Șeful Renault: 6.000-7.000 de euro, avantaj mediu de cost pentru mașinile făcute în China
În deja "celebrul" document intitulat Scrisoare către Europa, șeful Renault arată că avantajul mediu de cost al unui automobil de segment C, produs în China, este de 6.000-7.000 de euro, sau 25% din prețul total.
În urmă cu doar o zi, șeful Renault, Luca de Meo, a trimis tuturor factorilor decidenți din Europa un document de 19 pagini, intitulat Scrisoare către Europa. Totul, în contextul viitoarelor alegeri europarlamentare.
Scrisoarea respectivă conține șapte recomandări și opt măsuri pentru a dezvolta o politică industrială europeană, competitivă și decarbonizată.
În timp ce Europa este ocupată cu reglementări, arată de Meo în acest document, China a oferit subvenții pentru producție în valoare de 110-160 de miliarde de euro, în 2022.
Iar aceste ajutoare de stat se văd: cota de piață a mărcilor chinezești a urcat la 4% pe Bătrânul Continent, iar 35% din exporturile mondiale de vehicule cu zero emisii aparțineau, în 2023, mărcilor din țara asiatică.
Totodată, mai arată Luca de Meo, avantajul mediu de cost al unui automobil de segment C produs în China este de 6.000-7.000 de euro, sau 25% din prețul total.
Tot datorită acestor investiții, ciclul de dezvoltare al unui model nou în China a scăzut la 1.5-2 ani, față de 3-5 ani cât este în Europa.
via Renault
-
Elektrik, miercuri, 20.03.2024 23:44
Nu chiar el fabrică maşini electrice în China, "Renault" "Dacia" Spring care este produsă devDongfeng din Hubei ???!?! Cu mult înainte de Megane şi Scenic electrice? Numai moaca... Tesla produceau maşini în SUA, care are cele mai mari salarii şi uite produc şi în Europa şi nu plâng cu mâna întinsă.
-
Seriff, joi, 21.03.2024 09:09
Vezi ca Tesla tot in China produce masinile pe care le vinde in Europa, iar seful Renault face fix ce fac taximetristii impotriva Uber / Bolt, clientii nu isi cumpara Renault fiindca au renuntat la diesel, au scumpit masinile si le-au facut mai proaste.
-
Banditos, joi, 21.03.2024 09:16
"clientii nu isi cumpara Renault fiindca au renuntat la diesel, au scumpit masinile si le-au facut mai proaste." https://www.renaultgroup.com/wp-content/uploads/2024/01/20240117_press-release_renault-group_2023-sales-results.pdf cifrele "vorbeste"
-
@ alex cu CAP mic, joi, 21.03.2024 10:53
Pai daca nu cresc preturile din pix, cum iti explici diferenta enorma dintre pretul cu care vine DACIA Spring din China si pretul cu care o vand in Europa? In Germania au scazut pretul cu vreo 12k si SIGUR nu o vand in pierdere nici cu pretul scazut. Unii purtati capul doar de forma
-
WCEO, joi, 21.03.2024 10:56
Sefii astia vad ca sunt doar niste MILOGI. Pai asta poate sa o faca si Betivul Ion. Ca sef de corporatie se presupune ca ai viziune, stii sa jonglezi cu finantele samd, nu sa ceri bani si restrictii. PENIBIL... Bine ca iau salarii enorme.
-
Tavi, joi, 21.03.2024 11:12
Atat de penibili au ajuns producatorii europeni..departe sa fiu fan al marcilor chinezesti dar in timp ce baietii astia au investit de multi ani bani in dezvoltarea electricelor pentru a le amortiza cat se poate pretul in prezent, marii producatori o ardeau pe softuri pentru a pacali emisiile. Acum in loc sa se planga ca galbejitii reusesc sa scoata electrice mai atractive decat ei mai bine s-ar concentra pe doua variante: ori pana reusesti sa scoti un produs decent oferi pietei ce tehnologie ai disponibila (diesel si benzinare care se presupune ca le-ai perfectionat de atata timp, hybride-desi si cu astea par a fi in stadiu experimental- a nu se lua in considerare Toyota-Lexus), ori scoti electrice cu tehnologia pe care o ai acum la dispozitie dar iti minimizezi profiturile pentru o perioada de timp pentru a oferi produse competitive. Greu cand esti nesatul, si singurul obiectiv sunt banii si nu tii cont de dorintele/posibilitatile clientilor
-
Seriff, joi, 21.03.2024 12:11
@Banditos pai daca vand de rup atunci de ce isi face griji seful Renault in privinta chinezilor? Isi face griji pentru ca le ia clientii, logic si fiindca nu e de acord cu concurenta, cu toate ca e ipocrit si el la randul lui fabrica masini in China.
