Şeful Opel: "Piaţa auto din Europa va suferi o răcire dureroasă"
Karl-Friedrich Stracke, şeful Opel, a declarat că se aşteaptă ca vânzările din Europa să scadă semnificativ din cauza situaţiei financiare internaţionale.
Karl-Friedrich Stracke, şeful mărcii Opel din luna aprilie, a declarat recent că piaţa auto din Europa o să scadă semnificativ în viitor, toţi constructorii urmând să întâlnească o perioadă dificilă. Stracke este cel care trebuia să aducă marca germană pe profit, anunţând în urmă cu patru luni că vor încheia anul "pe zero" din punct de vedere fiscal. Odată cu anunţul respectiv, Stracke spunea că se aşteaptă ca Opel să înregistreze profit în 2012, fiind estimată o valoare cu trei cifre.
"Piaţa auto din Europa va trece printr-o răcire dureroasă şi ne aşteptăm ca piaţa să se micşoreze semnificativ. Noi, cei din industria auto, suntem afectaţi în mod special de acest fenomen.", a declarat Karl-Friedrich Stracke în cadrul unui interviu pentru ramura germană a AutomotiveNews, Automobilwoche. Problemele pieţei auto din Europa sunt cauzate de situaţia financiară internaţională, în special din cauza unor ţări din Bătrânul Continent.
Declaraţiile lui Karl-Friedrich Stracke vin într-un context în care majoritatea constructorilor anunţă creşteri şi toţi au aşteptări şi estimări ridicate pentru anii ce vor urma. Stracke nu s-a pronunţat cu privire la momentul apariţiei acestui fenomen şi nici la durata sa, semn că preferă să nu facă speculaţii. Cei de la Opel ar putea aborda o strategie mai prevăzătoare în următoarele luni, în vederea reducerii riscurilor pe termen lung. Opel şi Vauxhall au pierdut 1.6 miliarde de euro în 2010, în ciuda restructurărilor operate în 2009.
"Ţelul nostru este să devenim profitabili în mod sustenabil cu începutul anului viitor. Suntem încrezători că vom atinge acest ţel graţie structurii noastre de costuri îmbunătăţită semnificativ şi cu ţintele de vânzări crescute pe care vrem să le atingem. Suntem pe calea cea bună. Ne-a crescut cota de piaţă pe 19 pieţe din Europa de la începutul anului până acum. Până la jumătatea decenului, vom atinge o cotă de 8.5% în Europa şi de peste 10% în Germania." declara Karl-Friedrich Stracke în iulie 2011 când a fost întrebat direct despre situaţia mărcii şi aşteptările sale în materie de profituri.
Până la finele anului 2011, Opel vrea să vândă aproximativ 1.3 milioane de unităţi, cu 100.000 în plus faţă de anul trecut. O parte din această creştere ar trebui să fie realizată de Rusia, unde Stracke anunţă că vânzările sunt previzionate la 60.000 de unităţi, o creştere semnificativă de la cele 40.000 de unităţi vândute în 2010. Cât despre noul Opel Ampera, şeful mărcii a declarat că a primit deja 5.000 de precomenzi, dintre care 2.000 de la privaţi şi că se aşteaptă la un volum de 8.000 până la 10.000 de unităţi în 2012.
Via | Reuters