Şeful Volvo critică strategia UE pentru implementarea maşinilor electrice
Stephan Jacoby, şeful Volvo Cars, a criticat strategia de reducere a emisiilor de CO2 a Uniunii Europene, susţinând că aşteptările UE sunt nerealiste având în vedere nivelul de susţinere oferit producătorilor.
Stephan Jacoby, şeful Volvo Cars, a declarat că planul Comisiei Europene de reducere a emisiilor de CO2 şi de promovare a modelelor electrice este greşit. Jacoby consideră că lipsa unei strategii de susţinere a clienţilor şi a constructorilor şi ţintele prea optimiste stabilite de UE nu vor avea efectul dorit. Jacoby a subliniat faptul că preţul ridicat al hibrizilor şi al vehiculelor 100% electrice împiedică achiziţia lor pe piaţa din Europa, de unde şi vânzările slabe ale acestor modele.
Şeful Volvo a recunoscut că preţul lui V60 Plug-in Hybrid, de 50.000 de euro pe unele pieţe, limitează vânzărilor acestui vehicul. Cei de la Volvo au şi un model 100% electric, oferit într-o serie limitată de producţie. Volvo C30 BEV va fi construit în 250 de exemplare şi se mândreşte cu o autonomie de 150 de kilometri. Modelul nu renunţă nici la spaţiul interior şi nici la volumul portbagajului pentru a acomoda sistemul de propulsie electric.
Şeful Volvo Cars le celor din Consiliul European să revizuiască strategia de asistenţă a clienţilor de vehicule electrice şi ecologice şi să sprijine dezvoltarea de modele noi. În caz contrar, Jacoby consideră că toţi constructorii europeni de automobile vor avea de suferit. Pe termen lung, decizia influenţează numeroase locuri de muncă în Europa, pe lângă competitivitatea industriei auto din Europa. Totodată, intenţia CE de a reduce emisiile de gaze poluante cu 60% până în 2050 şi eliminarea maşinilor convenţionale din circulaţie este "nerealistă", consideră Stephan Jacoby.
În 2012, piaţa auto mondială a cumpărat mai puţin de 50.000 de vehicule electrice, ceea ce reprezintă mai puţin de 0.1 procente din totalul pieţei. Estimarea membrilor Comisiei Europene anunţă o creştere a vehiculelor electrice şi a hibrizilor la nivelul de 30% din piaţa mondială în 2030. În timp ce Uniunea Europeană nu sprijină constructorii de automobile, Guvernul American a oferit prime pentru achiziţia de automobile electrice, iar guvernul chinez a investit 15 miliarde de dolari pentru sprijinirea constructorilor indigeni de automobile electrice.
Via | Carscoop
Cat se poate de adevarat ce spune domnu'. Pai daca ne uitam la cat costa un Mitsu i-Miev de exemplu, undeva pe la 35000 de euro ai atatea alternative ca nu-ti vine sa te bagi la un mini electric. Sa vedem ce va face Renault ca promie ca va face primul electric accesibil.