Șeful Stellantis, îngrijorat de producătorii auto chinezi prezenți în Europa: "Dacă nu se schimbă ceva, va urma o luptă teribilă"
Carlos Tavares, șeful Stellantis, este îngrijorat de producătorii auto prezenți în Europa. Potrivit acestuia, dacă politicienii de pe Bătrânul Continent nu găsesc o soluție, va urma o "luptă teribilă".
În ultima perioadă, tot mai mulți producători auto chinezi au debarcat în Europa. MG (deținut de SAIC), BYD, Zeekr (deținut de Geely) și Nio sunt doar câteva exemple.
Costurile de producție mai mici le permite mașinilor exportate din China să fie mai accesibile decât rivalele din Europa. Iar acest lucru creează îngrijorare în rândul producătorilor de automobile de pe Bătrânul Continent.
Șeful Stellantis, Carlos Tavares, a vorbit pe marginea acestui subiect în cadrul CES 2023.
"Diferența de preț dintre modelele europene și cele chinezești este semnificativă. Dacă nu se schimbă ceva, clienții europeni din clasa de mijloc se vor îndrepta din ce în ce mai mult către mașinile chinezești. Puterea de cumpărare a multor persoane din Europa este într-o continuă scădere," este de părere Tavares.
Nici standardele de emisii, mult mai drastice, din Europa nu îi ajută prea mult pe constructorii de automobile de aici. Din această cauză, mai susține șeful Stellantis, modelele cu zero emisii europene sunt cu aproximativ 40% mai scumpe decât mașinile produse în China.
Carlos Tavarez are și 2 soluții pentru această problemă: fie producătorii europeni scad capacitatea de producție și își mută uzinele în locații mai favorabile, fie politicienii găsesc o metodă de a reindustrializa Bătrânul Continent.
"În contextul actual, dacă nu se schimbă ceva în UE, va urma o luptă teribilă," a concluzionat el.
via Automotive News
-
Mihai, duminică, 08.01.2023 11:46
Pai nu ar trebui sa fie piata libera? Care e problema cu produsele chinezesti din Europa??? Pai daca Apple produce in China si vinde in Europa, este corect? BMW iX3? Volvo XC40 electric? Si multe altele??? Mie mi se pare ca unii vor sa fie mai smecheri ca altii si sa aiba sustinere. A interzis China vanzarea de BMW-uri, Mercedes si Audi la ei in tara??? De cati ani au germanii fabrici la chinezi si isi vand produsele acolo sau le exporta in alte parti, ca e mai convenabil? Cand ei produc in China si exporta e corect, dar cand chinezii exporta produsele lor in alte parti nu mai este? Sa lase lumea sa aleaga si sa decida ar fi cel mai corect: daca lumea nu e interesata de produsele chinezesti, atunci nu le vor vinde, isi inchid pravaliile din Europa si pleaca singuri.
-
dan_grc, duminică, 08.01.2023 12:13
Iar ești cu Bmw in gură, don Mihai, nu s-a Bmw de competiția chinezilor în Europa . Domnul Tavares sa-si mute fabricile în Europa, inclusiv România, costurile cu forța de muncă sunt mult mai mici, sindicatele aproape inexistente, deci e bine, sau vrea și mai multe pomeni, să se subvenționeze cu 15-20.000 euro o electrică ? Apoi să mai taie din bonusurile alea de milioane pe care le au șefii concernelor, să vadă ce economii fac .
-
idic, duminică, 08.01.2023 14:04
Vorbiți despre bonusuri de milioane și nu vă uitați la poză. Carlos Tavares n-are bani să-și repare incisivul ăla ciobit în stil Dumb&Dumber.
-
Mircea Badea, duminică, 08.01.2023 15:19
pai europenii parca erau cu inovatiile, ce nu pot construi si mai ieftin daca vor? ii bat chinezii la toate capitolele acum?
