Șeful Volvo: “Aș fi surprins dacă nu am vinde doar mașini electrice după 2030”
Șeful Volvo, Hakan Samuelsson, susține că ar fi “surprins” dacă brandul suedez nu ar vinde doar mașini electrice după anul 2030. Obiectivul anunțat de Volvo în urmă cu doi ani era ca în 2025 jumătate dintre mașinile vândute să fie 100% electrice.
Volvo intenționează să dezvolte exclusiv modele electrice la un moment dat după anul 2025, după ce vânzările de hibrizi vor scădea sub un anumit prag.
Constructorul suedez a repetat de mai multe ori în ultimii ani că vrea să dezvolte doar modele hibride și electrice, cu obiectivul ca în 2025 jumătate dintre mașinile vândute să fie electrice. Oficialii mărcii au dezvăluit că este doar o chestiune de timp până când Volvo va renunța inclusiv la dezvoltarea de hibrizi.
Potrivit ultimelor declarații ale șefului brandului suedez, Volvo vrea să vândă exclusiv vehicule electrice după 2030.
“Aș fi surprins dacă nu am vinde doar mașini electrice după 2030,” a spus Hakan Samuelsson într-o conferință Financial Times.
Pentru 2020, obiectivul Volvo este ca 20% din vânzări să fie reprezentate de vehicule electrificate (electrice și hibride).
Via Automotive News
-
@dan_grc, miercuri, 02.12.2020 19:30
Tu te limitezi la gandirea romanilor, iar Romania e groapa de gunoi a germanilor care isi trimit toate jafurile acolo. Din cate se pare, adoptarea masinilor electrice a fost primita mult mai bine decat se asteptau multi. Cum sta treaba prin Norvegia? https://insideevs.com/news/452441/norway-plugin-car-sales-october-2020/ 79% suna SF pentru Romania :)) Marca ta favorita dezvolta platforme pentru electrice intr-o veselie, Vw la fel, Mercedes deja a inregistrat pentru electrice de performanta "E" pentru mai multe clase. Deci avand in vedere ca Romania este mult in urma tarilor evoluate, ea va beneficia de lichidarile de stocuri ale BMW, VAG si Mercedes diesel. Adica ce nu vand in Europa evoluata, vor ajunge in Europa de EST. Sa nu uitam ca BMW zicea ca dieselurile o mai duc vreo 20 de ani la inceputul anului si deja prin UK scoate de la anul dieselurile. Deci cum sa nu crezi cand deja se intampla. UK interzice masinile cu ICE din 2030, dar BMW deja scoate de la vanzare din 2021 :)
-
alex, miercuri, 02.12.2020 20:35
As fi surprins ca dupa 2030, in ciuda ipoteticei cereri, Volvo sa refuze sa vanda altceva decat masini electrice, chiar daca asta ar insemna o pierdere de vanzari si clienti. Prevad ca pana in 2025 toti producatorii mari vor avea electrice. Dupa aceea doar piata va decide ce se vinde si ce nu.
-
dan_grc, miercuri, 02.12.2020 22:38
Vanzari Germania ianuarie-septembrie 2020: 1. VW - 367.181 2. Mercedes - 207.014 3. BMW - 168.927 . . .18. Volvo - 32.317 Vrei si vanzarile din perioada 2011-2019 ? De unde rezulta aprecierea baiatu' ? Din comentarii pe net ? Hai baga cifre, cauta ce surse vrei.