-
Banditos, joi, 21.03.2024 13:14
1. nu vand de rup (asta e doar concluzia ta), e un trend pozitiv, sa zicem, corect 2. prezentul e una, perspectiva e alta. Producatorii chinezi nu joaca corect profitand, pe langa subventiile nesimtiti de mari din partea PCC si de materie prima la preturi decente si de forta de munca mai ieftina. Un producator occidental, in China, nu are aceleasi beneficii ca unul chinez.
-
xxx, joi, 21.03.2024 13:18
Nu este vorba, doar despre Renault sau numai despre Industria Auto. Acum 40 de ani, s-au dus cu toți in genunchi, ca sa-i accepte chinezii. Drepturile Omului, Democrație,..., banul sa iasă! Au pus la dispoziție tehnologie chinezilor, după care industria europeana s-a diluat puțin cate puțin (in toate domeniile) pana s-a ajuns in faza in care numai avem puterea financiară si intelectuala sa ne dezvoltam in același ritm cu China. Gestul Domnului nu este de blamat, trebuie luat ca un semn de alerta, ca sa ne trezim si sa gasim o soluție convenabila pentru noi! Doamne Ferește, ca soluția sa fie ca un regim precum cel din China!
-
alex_cu_a_mic, joi, 21.03.2024 15:14
Nu te mai oripila de regimul din China ca nu e nimic de speriat. Milioanele de turisti chinezi ar cere azil politic la prima excursie in strainatate daca n-ar mai suporta regimul din China. In realitate nu se intampla asta ba mai nou este un exod al chinezilor din occident foarte bine pregatiti (mai ales cercetare/academic) inapoi in China pentru ca se intorc acasa si sunt mai bine platiti si au conditii de cercetare/dezvoltare superioare celor din tarile din care pleaca. Si nu mai idealiza cat de mult pretuieste in general lumea occidentala libertatea, democratia si drepturile omului in conditiile in care in pandemie s-a inchis de bunavoie in case, a fost de acord sa mearga la magazin pe baza de adeverinta de vaccinare si a infierat cu manie bolsevica pe toti cei care din varii motive nu erau vaccinati. Mai mult, au infierat si s-au ferit ca dracu de tamaie orice intrebare despre masurile luate, originea virusului si toate intrebarile normale. Da, toate astea in occidentul mare iubitor de democratie si cu respect fata de drepturile omului. Iar acum 40 de ani nu s-a dus nimeni in genunchi la chinezi ca nu prea stiau sa faca nimic pe atunci. S-au dus la o discutie, le-a placut ce-au vazut si conditiile pe care le-au primit si incet incet au mutat industrii intregi acolo. In tot acest timp chinezii nu au stat cuminti si au infiletat suruburi dupa specificatii. Au imitat la inceput, au invatat pe parcurs , pana au ajuns sa se descurce singuri si sa inovezi in ritmuri nemaivazute. Si in tot acest timp, PCC-ul ala de care rad unii, a reusit sa scoata din saracie vreo 800 milioane de oameni. Cine se simte bine, poate sa injure si sa demonizeze in continuare chinezii dar mi se par de neoprit indiferent de cate sanctiuni si piedici li se mai impun.
-
xxx, joi, 21.03.2024 16:27
alex_cu_a_mic, nu mă oripilez. Acum ce sa spun, nu știu câți chinezi se reîntorc in China, dar vad mulți chinezi muncind in Romania(si-n Europa), din greu si fără sa se vaite. De ce oare?! Îți mai spun ceva: in momentul cand o firma străină vrea sa producă in China, produsul vine la pachet si cu licența, așa este legea la ei si este foarte buna. Așa au ajuns la un nivel de calitate foarte bun, copiatul era la început pana si-au dat seama ca nu reușesc altfel. Iar marile companii ce-au făcut,..., au acceptat pentru câștigul de +25%. Renault a stat mulți ani in anticamera pana sa fie primiți in China. Si n-a fost singura firma! Daca tu crezi ca este in bine China, drum bun! Nu te tine nimenea legat in Europa Eu nu ridic in slavi Occidentul, dar nici China n-a scos pe nimeni din sărăcie (sper sa ai șansa sa ajungi acolo fizic sa-ti dai seama de realitate, nu te lua după ce se vede de pe rețelele de socializare si televiziuni).
