succesului acestuia şi după ce directorul se va pensiona din funcţia sa, în 2020.

Oameni cu vocaţie: Sergio Marchionne, magicianul care a construit mariajul Fiat-Chrysler

Sursele ante-menţionate anunţau un interes puternic al lui Marchionne şi al familiei Agnelli, care controlează o bună parte din acţiunile FCA, în concernul american General Motors. Citate de Reuters, sursele explicau interesul FCA în GM prin faptul că rivalii de la General Motors au succes pe piaţa din Asia, unde FCA nu se bucură de rezultate bune comerciale, iar GM vrea să se extindă pe piaţa din Europa, unde a avut o alianţă eşuată cu francezii de la PSA Peugeot-Citroen. Între timp, purtătorul de cuvânt al General Motors le-a declarat celor de la Reuters că acest concern nu este interesat de o achiziţie şi că se concentreză pe executarea propriei strategii.

Giugiaro: "Marchionne este un bun om de finanţe, nu un producător"

Într-un interviu acordat luna trecută, Marchionne explica posibilitatea unei fuziuni cu GM sau cu Ford ca fiind una fezabilă din punct de vedere tehnic, cu toate că directorul FCA a specificat că nu există încă niciun parteneriat în discuţie în prezent. Directorul FCA, în vârstă de 62 de ani, a ţinut să clarifice dezinteresul său pentru o alianţă cu concernul german Volkswagen. Analiştii din industrie citaţi de Automotive News estimează că Marchionne încearcă să obţină o ofertă cât mai bună de la viitorii săi parteneri şi că alianţa dorită de şeful FCA caută întărirea poziţiilor din Asia şi America de Nord, cele mai importante pieţe auto mondiale.

Sergio Marchionne: "FCA va supravieţui chiar dacă nu va atinge obiectivele de vânzări"

Via AutomotiveNews (înreg.) | Sursă foto

  • Sandu al-III-lea, marţi, 14.04.2015 20:45

    Daca te atingi de Alfa Romeo,te ia mama dracu Marchionne,ai inteles?

  • Sandu al-III-lea, marţi, 14.04.2015 21:08

    Marchionne daca te atingi de Alfa Romeo,vezi tu ce patesti,ai inteles?

  • inexorabil, miercuri, 15.04.2015 02:38

    Staţi puţin, ca să pricep şi eu cu mintea mea greoaie: FCA vrea să achiziţioneze…Opel Motors?! Or avea germano-americanii păcatele lor, care mi-au scos peri albi, dar normal că ei nici nu sinchisesc de oferta lui Marchionne, dacă aceasta există cu adevărat. Ar fi şi culmea: nu una, ci două dintre cele trei corporaţii de calibru de peste Ocean să ajungă sub controlul unui biet avocat… Mda, visezi la “strategii globale”, dar cu Lancia cum rămâne, domnule avocat? Ai fost educat să slujeşti legea, dar nu crezi că legea bunului simţ înseamnă tot un sistem de valori? Se pare că Lancia va împărtăşi soarta lui Oldsmobile: o istorie fabuloasă care a durat un secol şi câţiva ani în plus. De fapt, nu înţeleg cum de s-a ales praful în privinţa celor mai revoluţionare şi personalizate mărci auto: Lancia, Oldsmobile, Buick (moarte clinică în SUA, kitsch în China) şi Saab! Fraţilor, adevărul este consternant: cea mai mare parte din inovaţiile şi premierele automobilismului, pe care le cunoaştem şi le folosim zi de zi, se datorează aportului acestor patru legende nepieritoare!! Lumea de astăzi manifestă atâta indiferenţă, uitare şi ingratitudine …În schimb, ne vor înăbuşi excesul de high-tech şi chinezismele (şi la propriu, şi la figurat). Chiar dacă nu le vrem, le acceptăm! Adică suntem complici…

