Șeful Volkswagen recunoaște: comenzile tactile au fost o greșeală
Thomas Schäfer, șeful mărcii Volkswagen, a recunoscut că modelele cu comenzi predominant tactile au nemulțumit profund clienții mărcii. CEO-ul constructorului german confirmă, în schimb, că viitoarele modele vor reveni la butoane fizice și comenzi clasice pentru cele mai importante funcții ale mașinilor.
Odată cu lansarea actualei generații Volkswagen Golf la finele lui 2019, constructorul german a renunțat, în cea mai mare măsură, la butoanele fizice, chiar și pentru cele mai importante funcții ale mașinii. Butoanele de pe volan, de exemplu, au fost înlocuite cu comenzi haptice, iar comenzile rotative pentru reglarea temperaturii în habitaclu au fost înlocuite de o suprafață tactilă prin glisarea degetului.
Aceste schimbări, prezente și la Volkswagen ID.3, au nemulțumit profund clienții mărcii. În toamna anului trecut, Volkswagen a anunțat că noul Golf facelift, care urmează să fie lansat anul viitor, va renunța la comenzile haptice și la suprafața tactilă pentru reglarea volumului radio și a temperaturii din habitaclu.
Acum, Thomas Schäfer, CEO-ul mărcii de la Wolfsburg, recunoaște că această trecere de la butoane fizice la comenzi tactile pentru astfel de funcții a fost o greșeală. El a declarat pentru publicația britanică Autocar că noua configurație „a produs, cu siguranță, multă nemulțumire.”
„Am avut clienți supărați care nu ar trebui să fie mâhniți. Așa că noi am petrecut mult timp acum, lucrând cu adevărat sistematic, să vedem care sunt funcțiile pe care le atinge de regulă un client când folosește un vehicul”, a mai adăugat acesta.
Primul model nou care va primi noua configurație cu butoane clasice va fi noul Tiguan. Acesta va fi urmat de către Golf facelift și de către viitoarea generație Passat.
via Autocar
In sfarsit! Toata aceasta inflatie de comenzi tactile este o prostie! Da, unele comenzi pot fi doar tactile, dar unele importante precum reglarea climatizarii, dezaburirea, volumul audio (si altele folosite mai des) trebuie sa ramana butoane fizice, pt ca soferul sa isi poata mentine atentia la drum, nu sa caute in ce zona a ecranului trebuie sa apese. Tot asa, tot asa. Nu tot ce este nou si bling-bling este si functional.