Șeful Stellantis: reducerea prețurilor, pentru mașinile electrice, poate duce la o "baie de sânge"
Potrivit șefului Stellantis, Carlos Tavares, reducerea agresivă a prețurilor, pentru mașinile electrice, afectează profitabilitatea rivalilor, iar acest lucru ar putea conduce la o "baie de sânge".
Recent, gigantul Stellantis a dezvăluit o nouă platformă pentru mașini electrice de dimensiuni mari. Cu această ocazie, șeful companiei, Carlos Tavares, a vorbit despre un trend la care apelează tot mai mulți producători de automobile.
Ne referim aici la reducerea agresivă a prețurilor. În ultimul an, Tesla a dat cumva tonul, reducând prețul modelelor sale pe mai multe piețe, inclusiv în Europa.
Potrivit lui Carlos Tavares, Stellantis nu se va implica în această "cursă" pentru că, în opinia sa, reducerile agresive de prețuri afectează profitabilitatea rivalilor.
"Dacă ne apucăm să reducem prețurile fără să ținem cont de realitatea costurilor, vom avea o baie de sânge. Încerc să evit o cursă spre prăpastie. Cunosc o companie care a redus brutal prețurile și profitabilitatea lor s-a prăbușit," susține Tavares.
Atacurile asupra navelor comerciale din Marea Roșie a fost un alt subiect de actualitate atins de șeful Stellantis. El a precizat că Stellantis nu va suferi prea rău din această cauză, în contextul în care costurile vor avea puțin de suferit, dar nimic îngrijorător.
via Carscoops
-
PMC, marţi, 23.01.2024 14:42
Asa se spune, ca Musk cu Tezla lui sangereaza masiv. Vom vedea cand il loveste anemia. :)
-
Alin, marţi, 23.01.2024 15:14
Mars ma hoti mizerabili. E ca si cum lupul s-ar vaita cand ciobanul isi pune gard la oi..."Vai, dar eu ce mai mananc daca nu prada usoara de mioare neprotejate" Hai sa ne uitam la preturi. Pe platforme online de la chinezi, pt orice mucea care are internet poti cumpara module de baterii auto (spre exemplu pt leaf) la 200 euro/2.7kwh (pret cu taxe, tva and shit). Pret retail, nu pret en gros de distributie. Pt cantitate mare e si mai mic. Deci, 200 euro - 2.7kwh inseama 4000 euro - 54kwh brut, si deci 50 kwh net e corect. Pret retail. Asta inseamna ca pt producator auto costul unui battery pack complet cu sistem de racire etc poate fi considerat 4000 euro pt aceeasi capacitate (retail, nu cost productie) caci ei discuta cu zecile si sutele de mii de masini, iar costul mediu scade dramatic de la 10 buc la 100.000 buc Un motor electric de vreo 100-150kw este si el vreo 4000 euro retail. Si mai ramane masina in sine, care nu are vreo diferenta de acum 10-20 de ani. Deci 15-20k euro pt un e208 este pret corect de vanzare in care fac profituri normale.
-
PMC, marţi, 23.01.2024 16:57
@Alin: sa inteleg ca astia vor sa tina preturile sus si sa nu vanda nimic? Si ca e usor sa iei baterii cu 4000 de eur si Tesla cere 20.000 pe o baterie? Pai inseamna ca aia care si-au luat electrice au toate motivele sa isi injure magaoaiele chiar mai cu spor decat cei sceptici. :)
-
dan_grc, marţi, 23.01.2024 17:05
Constructorii generaliști vor avea probleme cu siguranță, mai ales că scăderea profitului și a cotei de piață sunt prezente de ani buni, pe de altă parte electricele produse în Europa nu pot fi foarte ieftine, pentru ca salarii, taxe, norme de tot felul, nu putem compara cu China . Există totuși o rezolvare, anume amânarea anului de grație 2035, în care sa se renunțe la termice, chinezii au o mega ofertă de electrice acum, dar n-au o data clară pentru renunțarea la termice, la fel pentru cărbuni, etc, ca doar nu-s prosti, merg în paralel cu orice se poate. Lumea se extaziaza ca s-au vândut/ produs peste 6 milioane electrice made în China, ignorând totalul de aproape 31 milioane mașini pe 2023, unii vor ca Europa sa depășească aceste cifre " neapărat ", ca altfel vine sfârșitul lumii .
-
@pmc, marţi, 23.01.2024 21:40
Nu înjură nimeni decât în capul tău.
-
Matei, marţi, 23.01.2024 21:55
Aline, de ce nu te muți tu in China?
