Șeful Renault F1: “Ne vom îndeplini obligațiile dacă Red Bull ne va cere să le furnizăm motoare”
Renault își va îndeplini obligațiile de furnizor de motoare dacă Red Bull va solicita propulsoare pentru sezonul 2022, a declarat Cyril Abiteboul, șeful echipei franceze de Formula 1. Dacă Red Bull nu va ajunge la un acord cu Mercedes sau Ferrari, Renault va fi obligat de actualul regulament să furnizeze motoare pentru Red Bull și AlphaTauri, întrucât are cei mai puțini clienți în prezent.
Honda a anunțat vineri că se va retrage din Formula 1 la sfârșitul sezonului 2021. Constructorul japonez furnizează în prezent motoare pentru Red Bull și AlphaTauri, iar Honda a obținut în total cinci victorii alături de Red Bull începând din sezonul 2018.
Honda a revenit ca furnizor de motoare în Formula 1 în sezonul 2015, însă după trei ani de rezultate modeste cu McLaren japonezii s-au reorientat spre Toro Rosso în 2018, iar din 2019 este furnizor de unități și pentru Red Bull.
În urma retragerii Honda, Formula 1 va rămâne din 2022 cu numai trei furnizori de motoare: Mercedes, Ferrari și Renault.
Pe baza actualului regulament, Renault va fi obligată să furnizeze motoare pentru Red Bull și AlphaTauri, întrucât are cei mai puțini clienți în prezent.
“Cunoaștem regulamentul și vom respecta regulamentul. Ne vom îndeplini obligațiile dacă Red Bull ne va cere să fim furnizorul lor de motoare,” a spus Cyril Abiteboul, șeful Renault F1.
Red Bull încă nu a contactat Renault în acest sens, dar Abiteboul a declarat pentru Reuters că există încă mult timp pentru discuții.
Renault furnizează motoare doar pentru propria echipă și pentru McLaren, însă britanicii vor reveni la motoare Mercedes începând din 2021. În plus, este greu de crezut că Mercedes sau Ferrari vor fi interesate să furnizeze motoare pentru Red Bull, ca urmare a rivalității puternice în termeni de rezultate.
Via Reuters
Red Bull va avea motoare Renault Mercedes au deja 4 clienți pe Williams mclaren Aston Martin și ferrari au 2 deci Renault și redbull va lucra din nou împreună din 2022