Șeful Renault Sport: „Bateriile actuale ne permit să ne gândim la un Renault Zoe RS”
Șeful diviziei Renault Sport susține că vom vedea în viitor un model de performanță propulsat 100% electric. Zoe este un candidat ideal, având în vedere că noul pachet de baterii oferă o autonomie mai mare.
În primăvara acestui an, cu ocazia Salonului Auto de la Geneva, Renault s-a jucat puțin cu imaginația noastră și ne-a prezentat Zoe e-sport, un concept de 460 de cai putere al micului model electric.
Francezii și-au reafirmat astfel susținerea pentru propulsia alternativă și au lăsat să se înțeleagă că vom vedea dovezi de serie ale implicării brandului în campionatul Formula E.
După debutul lui Zoe e-sport au apărut mai multe speculații care anunțau lansarea unei sportive electrice. Patrice Ratti, șeful diviziei Renault Sport, a ținut să pună capăt speculațiilor și a anunțat oficial că există intenții în această direcție. Adică vom vedea în viitor modele Renault cu potențial sportiv, propulsate pur electric.
„Ne gândim să construim un Zoe RS, dar este un studiu care are nevoie de timp. Performanța bateriilor s-a îmbunătățit și a ajuns acum în punctul în care un astfel de proiect este fezabil. Asta nu era de conceput în urmă cu câțiva ani. Prin urmare, studiile au început”.
Patrice Ratti susține că un Zoe RS echipat cu vechiul pachet de baterii n-ar fi rezistat decât 15 minute în regim de circuit. Ideea unui Zoe RS pleacă și de la premiza că șasiul și modificările necesare unui model sportiv se potrivesc pe Zoe. Ratti ține însă să precizeze că nu este chiar atât de ușor.
„Un membru al familiei Renault Sport trebuie să se conducă bine. Tocmai aici este provocarea. Să ai un pachet de baterii și să reușești să oferi o ținută de drum caracteristică RS poate fi dificil”.
„Renault și-a creat o reputație în domeniul mașinilor electrice și ne propunem să o ducem mai departe. Incredibila accelerație a mașinilor electrice se potrivește perfect cu filosofia Renault Sport”, a mai declarat Ratti.
via autocar
pai, daca sunt deja progrese majore in domeniul acumulatorilor (fie ca s auto fie ca s pt alte aplicatii) de ce inca vedem testa sau alte electrice cu 4-500 km maxim sau telefoane ce nu trec de o zi cu o singura incarcare.