-
@dan_grc, duminică, 08.01.2023 16:12
Pai BMW cum sa se ia de ei cand au nevoie? Stii de cand produce BMW in China? Cumva BMW exporta chinezarii si in Germania??? Nu ar fi corect sa se ia de ei, pentru ca fara ei nu ar duce-o prea bine. Masinile electrice sunt viitorul daca sunt produse corect si conduse corect. Deci sa nu se mai faca reclame la liniute cu electrice, ca pot fi limitate usor electronic: sa faca toate suta in 10 secunde si limita maxima 150 km/h. Deci niste subventii pentru ele ar fi foarte bune, in paralel cu taxarea dieselurilor. Sa bage taxe la vanzare si la utilizare cat mai mari si sa faca motorina 500euro/litrul. Asa scapam de cefe groase care imput si polueaza aiurea.
-
@papagal electric, duminică, 08.01.2023 17:05
Economia nu funcționează după cum își imaginează toți prostovanii săraci și frustrați.
-
Lagărul european, duminică, 08.01.2023 20:41
Solicitarea adresată politicienilor este, în fapt, o solicitare de recurgere la politicile protecționiste. Nu se va întâmpla asta, pentru că UE este condusă de neobolșevici internaționaliști, adică niște unii care consideră că rentabilitatea economică este ceva insignifiant față de convingerile lor dogmatice. Acest tip de gândire a dus la prăbușirea URSS și, într-un viitor nu foarte îndepărtat, va duce și la prăbușirea lagărului european.
-
Banditos, duminică, 08.01.2023 22:06
@Lagărul european inteleg ca tu iti doresti politici protectioniste?
-
mip, luni, 09.01.2023 01:18
@Mihai ... ia fa bine si te informeaza in ce conditii vind europenii si americanii masini in china !!! sunt OBLIGATI DE STATUL CHINEZ sa faca aliante cu marci chinezesti ! asa isi asigura transfer de tehnologie gratuit ! teoretic, ar trebui si europenii si americanii sa ii oblige sa procedeze la fel ... daca nu, supra-taxare !!! drumuri bune sa ai !
-
Lagărul european, luni, 09.01.2023 10:19
@Banditos Nu, din contră! Eu îmi doresc să se aleagă praful de orice lagăr și în special de cel european.
-
Mircea Badea, luni, 09.01.2023 10:38
la urmatoarele alegeri cred ca ar trebui sa punem un chinez presedinte!
-
Seriff, luni, 09.01.2023 13:55
Seful Stellantis e ingrijorat de chinezi, dar de coreeni nu e? I-au furat toti clientii, Hyundai-Kia a dat de pamant cu Opel, Peugeot, Citroen etc. Abia mai misca ceva si lui de chinezi ii este frica? A pus motoarele alea anemice de 1.2 in 3 cilindrii pe 15 modele de masini si acum se mira.
-
PMC, luni, 09.01.2023 14:20
Seful Stellantis e o voce rationala... singulara in marea de dobitoci care sunt responsabili de bunastarea europenilor. Politicile UE sunt menite sa distruga bunastarea europeana. De altfel UE e insignifianta cam pe toate palierele in ultimii 30 de ani. Va fi si mai rau. Si da, in mare parte din cauze precum cele amintite de Tavares. Ar trebui sa ne protejam industria? Normal, asa cum fac chinezii pe care unii ii admira p'aici. :) Putem avea industrie fara sa consumam energie? Fara curent, fara combustibili fosili? Pai nu prea putem. Este "energia verde" viabila pentru industrie? :) Noi inchidem productia de energie si vrem sa fim "carbon neutrali" in timp scurt. Este dezvoltarea compatibila cu asemenea obiective? Nu este. Care e rezultatul consumului mic de energie? Saracia. Reducerea si anihilarea clasei de mijloc, cu cresterea haului dintre saracii cei multi si superbogatii cei putini. Da, Tavares are dreptate: o Europa condusa de oameni rationali ar fi acum intr-o cursa nebuna de industrializare. Niste politicieni responsabili si patrioti ar dezlantui creativitatea cetatenilor Europei, ar scadea la minimum taxele pentru companii si ar incuraja competenta si competitia reale. Ar subventiona energia ieftina, investitii in companii petroliere si de extragere a carbunelui. Ar sprijini dezvoltarea de solutii de reducere a poluarii centralelor pe carbune si apoi le-ar da drumul sa functioneze. Ar subventiona masiv energia curata atomica si ar imbunatati standardele de siguranta pana la cele mai inalte cote posibile, incat oamenii sa se simta in siguranta si sa poata fi productivi fara griji. Asta, dupa mintile multor infierbantati de stanga e "nationalism". Da, ar trebui sa fim un pic nationalisti, sa tinem la natiunea europeana si sa ne dorim sa fim primii si sa prosperam. Dar nu... UE se ocupa de lungimea castravetelui si de basinile vacilor. Si ne spune sa mancam gandaci ca sa nu poluam planeta. Cam aici suntem. Vom vedea ce urmeaza. Eu nu ma mai enervez. Ma distrez chiar, vazand cum atingem noi si noi culmi de ineptie si avant in autodistrugere. Asadar, dragi chinezi, fiti voi destepti daca noi am votat si lasam sa-si faca de cap niste lunatici. Intr-o lume normala, astia ar fi la balamuc. Fiti voi "nationalisti" si dezvoltati-va. Se pare ca epoca de prosperitate a europei si americii a apus. E randul vostru.
