Șeful Renault-Nissan: ”Tehnologia electrică e-Power este potrivită pentru mașinile mici din Europa”
Carlos Ghosn, președintele Alianței Renault-Nissan-Mitsubishi, a declarat că tehnologia e-Power, care presupune instalarea unui mic motor pe benzină pentru a încărca bateriile unei mașini electrice, va putea fi folosită și în Europa.
Nissan a înțeles că își poate vindeca potențialii clienți de anxietatea unei autonomii reduse doar prin adăugarea unui motor convențional, care să încarce bateriile. O soluție care s-a inspirat de la principiul de funcționare folosit de Chevrolet Volt, Opel Ampera și BMW i3 cu range extender. O tehnologie care a fost botezată e-Power și a fost proaspăt lansată de Nissan săptămâna aceasta.
Carlos Ghosn, președintele Alianței Renault-Nissan-Mitsubishi, a ținut să facă o serie de precizări privind destinația acestei soluții de propulsie. Se pare că ea a fost gândită în special pentru mașinile din segmentul mic, pentru că instalarea unei arhitecturi electrice ar fi fost prea mare, iar costurile ar fi fost nejustificate.
În plus, clienții au o autonomie mai mare, iar eficiența este similară cu cea a unui Toyota Yaris Hybrid. Astfel, soluția e-Power ar urma să vină în întâmpinarea tuturor celor care fug de motoarele diesel după scandalul Dieselgate.
Alături de Toyota, Renault este unul dintre constructorii care vor încerca să elimine dieselul de pe mașinile de mici dimensiuni.
”Fără îndoială, e-Power este competitiv în materie de costuri de operare cu dieselul. Tehnologia este categoric viabilă pentru piața europeană”, a declarat Carlos Ghosn.
Pentru moment, e-Power va fi folosit doar pentru o versiune electrică a lui Nissan Note, vândută în Japonia. Un purtător de cuvânt a confirmat însă că această tehnologie va putea fi adaptată și pentru Europa, chiar dacă nu există planuri concrete în acest moment.
Prețul unui astfel de model ar urma să fie echivalent cu cel al unui diesel. În Japonia, versiunea e-Power a lui Note este cu 27% mai scumpă decât unitatea pe benzină standard. Deci o diferență similară cu cea pe care o găsim în Europa, când vine vorba despre diesel.
Deci e oficial? Ghosn conduce si Mitsu?