-
@dan_grc, joi, 03.12.2020 08:23
Confunzi cantitatea cu calitatea, dar e normal, ai BMW, atat stii. https://www.automarket.ro/stiri/studiul-satisfactiei-clientilor-din-germania-volvo-castiga-acasa-la-nemti-38734.html https://europe.jdpower.com/press-releases/2019-uk-vehicle-dependability-study https://www.jdpower.com/business/press-releases/2018-germany-vehicle-dependability-study-vds Daca golf e cea mai vanduta masina in Europa, nu inseamna ca e cea mai buna. Hai sa vezi cum sta treaba si la nivel de investitori: https://www.wsj.com/amp/articles/daimler-faces-further-emissions-hit-as-earnings-sink-11579685176 Acestea fiind zise, degeaba vinzi mult si prost. Vinzi mult pentru ca ai prostit omul cu un X5 plug-in hybrid care e chemat la recall si nu e recomandat sa il incarci ca ia foc :) https://www.newsbreak.com/news/2102471584783/angry-bmw-owner-sues-over-defective-x5-hybrid-battery Cand creierul vostru va intelege ca sunt multi prosti care cumpara tigai "ca se vand bine", veti reusi sa ridicati nivelul Romaniei. Dar suntem departe si din pacate numarul cocalarilor e in crestere, ca vanzarile germanilor, multi si din ce in ce mai prosti.
-
dan_grc, joi, 03.12.2020 10:03
Nu confund nimic, Volvo nu exceleaza la fiabilitate, te straduiesti degeaba cu acele link-uri, probleme au toti, risc de incediu exista si la electricele coreene, pentru care se fac rechemari. Vanzarile si aprecierea unui produs nu pot fi separate pe termen lung, marketing au toti, dar un produs cu acelasi nivel de pret, Volvo in acest caz, nu poate fi cel mai apreciat in Germania, fata de Bmw, Mercedes, Audi, dar sa vanda mult mai putin, nu este Bentley, nu este Rolls, Volvo costa la fel ca un Bmw, deci lasa gargara, lasa placa obosita cu " cocalarii ", Bmw are succes aproape peste tot in lume. Renunta la diesel in.UK ? Da, pe seria 2 coupe, pentru ca oricum se vindeau putine cu diesel, posibil si pe Mini, in rest pe ce modele renunta la diesel ? Pe niciunul.
-
Gen, joi, 03.12.2020 11:21
nu vreau sa mai aud de Volvo. Luat XC40 nou si in primul an am stat in total cred vreo luna prin service cu el, vreo 6 intrari in total (probabil se rezolva mai repede daca si service-ul avea ceva competenta). Am luat masina pt ca mi-a placut cum arata, in ciuda faptului ca am mai avut in familie un Volvo nou (XC60) la fel cu probleme destule in cei 3 ani cat a fost tinut. Am riscat din nou sau mai degraba mi-am facut o placere vinovata, am pierdut. Am dat-o la buy back si acum de 1 an de zile am un X3 (nicio problema tehnica, ar fi si absurd sa fie; are un greieras, scartaie ornamentul central de plastic argintiu la unele denivelari, dar asta nu o pot numi problema; insa masina in rest e facuta solid, iar interiorul e mai calitativ decat la Xc40). Acum fiecare isi ia ce vrea, nu vreau sa starnesc nicio polemica. Dar la mine din 2 experiente cu Volvo noi, ambele ragalii. Or fi ei pe primul loc la securitate, or vrea ei electrice, dar fiabilitatea lasa de dorit.