-
Banditos, luni, 09.01.2023 16:30
@Sheriff Pe 2022 grupul Hyundai-Kia ar fi pe locul 4 in Europa dupa VAG, Stellantis, Renault-Nissan
-
Lagărul european, luni, 09.01.2023 17:00
@Banditos Vezi unde era grupul Hyundai-Kia acum 5 ani, acum 10 ani și acum 15 de ani ca să înțelegi trendul. În 2022 grupul Hyundai-Kia a depășit Renault-Nissan și Stellantis ajungând al treilea cel mai mare producător auto mondial (după Toyota și Volkswagen).
-
Banditos, luni, 09.01.2023 20:14
@Lagărul european inteleg foarte bine care e trendul, stai calm. Daca te uiti in istorie nimic din ce se intampla nu e special. Companii se ridica altele coboara. Doar unii dintre voi au impresia ca perioada pe care o traiesc este, in mod automat, cea mai buna si de neschimbat. Grupul coreean ca si japonezii la vremea lor au invatat, au muncit s-au adaptat, au oferit ce se cerea, s-au ridicat, vor domina o perioada si dupa aia vor cobora. Mare lucru.
-
Banditos, luni, 09.01.2023 23:47
@inexorabil, vezi-ti de treaba. Multumesc.
-
Seriff, marţi, 10.01.2023 11:13
@Banditos, locul 4? Vezi unde e Hyundai fata de Opel, Peugeot si Fiat?
-
Banditos, marţi, 10.01.2023 11:44
Eu am vorbit de grupuri si nu de marci. Putem vorbi, in schimb, de evolutia anuala, GRUPUL Hyundai-Kia castigand cota de piata si restul europenilor pierzand-o, dar coreenii tot pe locul 4 sunt inca. Ca idee si Mazda si-a marit cota de piata in Europa. Si ca tot faceam vorbire de schimbari, anul 2023 pare sa fie mai interesant pentru producatorii europeni acestia urmand sa iasa cu o oferta noua si interesanta inoindu-si modele.
-
Lagărul european, marţi, 10.01.2023 15:06
@Banditos Producătorii europeni își vor înnoi modelele dar cetățenii își vor înnoi mașinile cu modele asiatice. :P https://www.automarket.ro/stiri/studiu-peste-800000-de-masini-produse-in-china-vor-fi-importate-in-111989.html
-
Banditos, marţi, 10.01.2023 17:19
pai sa le multumim producatorilor europeni o data pentru ca prefera sa produca in China si a doua oara pentru ca au stat cu degetul in gura si au amanat trecerea la electrificare crezand ca statu qou-ul va dura la nesfarsit.
