Şeful Opel: "Am progresat în primul sfert al anului, dar nu sunt încă mulţumit"

Publicat vineri, 04.05.2012 15:20 de Sebastian Toma

Opel a reuşit să-şi depăşească ţintele de reducere a costurilor de materii prime în primul sfert al anului 2012, dar şeful mărcii s-a declarat nemulţumit de acest rezultat, anunţă Automotive News.

Karl-Friedrich Stracke, şeful Opel, le-a scris o nouă scrisoare salariaţilor Opel, în care şi-a exprimat bucuria faţă de primii indicatori pozitivi asupra situaţiei mărcii din Ruesselsheim. Cei de la Reuters au reuşit să obţină o copie a scrisorii respective, în care Stracke afirmă că Opel a reuşit să reducă costurile la capitolul ”materie primă” în primele trei luni ale anului peste ţintele iniţiale.

"Deşi nu sunt mulţumit pe deplin de rezultatele pe primul sfert al anului, am remarcat câteva semne de progres", a scris Karl-Friedrich Stracke în scrisoarea destinată angajaţilor Opel.

În primul sfert al anului 2012, Opel a remarcat o creştere de jumătate de punct la cota de piaţă din Rusia, singura piaţă majoră din afara Europei pe care a obţinut creşteri. General Motors, concernul care deţine marca Opel, a înregistrat pierderi de 256 de milioane de dolari în primul sfert al anului curent, dar pierderile au fost mai mici decât cele anunţate de analiştii din industrie. În sfertul precedent, General Motors a pierdut 562 de milioane de dolari în Europa, deci situaţia este favorabilă corporaţiei americane din acest punct de vedere.

General Motors continuă negocierile cu sindicatele sale din Europa pentru a putea să lucreze agresiv în restructurarea afacerii din Europa. Scopul principal al celor de la GM este reducerea costurilor şi creşterea vânzărilor pe piaţa din Europa. Oficialii GM au refuzat să dea detalii suplimentare din planul lor de restructurare al mărcii Opel. În 2011, GM a pierdut 747 milioane de dolari în Europa, iar nivelul total al pierderilor înregistrate de această companie ajunge la 15 miliarde de dolari, dacă ne uităm la valorile înregistrate din 1999 până în prezent.

Via | AutomotiveNews (înreg.) | Reuters

  • dan_grc, vineri, 04.05.2012 16:54

    Eu nu inteleg cum Opel inca merge in pierdere, in conditiile in care in ultimii ani chiar a vandut bine, nu cred c-a fost un model important care sa fi dat gres la vanzari, e ceva ce nu iese la socoteala, din 1999 pierderi de 15 miliarde de dolari, mult prea mult pt o marca de succes in Europa

  • unckle, vineri, 04.05.2012 17:24

    "castigul" si "pierderea" sun notiuni relative care se aplica numai la persoane juridice ... si in general declari (sau te duci catre) pierdere ca sa eviti sa platesti taxe ;)

  • io, vineri, 04.05.2012 22:24
    @unckle

    Companii de talia si reputatia unor asemenea constructori auto nu fac evaziune fiscala. In asemenea companii exista un board de conducere, iar actionariatul nu risca reputatia unei companii de 100 de ani cand toti ochii sunt atintiti asupra lor.

  • AndreiRN, vineri, 04.05.2012 23:41
    Solutie

    Au nevoie de mai multe componente chinezesti pt a tine cheltuielile pe loc. Si o reducere a salariilor ar ajuta mult.

  • unckle, sâmbătă, 05.05.2012 15:23

    ce naiv esti :) tu crezi ca pentru cei mari se numeste "evaziune" ? ... pentru ei se numeste "management financiar" ;). Nu o sa auzi pe nimeni cu a facut evaziune ... dar cand declaratiile de profit sunt de genul 100Euro pe masina ... se cheama ca economistii au facut treaba buna si au redus baza impozabila la minim ;)

  • je, luni, 07.05.2012 21:14
    masini bune dar degeaba...

    Opel vinde numai in Europa si e normal sa nu aiba profit. Piata europeana e in scadere iar salvarea poate sa vina din China/India eventual america de sud. Atata timp cat Chevrolet-coreea se afla pe pietele astea, Opel are putine sanse de reusita. :(