-
alex_cu_a_mic, vineri, 22.03.2024 12:29
@xxx Treaba cu mutatul in China cam descalifica orice incercare de discutie serioasa dar fac o exceptie. In mediul academic si cercetare e exodul de care zic pentru conditiile materiale si financiare mai bune din China si conditiile ideologice din ce in ce mai precare din SUA. N-ai fi zis. Desigur, nu vezi stiri de genul asta la CNN dar pe "drumuri" mai laturalnice te lovesti si de astfel de stiri. VW a fost primul constructor auto care a intrat (defapt a fost adus) in China pe vremea in care conditiile de intrare erau foarte laxe. Acum se intra mai greu si in viitor nu se va mai intra deloc (vezi cat de greu a intrat Google sau Apple pe piata chineza desi acolo isi produce cam tot; Facebook inca schiauna pe afara). Si ma indoiesc ca o tara cu peste 50% din capacitatea manufacturiera mondiala, are o populatie care se zbate in saracie. Ideea e ca UE e intr-o pierdere accentuata a competitivitatii din varii motive legate de pretul energiei, reglementare excesiva, politica de mediu, lanturi de materii prime si nimeni de la nivelurile decizionale nu pare sa ia in serios indiferent cate semnale trimit varii industrii printre care si cea reprezentata de nenea din articol. Cea mai importanta decizie in sensul asta a fost ca Ursula a trimis controlul peste chinezi sa vada daca nu cumva au primit ajutoare de stat. Atat s-a putut. Nu mai intru in alte detalii ca simt ca pierd timpul.
-
xxx, luni, 25.03.2024 12:58
Eu știu China, doar din ce s-a putut vedea (in weekend, ca restul eram la munca) in 2019 in 6 săptămâni( am recepționat niște utilaje) in zona Shenzhen (zona bogata) Nu confunda muncitorii super calificați(1000-1200E) si inginerii (unii săreau bine de 3000E salariu) cu restul de 80% din populație. Am prins marea migrație a oamenilor către locurile natale de Anul Nou Chinezesc (eu am avut avion la 2 zile, atunci au fost locuri libere, nu aveam de gând sa asist la marea lor Sărbătoare) Ce se vede, îți schimba total perspectiva! Nu mă raportez fata de cartierele rezidențiale (unde se trăiește bine de tot). Nu cred ca in 5 ani s-au schimbat fundamental lucrurile Nu pun botul la propaganda CNN sau altceva, știu sa fac diferența spre exemplu cu ce-am văzut in Bombay si la noi Zona Siret din județul Galați, Teleorman si Vaslui
Citeste si
-
INDUSTRIE | luni, 25 noiembrieȘeful Volkswagen: „Trebuie să închidem fabrici pentru a reduce costurile”Thomas Schafer, șeful Volkswagen, a apărat decizia mărcii germane de a închide mai multe uzine pentru a reduce din costuri. Șeful mărcii mai precizează că nu există cale de a evita concedierile angajaților uzinelor afectate. Citeste tot
-
INDUSTRIE | luni, 25 noiembrieToyota Celica ar putea fi relansată după două deceniiUn oficial al mărcii japoneze ar fi confirmat faptul că modelul Celica va fi readus la viață în curând, potrivit unei publicații japoneze. Zvonurile cu privire la relansarea lui Celica prind și mai mult avânt. Citeste tot
-
INDUSTRIE | duminică, 24 noiembrieHyundai și Kia: peste 200.000 de vehicule electrice rechemate din cauza pierderilor de putereHyundai și Kia au anunțat săptămâna aceasta rechemarea a peste 200.000 de vehicule electrice din cauza unor pierderi de putere, conform Administrației Naționale pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi (NHTSA). Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieLotus renunță la planul său de a deveni marcă pur electricăLotus a anunțat oficial că renunță la planul său de a deveni o marcă pur electrică până la finalul actualului deceniu. Viitoarele modele ale mărcii vor fi hibride și electrice cu range extender. Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieFord va concedia 4000 de angajați în Europa pe fondul scăderii cererii pentru mașinile electricePeste 4000 de angajați Ford din Europa urmează să fie concediați în următorii 3 ani. Forța de muncă a mărcii în Europa va fi redusă cu aproape 15% ca o măsură de reducere a costurilor. Citeste tot
N-are cum domne' ca ie nijte baieti pe AM, un mare sait de pasionati auto, care stie iei ca producatorii ieuropieni e doar lacomi si-si trag 30-40% din pretu majinilor ca sa ia iei bonusi grasi adica fac polo si clio cu 10 mii si le vand cu 20 la cleenti .