-
claudiutamas, marţi, 10.01.2023 23:53
@Lagărul european, să ne educăm nițel: Din DEX: Lagăr = 2. Loc în care sunt ținuți închiși și sub supraveghere prizonierii de război sau, în regimurile totalitare, persoanele considerate ostile regimului. Să înțeleg că tu ești ținut sub supraveghere de ceva Securitate ca în epoca ceaușistă sau ca în China de astăzi unde lumea e supravegheată electronic mai ales în marile orașe? Poți exemplifica cum ești tu ținut sub supraveghere? Sau te crezi într-un regim autoritar? Ești cumva postac rus? Dacă ești rus, ok, te înțeleg, dar plânge-te acolo, în Rusia, nu aici în România de astăzi. Sper doar să nu ai probleme mai grave... personale zic.
-
claudiutamas, marţi, 10.01.2023 23:59
@Banditos, din fericire mai avem o speranță: trecerea la noile tehnologii de baterii: Solid State Battery. Aici va fi o nouă resetare a industriei și a început pe final de 2022. Dacă ratăm (în Europa) și schimbarea asta (bateriile LiIon le-am ratat), ne cam ducem pe islazuri pentru vreo 10-15 ani.
-
claudiutamas, miercuri, 11.01.2023 00:32
@PMC, Îți lipsesc câteva date ca să poți aprecia corect. „Politicile UE sunt menite sa distrugă bunăstarea europeana.” - orice schimbare implică deranj. Politicile UE vor să readucă viața așa cum o știam eu când era copil și cum nu va mai fi pentru multe decenii chiar dacă astăzi ar dispărea TOATE sursele poluante de pe Terra. Presupun că ai observat și tu ultimele ierni... lipsă, seceta, verile tot mai toride, recordurile de vreme extremă. „bunăstarea europeană” - asta nu e posibil fără energie ieftină. Chiar tu o spui. De unde? Europa nu are astăzi resurse de energie ieftină și de aici prețurile bombă la energie și inflația (bine, aici e și tiparnița de bani din pandemie). Anul trecut încă importam gaze ieftine de la ruși. Crezi că trecerea la alte surse (și nu mă refer la importuri scumpe de gaze aduse pe vapor) se face de la o zi la alta? Da, ne va fi greu pentru 3-4 ani până trecem puternic pe regenerabile (inclusiv stocare de energie - există tehnologia de a stoca sute de GWh, dar o ignorăm). Caută „Energy Dome CO2 Battery” de exemplu, caută „Liquid battery”. Sunt tehnologii noi, dar dacă s-ar fi investit în asta de acum 10-15 ani, azi erau implementate peste tot. Dar noi nu, că vrem afaceri cu rușii. „Este "energia verde" viabila pentru industrie?” Da Tot mai multe industrii instalează panouri fotovoltaice mai ales pe clădiri gen hală de producție. Caută să vezi explozia de instalări din 2022 - cât a fost energia ieftină din gaz rusesc n-au investit decât vizionarii. Acum firmele care produc panouri nu mai fac față. Cererea e de zeci de ori mai mare decât producția - și asta chineză, din păcate. „vrem sa fim "carbon neutrali" in timp scurt” - da, se poate. În extrem de scurt timp. Doar să fim conștienți că e musai să mergem în direcția asta. La început, da, investițiile sunt mari, dar apoi energia e ieftină. Extrem de ieftină. Și să fim corecți, prețul la pompă nu include cheltuielile cu distrugerile lăsate în urmă: în corpurile noastre sau în natura din jur care tot în corpurile noastre își varsă năduful. E o alegere: vrem să trăim bine astăzi și EXTREM de prost mâine sau rezistăm încă 2-3 ani și ne va fi bine pe termen lung? A rezista nu înseamnă a sta cu ochii în soare, ci a face munca de trecere la noile energii (Cercetare în primul rând - care în parte e făcută; mai trebuie doar industrializată. Schimbarea direcției de investiții din conducte cu Rusia în rețele interne de electricitate; producția poate fi privată - există și cerere, și resurse). „anihilarea clasei de mijloc” - începi și tu ca domu' cu „lagărul european”? Dacă tu crezi că, acolo unde există, o clasă de mijloc dispare cât ai bate din palme te înșeli. Puterea clasei de mijloc nu stă în resurse (vezi Japonia, Germania, Korea de