-
@dan_grc, joi, 03.12.2020 11:58
Ignora-mi link-urile, sunt pentru inteligenti :) Luati BMW, e bune boss. Nu uitati sa intrati cu ele pe plaja, sa mergeti pe partii de schi :)) Aaa, si nu uitati sa parcati tigaile diesel pe locurile destinate incarcarii masinilor electrice. In rest sunteti buni :)) Apropo, Dacia vinde cel mai bine in Romania si tu ai ales un cotet sh german probabil cu multi km dati inapoi si facut din bucati :))
-
Marius, joi, 03.12.2020 13:45
Avand in vedere evolutia pe anul asta, se indreapta binisor catre scopul propus: https://insideevs.com/news/457575/europe-plugin-car-sales-october-2020/ Locurile 11, 15 si 18 la vanzari pe 2020 sunt ocupate de Volvo. Desi au aceleasi preturi ca BMW, se pare ca totusi vand bine. XC40 si XC60 par a fi mai bine vandute decat BMW. Ce zici Dane? Pe cine plateste BMW ca sa cumpere credite de emisii? Sau ce amenzi isi mai iau pentru poluare? :)) Deci un alt avantaj Volvo: nu si-a luat amenzi pentru ilegalitati ca BMW :))
-
@dan_grc, joi, 03.12.2020 15:27
Vanzarile alea mici ale Volvo in Germania au dus la: https://airqualitynews.wpengine.com/2020/01/13/german-politicians-could-face-prison-over-air-pollution/ Vezi tu, cand pute a diesel si se imbolnaveste lumea, cineva trebuie sa plateasca. Eu as fi bagat in puscarie toti managerii de la BMW, Mercedes si Audi. Se pare ca doar cel de la Audi a ajuns dupa gratii, ceea ce nu e corect pentru ca si Mercedes si BMW au facut aceleasi magarii. Dar stai linistit, in Romania nu se intampla nimic, doar baietii destepti dau manute rosii ca le afecteaza motorina creierul. Nu uitati sa dati manute rosii! Ma ajuta mult: imi confirma la ce nivel e Romania.
-
@@dan_grc, joi, 03.12.2020 15:50
Volvo sunt chinezii aia care vor acum sa se uneasca cu Geely? Adica Volvo va fi o chinezarie la patrat?
-
@Gen, joi, 03.12.2020 21:05
Serviceu-rile din Romania sunt varza din pacate. Eu am o experienta mult mai buna: am cumparat un XC60 Diesel 2,4 AWD si am circulat cu el vreo 5 ani. Toate service le-am facut in Olanda si nu am avut absolut nici o problema. Au schimbat doar ulei si filtre. Am mai luat un V70 sh din Olanda si aceeasi calitate deosebita si service ireprosabil. Am dat V70 la buy back si am luat un XC70 nou in 2015 de care am fost foarte multumit iar in 2017 am luat un XC90 plug-in hybrid. Toate serviceu-rile facute in Olanda si nici o problema cu masinile. Deci ceva e putred in Romania cu siguranta. Urmatoarea masina va fi sigur tot Volvo. Plug-in hybrid este excelent, am incarcare gratuita la birou, pot incarca si acasa ieftin, deci benzinarul intra in lucru la drumuri lungi si prin Germania. Am fost in concediu prin Germania si fara sa incarc am rulat 2215 km cu un consum de 7,8l/100. O masina excelenta, am mers cu parintii copilul si socrii, are 7 locuri (germanii nu ofera asa ceva la plug-in hybrid).
-
Marius, joi, 03.12.2020 21:48
Pentru cel ce a scris ca Volvo va fi o chinezarie la patrat trebuie sa reamintim ca de cand a fost preluat de Geely Volvo a ajuns sa fie foarte apreciat in Germania, chiar fiind marca premium cu cei mai multumiti clienti (chiar daca anumite persoane nu pricep, poate cei de la Automarket mai lumineaza putintel lucrurile prin Romania). Deci sa mai mentionam ca Volvo isi produce hibridele in Suedia, Belgia si China din cate stiu: https://www.autoguide.com/auto-news/2019/03/where-is-volvo-from-and-where-are-volvos-made-.html Cele mai vandute modele XC60, XC40 si XC90 sunt produse in Suedia si Belgia Se pare ca de curand s-a inceput in Belgia si asamblarea XC40 electric. Daca e cineva curios sa vada si procesul de productie: