Șeful Stellantis: „industria auto se află acum în modul de supraviețuire”
Carlos Tavares, șeful Stellantis, și-a exprimat părerea despre situația în care se află în prezent industria auto. El a declarat că trebuie să se ajungă la o paritate de costuri între mașinile electrice și cele termice pentru ca Stellantis să supraviețuiască.
Viitorul industriei auto este unul relativ incert. Majoritatea producătorilor de volum se orientează acum către mașini electrice, care să le înlocuiască pe cele cu motoare cu ardere internă, ce urmează să fie interzise în următorii 10 – 15 ani, în funcție de regiune. Cu toate acestea, tranziția către aceste mașini cu zero emisii nu este la fel de rapidă pe cât se așteptau producătorii. Încetinirea tranziției este cauzată și de reducerea sau eliminarea subvențiilor din partea statului pentru aceste mașini.
Unul din producătorii care se află într-o situație dificilă este Stellantis. Pe piața nord-americană, mai mulți dealeri ai grupului multinațional au dat vina pe Carlos Tavares, șeful Stellantis, pentru situația vânzărilor de pe această piață. Acești dealeri susțin că, din această cauză, grupul se îndreaptă către un dezastru. Între timp, în Europa, Stellantis încearcă să vândă mai multe modele electrice, însă cererea pentru acestea rămâne sub așteptări. Acest lucru este exemplificat de recenta oprire temporară a producției versiunii electrice a lui Fiat 500.
De asemenea, în perioada ianuarie – iulie, cota de piață a mașinilor electrice în toată Europa a scăzut de la 14.3% până la 13.8%, conform Asociației Constructorilor Europeni de Automobile. În același timp, Stellantis va trebui să respecte și noile ținte de emisii de CO2 stabilite pentru 2025 dacă nu vrea să plătească amenzi de miliarde de euro sau să micșoreze producția cu câteva milioane de mașini.
Din cauza acestor provocări, Carlos Tavares a îndemnat ca Stellantis să atingă mai repede o paritate de costuri între mașinile electrice și cele termice.
„Industria auto se află într-un fel de mod de supraviețuire: ne aflăm dincolo de frică”, a declarat Tavares. „Nu putem să ne plângem, nu putem ezita, trebuie să ne concentrăm eforturile pentru a supraviețui. Pentru a supraviețui, trebuie să obținem paritate de costuri între mașinile electrice și cele termice, însă aici începe un alt capitol. Noi operăm într-o regiune geografică animată de haos și este dificil să facem previziuni. Guvernele au decis să reducă stimulentele de cumpărare, iar asta ține în spate piața.”
Recent, mai mulți producători europeni în frunte cu ACEA, au anunțat că vor ca noile ținte de emisii de CO2 pentru 2025 să fie amânate pentru 2027. Carlos Tavares se opune acestei amânări. Cu privire la această temă, el a declarat: „Mașinile mele sunt pregătite, oamenii mei sunt pregătiți, iar fabricile noastre sunt pregătite. De ce să amânăm? Încălzirea globală nu mai este cumva o problemă? În acest moment, jumătate din Portugalia arde”, a adăugat șeful Stellantis în încheiere.
via Motor1
Doar bonusul lui nu este pe modul supraviețuire, ar putea sa doneze ceva pentru daunele produse de incendiile din Portugalia, bani care sa fie folosiți pentru plantarea de copaci . Impactul electricelor în privința reducerii efectelor încălzirii globale este aproape zero, atâta timp cât doar industria auto este supusă reformelor drastice, deci vremea oricum își va vedea de treaba ei, când lumea se face ca luptă cu poluarea și se preface ca ecologia este vitală .