Șeful Lexus trage un semnal de alarmă: “Piața nu este pregătită pentru mașinile electrice. Trebuie să ne uităm și la alte soluții”

Publicat duminică, 15.07.2018 10:51 de Paul Cosma

Tehnologia mașinilor 100% electrice nu este încă pregătită să fie adoptată pe scară largă, susține șeful Lexus. Potrivit lui Yoshihiro Sawa, alte soluții mai bune pentru piața auto, în acest moment, sunt mașinile pe benzină, hibrizii sau vehiculele propulsate cu hidrogen.

Producătorii auto, atât din Europa, cât și din afara Bătrânului Continent, caută cele mai bune soluții într-o perioadă în care industria este dominată de trendul mașinilor “verzi”, cum ar fi hibrizii și vehiculele 100% electrice.

Cu toate că aproape toți constructorii și-au anunțat planurile și strategia în această direcție, există și voci care spun că mașinile electrice nu sunt cea mai bună soluție la ora actuală.

Ultimul pe listă este șeful Lexus. Cu ocazia festivalului de la Goodwood, el a declarat că tehnologia vehiculelor 100% electrice nu este încă pregătită să fie adoptată pe scară largă, iar producătorii trebuie să se orienteze către alte soluții pentru clienți.

Înțelegem că mașinile electrice sunt foarte necesare, dar nu sunt o soluție potrivită pentru toată lumea. De exemplu, nu poți face un Land Cruiser 100% electric, pentru că în anumite părți ale globului oamenii sunt dependenți de o astfel de mașină. Timpul de încărcare este foarte mare, iar bateriile trebuie schimbate periodic și apoi reciclate. Este o problemă complexă și prefer să avem o abordare onestă,” a spus Yoshihiro Sawa.

În opinia sa, mașinile cu motoare pe benzină, cele hibride și vehiculele propulsate cu hidrogen sunt cele mai bune soluții pentru piața auto, în acest moment, în detrimentul mașinilor 100% electrice.

Via Autocar

  • Rudolf D., duminică, 15.07.2018 14:10

    Pana nu se rezolva problema autonomiei si a timpului de incarcare piata nu va fi "pregatita". Cat despre ecologie... Pana una alta iata un grafic cu emisiile automobilelor electrice (tinand cont ca energia electrica sa obtine intr-un anumit procent prin arderea combustibililor fosili) http://i.imgur.com/PMzEf1k.jpg Si o statistica privind automobilele noi vandute in UE https://www.eea.europa.eu/data-and-maps/figures/average-co2-emissions-from-new Se pare ca in mai multe tari creste emisia de CO2 daca folosim o masina electrica. Interesant nu? Caut sa vad mai multe surse.

  • Corocsenie Adrian, duminică, 15.07.2018 14:10

    Inca 10 ani de studii si cercetari si se vor putea face si tancuri electrice care sa se incarce intr-o ora. Nu cred in ce spune....sunt oameni destepti pe lumea asta care pot face salturi imense in orice domeniu !

  • Cyrus, duminică, 15.07.2018 15:05

    Din seria "strugurii sunt acri" De fapt a vrut sa spuna ca ei nu sunt pregatiti pentru masinile electrice

  • Meteorologogu, duminică, 15.07.2018 21:54

    Se pare ca buba e asa mare ca au trebuit sa recunoasca, sunt f curios cum va evolua situatia .

  • demin2609, luni, 16.07.2018 09:05

    sefu' lu' Lexus o fi el cine o fi, dar parca prea multe fabrici de baterii asa dintr-o data! ca ciupercile dupa ploaie! asa ca sa se pise pe el de hidrogen! eu sper ca la sfarsitul anului acesta sau cel tarziu inceputul anului viitor sa imi cumpar o electrica pentru serviciu!

  • Sorin, luni, 16.07.2018 09:42

    @Rudolf D. Pai reiese clar din graficele tale, care sunt cam vechi din 2016, ca in tara cu cele mai multe masini electrice vandute, Norvegia, are emisiile de carbon cele mai scazute. Ideea masinilor electrice nu e sa elimine total emisiile de co2 ci sa le reduca drastic. Un calcul exact, se poate face luand doar masinile electrice, din momentul fabricarii, pana in momentul incarcarii si comparand cu cele conventionale. https://www.theguardian.com/environment/2017/oct/25/electric-cars-emit-50-less-greenhouse-gas-than-diesel-study-finds

  • ignis, luni, 16.07.2018 11:15

    Are dreptate japonezu'. Cel puțin pentru offroadere. Cum se mai bat ăia în Africa, Orientul Mijlociu etc. fără technical truck?

  • Rudolf D., luni, 16.07.2018 18:21

    @Sorin. te rog nu da exemplu Norvegia care are toata energia aproape, din hidrocentrale, deci 0 emisii. Si care ca un Kuweit al nordului isi permite sa dea salarii fabuloase tuturor plus subventii consistente la cumpararea unei masini electrice. Sa scoatem tara sta din discutie te rog, ei sunt verzi prin vanzarea de hidrocarburi si gaze.