Sud etc.), ci în educație și în puterea de adaptare. Iar Europa are o clasă de mijloc puternică. România nu. România nu are oameni educați - abia 16% dintre noi au educație terțiară, dar și aici pentru câți bagi mâna în foc că nu și-au luat titlurile pe bani. Clasă de mijloc fără educație pe bune nu există. N-are absolut nici o legătură cu resursele de energie. „ar fi acum intr-o cursa nebuna de industrializare” și este ACUM într-o astfel de cursă. Dar nu industria auto - asta încă doarme. Nu industria petrolieră și de extragere a cărbunelui - e moartă, dar nu știe încă. Cum spun mai sus: soluțiile de a produce și stoca energie ieftină EXISTĂ și sunt în expansiune exponențială. Trebuie doar să apelăm la ele. Asta cu castraveții, bășinile și gândaci nu e politica UE, ci părți insignifiante din politica mare UE. Vezi, aici îți dai relele intenții pe față. Pari om educat, dar îți folosești educația într-o direcție greșită. Să faci din țânțar armăsar nu e un bun exemplu niciodată. Și... ba te enervezi. Te-ai distra dacă ai înțelege ce se întâmplă. Eu chiar mă distrez. Schimbă-ți modul de a gândi dacă chiar vrei să fii relaxat. Asta nu înseamnă că următorii 2-3 ani nu vor fi chiar mai grei decât cei din pandemie. Dar ca om citit ar trebui să fii pregătit de asta.
-
Banditos, miercuri, 11.01.2023 00:36
SSBul stiu ca era in cartile Toyotei. Daca japonezii nu au venit cu nimic inca inseamna ca mai avem de asteptat. Pana una alta au renuntat la bateriile Ni-Metal de care au tras atat timp si au ajuns la concluzia ca Li-Ion sunt cele mai potrivite.
-
Lagărul european, miercuri, 11.01.2023 10:37
@claudiutamas Ai uitat să spui „noo, tulai doamne!”. Chiar mă întrebam când va apărea unu` care să mestece imbecilitatea utraconsacrată „ești omul rușilor” cau ceva pe această linie îngustă. Sensul cuvântului lagăr din comentariile mele nu se găsește în dicționar. Așa că nu mai încerca să-l înțelegi că te depășește subiectul (a propos de educație)...
Citeste si
-
INDUSTRIE | luni, 25 noiembrieȘeful Volkswagen: „Trebuie să închidem fabrici pentru a reduce costurile”Thomas Schafer, șeful Volkswagen, a apărat decizia mărcii germane de a închide mai multe uzine pentru a reduce din costuri. Șeful mărcii mai precizează că nu există cale de a evita concedierile angajaților uzinelor afectate. Citeste tot
-
INDUSTRIE | luni, 25 noiembrieToyota Celica ar putea fi relansată după două deceniiUn oficial al mărcii japoneze ar fi confirmat faptul că modelul Celica va fi readus la viață în curând, potrivit unei publicații japoneze. Zvonurile cu privire la relansarea lui Celica prind și mai mult avânt. Citeste tot
-
INDUSTRIE | duminică, 24 noiembrieHyundai și Kia: peste 200.000 de vehicule electrice rechemate din cauza pierderilor de putereHyundai și Kia au anunțat săptămâna aceasta rechemarea a peste 200.000 de vehicule electrice din cauza unor pierderi de putere, conform Administrației Naționale pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi (NHTSA). Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieLotus renunță la planul său de a deveni marcă pur electricăLotus a anunțat oficial că renunță la planul său de a deveni o marcă pur electrică până la finalul actualului deceniu. Viitoarele modele ale mărcii vor fi hibride și electrice cu range extender. Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieFord va concedia 4000 de angajați în Europa pe fondul scăderii cererii pentru mașinile electricePeste 4000 de angajați Ford din Europa urmează să fie concediați în următorii 3 ani. Forța de muncă a mărcii în Europa va fi redusă cu aproape 15% ca o măsură de reducere a costurilor. Citeste tot
Ati facut destui bani, gata, la pensie, sa vina produsele cu raportul calitate-pret cel mai bun. Nici nu ma mai intereseaza sigla de pe capota atat timp cat produsul este unul corect.