-
Le Sângerete, marţi, 23.01.2024 22:42
Dacă reducerea prețurilor e ceva rău, atunci Stellantis să crească prețurile cât pot de mult. Să vedem atunci în curtea cui va fi baia de sânge.
-
pipo, marţi, 23.01.2024 23:00
Când e de mărit prețurile …va înțelegeți toți, doar din priviri…când e de scăzut , aaa…pai stai cumetre…ce faci ?..mă lași în offside?…nu are cum … ești prost !? Auzi la el, cică “ baie de sânge “ …‘tu-vă neamu-n c.r de bosorogi senili ! Ați ajuns să cereți pe orice rahat de peJo 30-40 de keur. I-ați luat cu japca pe handicapatii ăia din Ruselheim , ca erau singurii care vă puneau piedică pe aici și acum vă faceți de cap . Ați cumpărat tot ce era de vânzare pe glob și tot nu sunteți în top 3 ! Cum rahat mai e asta senilu șef peste “stelanti “ ,chiar nu înțeleg ! Această companie ( cu cel mai stupid nume pe care îl știu din industria auto) e mare doar prin multitudinea mărcilor pe care le are sub umbrela , deja îmi e silă când citesc despre câte “un nou model” de la ei …cu aceleași motoare, aceleași performante, aceleași șasiuri , etc…Tăiere de costuri pe toate direcțiile, dar nu știu altceva decât să se plângă de costuri mai mari , doamne ferește să ceară piața prețuri mai mici …ca o să fie nenorocire…baie de sânge !
-
@pipo, miercuri, 24.01.2024 00:04
Te-ai răcorit?
-
., miercuri, 24.01.2024 01:05
:)))
-
Seriff, miercuri, 24.01.2024 09:10
Alin e fostul Edikk, pentru cine inca nu a realizat, are fix aceleasi replici de bolnav spalat pe creier de Tesla
-
@@pipo, miercuri, 24.01.2024 10:05
Chiar da !
-
@Sheriff, miercuri, 24.01.2024 10:33
Primo, Alin nu e Edikk Secundo, tu nu scoti nimic pe gura, lui Alin ii mai gasesti o logica chiar daca argumentatia lui e puerila
-
PMC, miercuri, 24.01.2024 11:21
@pipo: Pejo 208 si 508 sunt faine, orice ai zice. Daca ar mai avea Dieselul de 2L pe 508, mi-as pune mintea cu unu. Asa, cu cel de 1.5 nu iau. La fel, as lua un 208 daca ar avea Diesel cu automata, dar... retarzii l-au scos. In rest, 100% de acord cu tot ce ai zis. Respect!
-
ironR, miercuri, 24.01.2024 13:27
Cine are resurse ieftine face pretul, ce mare filozofie?!! Iar cine are se vede, China. Are si resurse, si mana de lucru ieftina, si tehnologie. Ce e aici in Europa e haos total, pacaleala pe fata pt masini de unica folosinta aka electrice.
Citeste si
-
INDUSTRIE | luni, 25 noiembrieȘeful Volkswagen: „Trebuie să închidem fabrici pentru a reduce costurile”Thomas Schafer, șeful Volkswagen, a apărat decizia mărcii germane de a închide mai multe uzine pentru a reduce din costuri. Șeful mărcii mai precizează că nu există cale de a evita concedierile angajaților uzinelor afectate. Citeste tot
-
INDUSTRIE | luni, 25 noiembrieToyota Celica ar putea fi relansată după două deceniiUn oficial al mărcii japoneze ar fi confirmat faptul că modelul Celica va fi readus la viață în curând, potrivit unei publicații japoneze. Zvonurile cu privire la relansarea lui Celica prind și mai mult avânt. Citeste tot
-
INDUSTRIE | duminică, 24 noiembrieHyundai și Kia: peste 200.000 de vehicule electrice rechemate din cauza pierderilor de putereHyundai și Kia au anunțat săptămâna aceasta rechemarea a peste 200.000 de vehicule electrice din cauza unor pierderi de putere, conform Administrației Naționale pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi (NHTSA). Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieLotus renunță la planul său de a deveni marcă pur electricăLotus a anunțat oficial că renunță la planul său de a deveni o marcă pur electrică până la finalul actualului deceniu. Viitoarele modele ale mărcii vor fi hibride și electrice cu range extender. Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieFord va concedia 4000 de angajați în Europa pe fondul scăderii cererii pentru mașinile electricePeste 4000 de angajați Ford din Europa urmează să fie concediați în următorii 3 ani. Forța de muncă a mărcii în Europa va fi redusă cu aproape 15% ca o măsură de reducere a costurilor. Citeste tot
Atunci bine. Nu vă implicați, cumpărăm de la cei care se implică.