  • Tembelus Rex, miercuri, 15.04.2015 08:05

    Pentru Inexorabil Stimabile domn Inexorabil intr-adevar cei 4 si-au pus amprenta in istoria automobilismului destul de consistent dar nu as spune ca tot ce inseamna auto graviteaza in jurul lor.....adica la fel de bine si ceilalti producatori de traditie sa le zicem au avut suficient de multe inovatii......adica "Scoala franceza" nu a venit chiar cu nici o inovatie? sa fim seriosi - Se supara domnii Peugeot, Citroen si Renault daca le stergem chiar totul cu buretele.........Volvo (ca-i langa Saab) a venit cu o gramada de inovatii, chiar si marca "de lux odinioara" Skoda venea cu inovatii, Tatra etc. Cat despre Lancia ai perfecta dreptate s-ar parea ca se alege praful....daca pentru Alfa au o strategie cat de cat (cel putin pe hartie) despre Lancia nimic.....doar restrangere de portofoliu, la un singur model si cateva modele de Chrysler rebranduite dar care nu prea cadreaza cu ce vor europenii ....ca dovada ca nu au rupt topurile la vanzari cu rebranduirea...... Despre excesul de high-tech ....normal ca suntem complici, ne complacem in "mocirla" le dam satisfactii dar si banutul celor mari .......stim noi care sunt cu aproximatie si cam ce scopuri au .......oamenii accepta cu usurinta noutatile mai ales daca sunt si ieftine sau relativ ieftine......in NUMELE PROGRESULUI, EVOLUTIEI, LIBERTATII si DEMOCRATIEI.....nu-i asa ca tise pare cunoscut ceea ce spun? De fapt toate astea nu ne fac decat robii lor......OK mi se va raspunde ca sunt un troglodit, un paranoic, fara viziune ca ce eu nu am smartphone? Uite ca nu am ....am telefon mobil clasic cu butoane, si atat timp cat vor fi pe piata tot de asta voi lua, nu ai GPS? - nu nu am (desi asta ar fi bun uneori :) dar merge si fara), Nu ai smartWatch ...nu, nu am.....nu ai SMART TV? ...nu, nu am, am un LED normal fara fite si figuri.....si nici nu am in fiecare camera cate un tv...mai lipseste sa ne punem la baie..... Nu stiu in ce mediu lucrezi dar daca te uiti la tinerii din ziua de azi, din pacate pentru ei - cam sunt dependenti de tehnologie intr-o proportie mare, ii vezi non-stop butonand la smart-phoane :).......sunt dezradacinati, debusolati.......au devenit prizonierii retelelor de socializare, se scalda in pornografie......DECI e jale in concluzie.....

  • Andi1, miercuri, 15.04.2015 08:23

    Sunt singurul care observa ca cele 2 comentarii de mai sus (Inexo si Tembelus) au (aproape) acelasi stil? :) Oare de ce? :) Sau, cum spunea cineva, oare de cine-i? :)

  • Tembelus Rex, miercuri, 15.04.2015 08:32

    Ho, ho .....usurel nea Andi....totusi ....nu suntem una si aceeasi persoana....eu nu am o "obsesie" (o sa se supere inexorabil acum) cu Buick si Oldsmobile........am trecut (acum ma mandresc si nu e bine) de nivelul la care doar o marca sau anumite marci sunt bune si inovative si excelente sau cum mai vrei tu......din punctul meu de vedere toate au ceva de zis (exceptie cele de prin China dar si acolo se ridica unele chiar frumos - stii mai bine nu exemplific).....TOATE MARCILE AUTO NORMALE OCCIDENTALE SA LE ZICEM, SAU DIN LUMEA BUNA SUNT SUFICIENT DE BUNE....... Deci asta chiar nu o accept, sar de fund in sus, nu suntem una si aceeasi persoana.......basca omul asta s-ar parea ca are Qi mai mare ca mine cel putin pe partea de lexic.......Se pot verifica IP totusi......

  • Tembelus Rex, miercuri, 15.04.2015 09:00

    Sper sa nu am ghinionul ca Inexorabil sa fie din aceeasi localitate din care sunt eu....sunt din provincie.....cum ziceti voi Bucurestenii........dintr-o resedinta de judet........

  • @ inexorabil, miercuri, 15.04.2015 12:00

    Citeste sursa acestui articol de pe autonews.com si vei obseva discrepante majore cu stirea de pe automarket ( http://www.autonews.com/article/20150413/OEM02/150419973/marchionne-wants-to-complete-mega-deal-before-stepping-down-report ) . Marchione nu pregateste nicio achizitie ci vanzarea FCA ( FCA CEO Sergio Marchionne has clearly planted the 'for sale' banner, one banker told Reuters ) catre un grup mult mai mare lucru comfirmat la inceputul acestei saptamani de John Elkann ( presedintele FCA si EXXOR ) in scrisoarea sa catre actionarii EXXOR . John Elkann a spus ca EXXOR nu doreste sa vanda FCA din motive de criza ci din motive de etica si bun simt considerand benefica consolidarea in industria auto . Desi John Elkann nu a mentionat numele grupului care va prelua FCA, singurul grup care are atat dorinta cat si mijloacele de a prelua FCA ( sa nu uitam ca FCA are o datorie de 14 miliarde de euro ce vor fi preluate de grupul ce va cumpara FCA ) este VW Group si nu este exclus ca aceasta tranzactie sa aibe loc in acest an .

