Şeful VW: ”Alfa Romeo ar putea să-şi retrăiască momentele de glorie cu noi”

Publicat marţi, 05.10.2010 15:15 de Sebastian Toma

Martin Winterkorn, şeful Volkswagen, a declarat că Alfa Romeo ar putea să fie din nou puternică sub conducerea sa.

Martin Winterkorn, şeful Volkswagen, nu s-a sfiit să facă declaraţii despre o eventuală preluare a mărcii Alfa Romeo de la Grupul Fiat în timpul zilelor de presă ale Salonului Auto de la Paris. Mai precis, Winterkorn a specificat că Alfa Romeo ar putea să vândă de trei ori mai multe maşini dacă ar fi preluată de Volkswagen şi a reafirmat interesul său şi al colegilor săi pentru marca din Milano. Design-ul nu ar fi o problemă, deoarece nemţii îl au pe Walter Da Silva în echipă şi au cumpărat casa de design Giugiaro, iar motorizări şi platforme pot obţine cu uşurinţă.

Potrivit spuselor lui Martin Winterkorn, Alfa Romeo vinde 110.000 de unităţi pe an la nivel global. În vremurile bune, marca italiană vindea 300.000 de unităţi pe an, dar problemele de calitate întâmpinate de marcă în anumite perioade i-au ştirbit atracţia pentru public. O parte dintre acestea au dispărut în 2005 odată cu schimbările operate de Sergio Marchionne, dar nemţii de la VW consideră că pot să ducă totul mai departe în ceea ce priveşte motorizările şi suspensiile modelelor Alfa Romeo.

Ultima dată când Sergio Marchionne a fost întrebat dacă vrea să vândă marca Alfa Romeo, oficialul a specificat foarte clar că nu este interesat de această propunere. Cu toate acestea, nemţii afirmă tare şi răspicat cât de interesaţi ar fi de această marcă dacă Grupul Fiat ar pune-o la vânzare. Din păcate pentru Grupul Volkswagen, marca Alfa Romeo face parte din planul lui Sergio Marchionne de relansare a concernului Chrysler şi trece şi ea prin schimbări importante la nivel de platforme şi modele noi.

Via | Caradisiac

  • Ghiri, marţi, 05.10.2010 16:15
    Ma ingrozesc cand vad acest subiect!

    Sunt un mare fan al brandului Alfa Romeo de aproximativ 12 ani si sper din tot sufletul ca Alfa sa ramana la Fiat. Nu conteaza ca vor vinde 100mii si nu 300 atat timp cat isi pastreaza imaginea si nu se indreapta spre faliment. Ar fi penibilo-jenant sa vezi Alfa cu aceleasi motoare/design/interior ca si VW, Audi, Skoda samd. Alfa are o identitate aparte pe care grupul VAG ar distruge-o in dauna vanzarilor. Sa speram ca nu se va intampla asa

  • andrei, marţi, 05.10.2010 16:25
    ALFA

    Alfa trebuie sa ramana acolo unde i este locul si anume la Fiat.Motorizariel sunt peste VW poate doar calitatea putin sub ei atat.Mito si Giuleta sunt extraordinare deci VW sa plimbe ursul

  • vxf, marţi, 05.10.2010 16:27
    Nu

    Sa nu faca prostia asta . Alfa va deveni un seat italian daca ajunge in buzunarul VW

  • Vasilica, marţi, 05.10.2010 16:43

    Rumani ce sa le ceri se pricep la tot!!

  • TDI, marţi, 05.10.2010 16:57
    Injector

    Kaput ... Whyyyyyyyyyyyyyyyyyyy???????? Di ce ? ? ?

  • marius, marţi, 05.10.2010 17:25
    Injectoare mai cad si la alte masini...

    cumpara pompa duza model 2009-2010 si nu mai cad!! obilgatoriu nu uita de cablaj -acest lucru este ff important. In rest fa reviziile la timp si conform service plan si nu va mai fi "Kaputt" Mai stiu eu pe unii care au TDI cu 120 000 km la bord si "Kaputt" una s-au alta....dar masina acum 3-4 ani avea deja 180 000 km dar dati inapoi (ca este la moda in RO...) pai normal la o droaie de km sa mai crape ceva... Verifica masina inainte de achizitie la dealer autorizat si nu vei mai face parte din categ.. mama prostilor este mereu gravida...

  • george, marţi, 05.10.2010 17:35
    MA INGROZESC CAND VAD ATATA IGNORANTA

    Baieti, FIAT nu e in stare sa scoata o noua generatie de Panda si voi vreti sa o faca pe Alfa sa se bata cu BMW si Audi? What a joke... Imi place de voi ca preferati ca Alfa sa dea faliment si sa se duca naibii decat sa supravietuiasca sub aripa unui fabricant de succes. Ce inseamna sa fii altruist...

