Șeful Land Rover: ”Nu putem face nimic împotriva copiilor chinezești”
Land Rover a recunoscut oficial că nu poate face nimic împotriva constructorului chinez care a copiat modelul Range Rover Evoque. Autoritățile din China au respins plângerile.
Scandalul pe care l-a generat Landwind X7, SUV-ul chinezsc care a copiat grosolan Land Rover Evoque, pare să nu mai ia sfârșit. După ce toată presa de specialitate a izbucnit la apariția modelului în toamna anului trecut, iar Land Rover a făcut o plângere către autoritățile din China, povestea continuă.
Din păcate, ea continuă nefericit pentru constructorul britanic, a cărui plângere a fost respinsă de autoritățile locale. Acestea susțin că Landwind X7 nu poate fi acuzat de furt intelectual, nefiind vorba, așadar, de o copiere a designului.
Cei de la Land Rover au fost nevoiți să se resemneze, după cum o recunoaște însuși Ralf Speth, președintele executiv Jaguar-Land Rover. În cadrul unei conferințe organizate de Tata Motors la Mumbai, Speth susține că producătorii auto europeni nu pot face nimic pentru a opri copiile chinezești.
”Nu putem face nimic. Sperăm doar că majoritatea clienților chinezi vor înțelege diferența la finalul zilei și vor alege produsul adevărat, nu pe cel copiat. Sper, de asemenea, că autoritățile vor găsi un regulament care să înlăture această practică de imitare”, a declarat Seth.
Mai mult, oficialul a susținut chiar că ”în prezent, China, din punctul meu de vedere, are suficientă creativitate și capacitate de dezvoltare pentru a crea propriile produse. ”
Land Rover nu a abandonat complet ideea de a cere retragerea lui Landwind X7, căutând noi soluții legale de sancționare. Până atunci însă, Landwind X7 a primit acceptul de a intra în producție și va fi vândut pe piața din China cu un preț de 19.600 de dolari. Actualul Range Rover Evoque costă în schimb 65.000 de dolari.
in ciuda, englezii ar putea produce la ei acasa shlapi, chiloti si componente electronice la pret de dumping platandu-si conationalii cu 50Eu/luna ne place sa recunoastem sau NU, vestul a inventat "mondializarea" iar fuga dupa profituri prin fabricarea de marfuri cu costuri de productie mici tot el a pornit-o. pe guvernul chinez il doare in spate, Landwing produce mai multe locuri de munca decat o face un Evoque si chiar daca, la scara economiei chinezesti, banii care se scurg din China prin importul de marfa vestica sunt insignifianti tot insemna ceva. pe de alta parte ar fi de bun simt o reglementare in domeniu dar cat timp China e prea importanta la nivel global nu prea ai ce face.