https://www.youtube.com/watch?v=UpEK3kjiKMo De partea cealalta avem niste trambitasi: https://www.press.bmwgroup.com/global/article/detail/T0318114EN/start-of-production-for-fully-electric-bmw-ix3?language=en BMX IX3 exclusiv produs in China :)) Bai da tolomaci mai suntei mai. https://en.wikipedia.org/wiki/BMW_Brilliance BMW produce in china din 2003, treziti-va bai baieti ca sunteti praf. Mercedes, Audi si VW produc in China dinaintea Volvo :)) In timp ce tot huliti atat Volvo (care este peste masinile germane la fiabilitate si interesul investitorilor - a se vedea ca Volvo e in top cu Tesla, iar Mercedes si BMW la looser), BMW ia amenzi peste tot: https://www.industryweek.com/the-economy/competitiveness/article/21963453/bmws-chinese-dealers-fined-over-pricefixing Deci BMW ia amenzi in US, ia amenzi si in Germania, ia amenzi in Korea, Ia amenzi in China pentru porcarii :)) Voi nu realizati ca tot de la prosti isi recupereaza BMW banii? Adica de la voi care ii sustineti si le cumparati jafurile. Prin state s-a facut un studiu si marca cu cele mai mari costuri de intretinere era BMW, vreo 17000$ in 10 ani :) Prostia se plateste. Apropo, de ce nu raspunde nimeni de pe aici la intrebarea: de ce sunt atat de amendati ? :) Eu stiam ca pentru fapte bune si ca esti super meserias primesti premii, nu amenzi. Ia cautati sa vedeti cate amenzi si-a luat Volvo si pentru ce :)
-
Vali, sâmbătă, 05.12.2020 11:37
Avand in vedere ca Volvo si-a atins deja planul pentru tinta de emisii, ba chiar mai mult, a incheiat o intelegere cu ford sa le vanda credite de emisii, mi se pare ca sunt pe drumul cel bun. Toyota si Tesla asemenea. La germani treaba sta asa: VW face alianta cu MG ca sa CUMPERE credite de emisii. Mercedes se pare ca apeleaza la Renault. BMW daca nu se aliaza e posibil sa ia amenzi. Deci despre ce vorbim aici? Apropo, ca sa inteleg si eu pentru ce dau unii manutele rosii: cineva si-a descris experienta cu 4 Volvo pana acum si i s-a dat o manuta rosie. Care ar fi explicatia logica? Nu se poate sa existe si persoane care sa aiba experiente diferite de cei ce schimba distributii la 40000 km sau care completeaza cu ulei la fiecare 1000km??? Vedeti voi, germanii inca fac aliante ca sa treaca clasa, altii sunt premianti
-
@dan_grc, sâmbătă, 05.12.2020 19:10
Citeste putintel si nu uita: Volvo nu e BMW! https://www.fleetnews.co.uk/news/manufacturer-news/2020/10/26/carmakers-co2-emissions-cut-gives-new-hope-in-avoiding-fines Citam: "Jato’s analysis shows that in Europe, Geely Group has secured pole position in race for CO2 rankings and smashed its target. Outperforming Toyota – which has traditionally led by brand in the CO2 race – the owner of Volvo (which accounts for 99% of Geely Group’s volume in Europe), Polestar, LEVC and Lotus, met the target by August, four months ahead of the deadline." In traducere romaneasca, Volvo si-a atins tinta pentru Europa, cu 4 luni inainte de termen.
-
@dan_grc, sâmbătă, 05.12.2020 22:11
Esti destul de in urma cu stirile: https://cleantechnica.com/files/2020/12/Europe-Electric-Vehicle-Sales-January-October-2020-CleanTechnica.png Deci Volvo XC40 PHEV si Volvo XC60 PHEV sunt vandute mai bine pana acum decat ORICE model BMW PHEV in Europa. Vezi ca cifrele alea de vanzari la BMW puse de tine e posibil sa fie umflate cu pompa, cica asa face BMW sa para ca vinde mai mult. Bine, la cate daune totale are si cate sunt furate, dezmembrate, iti dai seama ca sunt si multe de inlocuit. Deci cand un client are dauna totala sau I se fura BMW, i se inlocuieste masina cu alta noua care se pune la vanzari. Dai si tu o manuta rosie ca incerc sa fac lumina in capul tau?
