Segmentul low-cost va creste cu 70% in 10 ani

Publicat marţi, 20.05.2008 16:31 de Robert Gherghe

Potrivit unui studiu polonez, modelele low-cost vor domina piata auto in urmatorii ani.

Piata auto low-cost va creste in urmatorii zece ani cu 70%, la 16 milioane de unitati produse la nivel global, potrivit unui studiu al firmei poloneze de cercetare RL Polk.

In aceste conditii, cresterea estimata pentru sectorul low-cost va duce impunerea acestui segment in piata. Mai precis, avansul celorlalte segmente de pe piata auto nu va tine pasul cu dezvoltarea segmentului modelelor low-cost.

Institutul polonez a catalogat in categoria low-cost masinile cu un pret mai mic de 10.000 de euro. Acesta categorie va fi serios imbogatita in urma venirii pe piata a modelor VW Up, Toyota iQ, minicarul Renault Bajaj si mai ales Tata Nano.

Cea mai mare crestere a productiei de automobile low-cost este prevazuta pentru Asia, mai ales in India. Piata masinilor low-cost in statele cu traditie in productia auto este, de obicei, scazuta, din cauza unui numar mare de masini rulate de buna calitate disponibile, Dacia Logan fiind o exceptie, potrivit RL Polk.

Piata mondiala a masinilor low-cost si a vehiculelor comerciale usoare a crescut anul trecut cu 9%, la 9,4 milioane de unitati, sustine Mediafax.

 

  • nic, marţi, 20.05.2008 17:05
    minciuni

    tot Q7 si S-clas prefera romani

  • Marius, marţi, 20.05.2008 17:07
    Economie

    Lucrul ieftin si pt toata lumea e lucru prost. Asta e o regula economica si obiectiva. Pe de alta parte si cei cu mai putini bani merita o masina noua dar ieftina. Dar acestea nu vor fi niciodata masini adevarate.

  • AndreiRN, marţi, 20.05.2008 19:02
    Elitisti

    Offf, elitisti de mai sus. Romani isi permit sa se uite la poze cu Q7 si S-class, majoritatea si multi isi iau ceva peste puterea lor economica si le tin parcate in fatza blocului

  • ALX CT, marţi, 20.05.2008 22:15
    @AndreiRn

    Aici cam ai dreptate!