  • mishazaitev, miercuri, 15.04.2015 13:43

    @Tembelux Rex Culmea este ca printre inovatiile "non GM "de care pomeneai se numara inclusiv una majora, adoptata in prezent de toti constructorii de turisme si care culmea, a fost utilizata pe o Lancia. Ma refer la caroseria autoportanta, Lancia Lambda fiind primul autoturism de serie care a adoptat aceasta solutie. Fiat chiar e demna sa cumpere Opel. Nu stiu in schimb daca isi va permite si daca nu se va lovi de opozitia ferma a Germaniei.

  • @ mishazaitev, miercuri, 15.04.2015 14:25

    Citeste articolul autonews ( http://www.autonews.com/article/20150413/OEM02/150419973/marchionne-wants-to-complete-mega-deal-before-stepping-down-report ), interesul lui Marchionne si al familiei Agnelli legat de GM este sa vanda FCA celor de la GM ( sau sa faca o fuziune prin absortie in care GM sa detina pachetul majoritar ) si nu sa cumpere Opel . Din pacate pentru Marchionne & Co, GM i-a refuzat politicos .

  • xxx, miercuri, 15.04.2015 15:58

    Directorul FCA, în vârstă de 62 de ani, a ţinut să clarifice dezinteresul său pentru o alianţă cu concernul german Volkswagen este din ciclu '' struguri sunt acri'', VW a fost interesat doar de Alfa Romeo

  • inexorabil, vineri, 17.04.2015 01:53

    @ (@inexorabil), îţi mulţumesc pentru lămuriri. Nu mă surprinde ipoteza referitoare la VAG, adică îţi dau dreptate în fond…Mai mult ca sigur, colosul german va deveni “megalopolisul” lumii auto în următoarele decenii. Nu m-ar mira să fie absorbite şi corporaţii (nu doar mărci individuale) în această “gaură neagră” flămândă de superputere şi preamărire…Dar să revenim la macaroanele noastre: dacă FCA va fi “înghiţit” de Monstru în viitorul apropiat, un asemenea eveniment ar însemna o adevărată lovitură pentru…Toyota şi Opel Motors. Dar cum ar fi să-I vezi pe Piech sau pe Winterkorn coborând din…Dodge Charger SRT Hellcat, că doar este cel mai puternic sedan de serie din lume. Nu ziceţi că “aşa ceva nu se poate”…sigur n-ar fi crezut nici bunicii sau părinţii noştri că va veni şi vremea în care magnificul Mercedes-Benz va folosi, umil, un motor de Renault/Dacia. Prăbuşirea tabuurilor şi accesibilitatea inimaginabilului “consacrat” sunt doi dintre factorii contemporani care determină sporirea profiturilor (eşecurile sunt doar…excepţii). @Rex, dacă am fi concitadini, cu ce te-ar deranja acest lucru? De ce crezi că ai fi…ghinionist?! Oi fi vreun paria şi nu ştiu eu? M-ai recunoaşte pe stradă datorită unei anumite trăsături? Chiar nu te înţeleg…poate vei fi amabil să-mi explici.

  • Tembelus Rex, vineri, 17.04.2015 07:52

    Pentru Inexorabil Nu, nu , nu......ideea era de IP ....nu ai vazut ca ne-a acuzat Andi1 ca am fi una si aceeasi persoana........DACA GANDIM LA FEL IN ANUMITE PROBLEMATICI NU INSEAMNA CA SUNTEM ACEEASI PERSOANA.......cei in masura sa verifice IP ar vedea ca nu postam din acelasi loc.....ni se raspunde ca poti posta si de la servici, smarthone (probabil - nu stiu, ca nu am) etc.......de acord .....dar daca eu as locui la Arad (nu sunt din Arad) si tu la Bucuresti sa zicem....evident ca nu am fi unul si acelasi si ar fi imposibil sa facem naveta ca sa postam de pe diferite IP :)). Oricum felicitari pentru prezenta constanta si comentariile bune pe care le faci de cele mai multe ori (nu de fiecare data, mai avem si scapari dpmdv).....felicitari pentru LEXICUL BOGAT .......desi unii te-ar putea acuza ca te exprimi ermetic.......

  • inexorabil, sâmbătă, 18.04.2015 22:32

    @Rex (te rog, renunţă la “Tembelus”…autoironia sau smerenia nu produce întotdeauna efectul scontat), ce potriveala naibii: şi eu sunt “refractar” la cele mai noi cuceriri ale tehnologiei. Suntem antiprogresişti de bună voie :D Nu renunţ la “vechitura" mea cu butoane nici picat cu smoală clocotită. Acum se manifestă mania “digitală”, dar următoarea de proporţii planetare va fi cea…holospaţială. Va veni şi vremea în care smartphoanele şi tabletele---în general, ceea ce ţine de touchscreen---vor fi considerate depăşite. Probabil că atunci îşi va face apariţia Antihrist – când lumea îşi va fi pierdut cu desăvârşire simţul măsurii.