  • I.O.N, marţi, 05.10.2010 17:43
    holy shit

    De parca FIAT tine cont ce zice ... din romanica ca este el fan Alfa si anti VAG.I se rupe lu' nenea FIAT.Cand or sa dea de greu or sa o vanda si gata!Astia vor face bani grei si pe urma or sa o dea inapoi mare lucru doar e o afacere pana la urma.

  • RTI, marţi, 05.10.2010 19:22
    si marmota....

    facea ce a facut seat

  • Stanila, marţi, 05.10.2010 19:57

    oare mai pastreaza SEAT daca cumpara Alfa Romeo?

  • ene, marţi, 05.10.2010 20:09
    alfa vag

    toti santeti fani alfa si parca va vad ca conduceti un vw

  • yoyo@rti, marţi, 05.10.2010 21:03

    te referi la faptul ca "marmota" a luat seat care avea 2 modele pe piata de 20 de ani (produse sub licenta Fiat) si l-a dus la un nivel in care are 4-5 modele destul de bine vazute pe piata?(numar de vanzari/calitate incomparabil cu ce vindeau toreadorii inainte)

  • @rti, marţi, 05.10.2010 21:05

    te-as ruga sa ne povestesti de momentele de glorie pe care le-a avut seat sub fiat grup !

  • TDI, marţi, 05.10.2010 23:09
    @Marius

    Masina a fost luata de noua de la Porshe Echipare Higtline, 170 cp, 24.500 Cip La fix 103.030 am ramas noaptea (ora 03 ) pe autostrada, am ajuns dimineata acasa. Am tractat-o la P vest si a venit verdictul injector cazut si ....atentie recomandare schimbati-le pe toate ca daca a picat unul vor pica si restul. Zi bun e defect de fabricatie nu ? Am avut passatul din 2001 vandut la 280.000 si aud ca are peste 400. 000 acum fara probleme Nu zice, asa pica imi pare rau. .............................................................. ..............................atitudine de auzi , da mi-e sila sa-mi mai amintesc ma f***, pentru mine e zero de azi.

  • Ghiri, marţi, 05.10.2010 23:21
    Poate au probleme Fiat

    Probabil nu sunt in stare sa scoata noua generatie de panda dar VW, Skoda nu sunt in stare sa scoata nici un model nou ... doar facelifturi de 10 ani. Ma tot mir care e secretul lor de a vinde rahaturi cu roti ?!?!

  • rti, miercuri, 06.10.2010 00:49
    @ YOYO

    ce modele bine vandute are fiat ? pana si dacia vinde mai bine si apropo ca amai zis cineva ; pana sa fie sub umbrela fiat seat chiar nu a facut nimic asa ca poate fi un moment ,,de glorie'' faptul ca a facut parte din fiat group

  • rti, miercuri, 06.10.2010 00:50
    rectificare

    SEAT

  • marius, miercuri, 06.10.2010 09:25
    @TDI

    da bine au spus cei de la P-Vest recomandarea noastra este sa le inlocuiti pe toate 4 pt ca sunt modelul vechi,cred ca ati procedat asa si acuma merge si este ok masina?! Da este un defect de fabricatie,daca masina este in garantia de 2 ani si dv-stra aveti reviziile efectuate conf service plan (15000 km/ 1 an).Daca masina nu mai este in garantie si are pana in 100 000 km / 4 ani se inlocuiesc pe Kulanta (Kulanta=preluare costuri de manopera/piese integral s-au % de catre uzina/ importator/dealer) dar atentie acest lucru nu este obligatoriu pt uzina/ importator/dealer . In cazul in care sunt prbl. cu injectoare se preiau costurile cu 100%+100%

  • george, miercuri, 06.10.2010 09:37
    SAME SHIT, DIFFERENT PACKAGE

    That is the secret of VAG. @ Ghiri FIAT nici macar asta nu e in stare sa faca... VAG are multe facelift-uri. Dar are si modele noi. Amarok, Q5, A7, A1, A8...Si asta in perioada de criza. Oricum, incep sa-l inteleg si eu pe Marchionne. Ii dai Alfa lu` Volkswagen, chiar ca ajungi prostu` clasei. Volkswagen vinde deja de rupe in Italia. Sa mai vina si cu Alfa, ii termina de tot... Platforme comune, strategie de productie aplicata de toti generalistii. Inclusiv

  • @rti, miercuri, 06.10.2010 09:49

    mareata istorie a avut seat sub fiat :)) :))

  • ss, joi, 07.10.2010 00:43
    Alfa.....

