Şeful Nissan: "Ne pregătim pentru mulţi ani mediocri în Europa"
Carlos Ghosn, şeful Alianţei Renault-Nissan, a declarat că se aşteaptă ca piaţa din Europa să sufere o cădere dezastruoasă, dar susţine că nu se va ajunge la colaps.
Carlos Ghosn, CEO-ul Renault Nissan, a declarat recent că se aşteaptă ca piaţa din Europa să necesite numeroşi ani pentru a-şi reveni din situaţia actuală, anunţă Automotive News. Ghosn a declarat că Nissan se "pregăteşte pentru mai mulţi ani mediocri" pe piaţa din Europa, cu toate că brazilianul spune că "regiunea nu va suferi un colaps". Ghosn consideră că situaţia din Europa este cauzată de capacitatea de producţie excesivă în raport cu nivelul real al vânzărilor.
Vânzările de automobile noi pe piaţa din Europa au atins cel mai scăzut nivel din ultimii 17 ani, iar situaţia nu prezintă semne favorabile în viitorul apropiat. Consultanţii de la AlixPartners estimează că piaţa auto din Europa nu va atinge nivelul pe care îl avea înaintea crizei financiare în decursul actualului deceniu, deoarece instabilitatea euro şi şomajul ridicat pe mai multe pieţe subminează încrederea consumatorilor şi dorinţa acestora de a cumpăra automobile noi.
Estimările celor de la AlixPartners spun că Europa de Vest va avea o scădere a cererii în următorul an, fiind preconizată o scădere de un milion de unităţi. Astfel, cei de la AlixPartners se aşteaptă la 13.5 milioane de unităţi vândute în 2013, cu 3.3 milioane unităţi sub pragul atins în 2007. Cei de la Nissan vor încerca să facă faţă acestor probleme prin reducerea capacităţii la nivelul cererii şi prin atacarea noilor segmente de piaţă.
Via AutomotiveNews (înreg.)
Cam asta se intampla pentru Renault-Nissan, si-au facut-o cu mana lor. Renault isi revine la capitolul design dar parca lipseste ceva. Au nevoie de masini care sa concureze de la egal la egal cu concurenta, au nevoie de preturi bune, de dotari alese bine pentru fiecare versiune de echipare dar si de niste motoare mai speciale dar ultima parte nu se va intampla. Renunta la motoarele ok pe injectie si trec pe dezastre mecanice pe turbina si dopate cu CP. Nu mi se pare normal sa ii copieze pe VW, sa incerce sa le fure din clienti fiindca un client VW e prea spalat pe creier sa mai fie constient de alte firme in afara de grupul VAG. Renault isi face clientela lui, prin oferte bune. Poate isi revin. Cat despre Nissan, se tot plang de vanzari cand tot ce produc sunt masini din ce in ce mai anoste, care nu sunt destul de bune pentru a face fata concurentei si oricum nu au modele pentru clasele cele mai vandute. Micra si Note sunt cu mult sub concurenta, compacte nu prea exista, apoi avem Qushqushul care este un SUV jalnic, Juke care este si mai jalnic si strict pentru pitzipoanca cu bani, offroadere mari, care nu sunt cumparate in masa si apoi GT-R-ul care nici el nu este cumparat in masa.