-
@inexorabil, duminică, 06.12.2020 02:30
Si cu toate cele mentionate de tine totusi... https://www.roadandtrack.com/car-culture/classic-cars/a25165860/irv-gordon-million-mile-volvo-p1800-obituary/ https://www.digi24.ro/stiri/economie/companii/singura-masina-din-lume-in-care-nu-a-murit-nicio-persoana-autoturismul-a-fost-lansat-in-2002-914820 https://www.forbes.com/sites/douglasbell/2019/08/13/60-years-of-seatbelts-volvos-great-gift-to-the-world/ https://www.easterncapevolvocars.co.za/euro-ncap-names-the-3-safest-cars-ever-tested/ Va multumim pentru participare.
-
VNR, duminică, 06.12.2020 20:43
Incetisor-incetisor se trece si la camioane: https://youtu.be/S0KHiZ4cujE
-
Marius, luni, 07.12.2020 00:51
Vad ca se dau rotunzi pe aici niste baieti, care zic de istorie auto si ca Volvo nu prea face masini, ca germanii sunt super tari. Hai sa vedem si cum sta treaba in realitate: Top 10 masini cu cei mai multi km din LUME: 1. Volvo; 2. Mercedes; 3. Volvo iarasi... Pentru curiosiii cu BMW, articolul mai jos: https://www.everlance.com/blog/10-highest-mileage-vehicles/ Nu cautati BMW in lista, nu are de ce sa apara. Cele mai sigure masini din lume: Volvo. Deci clar nu se pricep.
Citeste si
-
INDUSTRIE | luni, 25 noiembrieȘeful Volkswagen: „Trebuie să închidem fabrici pentru a reduce costurile”Thomas Schafer, șeful Volkswagen, a apărat decizia mărcii germane de a închide mai multe uzine pentru a reduce din costuri. Șeful mărcii mai precizează că nu există cale de a evita concedierile angajaților uzinelor afectate. Citeste tot
-
INDUSTRIE | luni, 25 noiembrieToyota Celica ar putea fi relansată după două deceniiUn oficial al mărcii japoneze ar fi confirmat faptul că modelul Celica va fi readus la viață în curând, potrivit unei publicații japoneze. Zvonurile cu privire la relansarea lui Celica prind și mai mult avânt. Citeste tot
-
INDUSTRIE | duminică, 24 noiembrieHyundai și Kia: peste 200.000 de vehicule electrice rechemate din cauza pierderilor de putereHyundai și Kia au anunțat săptămâna aceasta rechemarea a peste 200.000 de vehicule electrice din cauza unor pierderi de putere, conform Administrației Naționale pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi (NHTSA). Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieLotus renunță la planul său de a deveni marcă pur electricăLotus a anunțat oficial că renunță la planul său de a deveni o marcă pur electrică până la finalul actualului deceniu. Viitoarele modele ale mărcii vor fi hibride și electrice cu range extender. Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieFord va concedia 4000 de angajați în Europa pe fondul scăderii cererii pentru mașinile electricePeste 4000 de angajați Ford din Europa urmează să fie concediați în următorii 3 ani. Forța de muncă a mărcii în Europa va fi redusă cu aproape 15% ca o măsură de reducere a costurilor. Citeste tot
Vanzarile de modele electrificate la Volvo, reprezenta pe la jumatatea acestui an cam 15 % din vanzarile totale, dintre acestea, peste 90% hibride, domnul Hakan vorbeste de electrice, sincer si eu m-as mira daca ar avea dreptate. Unii se bazeaza pe interzicerea ICE dupa 2030, chiar spera asta, dar habar n-au cum vor sta dupa zece ani la vanzarile de electrice, s-ar putea sa ramana cu maxim jumatate din productia actuala.