    Cred ca e frustrant pentru fanii VAG sa vada cum masinile conduse de ei sunt desenate de un fost designer Alfa (italian) ( A4 seamana cam mult cu alfa 156) , cum si-a cumparat VAG o casa de design italiana sa aiba si ei noblete, au luat Lamborghini ca sa aiba si ei masini cu adevarat supersportive....(Audi nu ar fi ajuns niciodata la faima Lamborghini)....etc. Uitati-va sub capote sa vedeti cate componente pune VAG de origine italiana...sau pe jante si sa vadeti daca nu sunt cumva Made in Italy....dar spiritul de turma din Romania ne face sa zicem in cor ca vw e cea mai buna masina...... italia nu este recunoscuta pentru precizie in executie sau fiabilitate, dar exceleaza in imaginatie,..de aceea masinile lor sunt alese cu inima.... Salutari...

  • ss, joi, 07.10.2010 00:45
    ss

    recunosc ca au Porsche ca masina supersportiva..... si una chiar reusita Pace

  • george, joi, 07.10.2010 11:20
    E MULT SPIRIT DE TURMA DAR IGNORANTA DEBORDEAZA

    @ ss Daca nu era Audi, astazi se vorbea la trecut de Lamborghini. In conditiile date, ar fi bine sa nu vorbim de faima lui Lamborghini, si mai ales sa nu o folosim ca reper. Piesele de pe masina pot fi facute oriunde. Conteaza de cine sunt facute. Mercedes are pe el piese facute in Romania. Asta inseamna ca suntem crema inginerilor din Europa? Spui ca VAG are componente de origine italiana dupa care spui ca "Italia nu este recunoscuta pentru precizie in executie sau fiabilitate"...Sa inteleg ca Volkswagenul e prost fiindca are piese italiene pe el? Mai scrie si tu dupa ce te trezesti si afli pe ce lume traiesti. Pace si tie ca fericit esti deja.

  • ss, joi, 07.10.2010 16:10
    Subtilitati

    @george "Spui ca VAG are componente de origine italiana dupa care spui ca "Italia nu este recunoscuta pentru precizie in executie sau fiabilitate".." esenta era alta...dar nu te prea prinzi la subtilitati.....ar fi pierdere de timp sa stau sa iti explic.....oricum..mare noroc pe italieni ca exista nemtii cu turma si le salveaza numele....vezi Lamborghini....dar mai vezi si cat a ramas din Lamborghini cu adevarat...datorita Audi. "Piesele de pe masina pot fi facute oriunde. Conteaza de cine sunt facute. Mercedes are pe el piese facute in Romania. Asta inseamna ca suntem crema inginerilor din Europa? " era vorba e firme italiene nu cu fabrici in cine stie ce tari....iar subtilitatea ti-a jucat feste....dar....cine stie....poate o sa incepi sa intelegi....intr-o zi. As fi curios sa vad ce masina conduci sau cu ce masini ai avut cu adevarat de-a face, nu ce ai vazut pe aici in poze.....ca sa avem adevarata dimensiune a ceea ce spui tu... Pace P.S. De partea cu designul de ce nu te-ai luat?.....apropos....cine e castigatorul pana la urma daca nemtii tot cumpara de la italieni si nu invers....pot inventa cate case design au nevoie nemtii ...este ca la restaurant....daca nu ai in meniu sau pe firma un cuvant italienesc nu are priza la public....

  • yoyo, joi, 07.10.2010 16:38

    "Uitati-va sub capote sa vedeti cate componente pune VAG de origine italiana" si pana sa ne prindem noi de subtilitati citeste asta :"The aluminum cylinder heads and block of this new engine were built at the Cosworth Technology factory (also owned by Audi AG), after which they are shipped to Györ in Hongary to be finished, much like other engines from the Audi range, this mighty engine was actually based on the Audi 4.2 V8 engine, sharing the 90 degree V-angle and bore centers, however the Lamborghini unit has a four valves per cylinder configuration instead of the 'Audi trademark' five valves and naturally two more cylinders. An interesting note was that the entire aluminum space frame or so-called body-in-white of the Gallardo, built at Neckarsulm like the Audi A8 aluminum structure, only weighs about 250 kg, completely finished, much less than a traditional steel space frame chassis would be thanks to Audi AG's extensive experience in this field. other nice touches found inside the new Lamborghini were a great quality stereo and air-conditioning (straight from an Audi A8), while a big screen DVD navigation system was available as an option, again much like the one found on the Audi A8."