Şeful PSA Peugeot-Citroen vrea să aducă mai multe mărci în parteneriatul existent cu Toyota
Carlos Tavares, şeful PSA Peugeot-Citroen, a declarat că este interesat în extinderea colaborării cu Toyota şi pentru alte mărci, în vederea reducerii costurilor de dezvoltare şi producţie.
Carlos Tavares, CEO-ul PSA Peugeot-Citroen, s-a declarat interesat de extinderea colaborării cu Toyota şi cu alte mărci, titrează Automotive News. În cadrul unui interviu acordat la Shanghai, şeful concernului francez se declară încântat de colaborarea cu Toyota prin joint-venture-ul din Cehia, în cadrul căruia produc modelele Citroen C1, Peugeot 108 şi Toyota Aygo, pentru alte mărci. Tavares consideră că parteneriatul semnat în urmă cu un deceniu de marca japoneză şi concernul francez ar putea fi extins în mod favorabil pentru toate părţile prin introducerea altor mărci în colaborare, în vederea amortizării rapide a costurilor de dezvoltare şi producţie.
CEO-ul PSA Peugeot-Citroen se declară dornic să menţină parteneriatul actual cu Toyota, dar a ţinut să exprime dorinţa concernului francez de a colabora şi cu alte mărci în această privinţă cât timp aliaţii lor japonezi sunt de acord. Toyota şi PSA au zece ani de colaborare şi au o fabrică în Republica Cehă capabilă să producă 340.000 de unităţi pe an ale tripletei 108/C1/Aygo. Un nou partener ar putea asigura atât ocuparea maximă a uzinei pentru o perioadă prelungită de timp, cât şi amortizarea costurilor deja existente pentru dezvoltarea unor modele cu o marjă redusă de profit în raport cu cele aparţinând segmentelor superioare.
Carlos Tavares a demarat o campanie drastică de restructurare a companiei PSA Peugeot-Citroen şi aceasta a implicat eliminarea de locuri de muncă, închiderea unor fabrici şi renunţarea la aproape jumătate din modelele din portofoliu. Tavares, fostul numărul doi în Alianţa Renault-Nissan, a luat aceste decizii în speranţa că va elimina costurile care împiedicau concernul PSA să obţină succesul finaciar şi comercial dorit şi că va reuşi să aducă această companie înapoi la profit.
Via AutomotiveNews (înreg.)
Nr. 2 de la Renault-Nissan, e nr. 1 de la PSA. Cam asta-i nivelul de competenta la PSA. Destul de bine as zice comparativ cu altii. Carlos Tavares e un baiat suficient de destept sa scoata PSA din impas.