Şeful Lamborghini: "Hibrizii oferă o experienţă compromisă, sunt prea grei"

Publicat miercuri, 12.03.2014 12:58 de Sebastian Toma

Stephan Winkelmann, CEO-ul Lamborghini, consideră că actualii hibrizi nu sunt suficient de performanţi din cauza masei ridicate, excluzând aceste sisteme de propulsie pentru modelele din viitorul apropiat.

Stephan Winkelmann, CEO-ul Lamborghini, nu este convins de aportul pozitiv al sistemelor de propulsie hibride pentru modelele din gama mărcii din Sant'Agata. Winkelmann consideră că actualele supercar-uri hibride oferă o experienţă compromisă de masa prea ridicată şi de performanţele nejustificate. Mai mult decât atât, Winkelmann spune că hibridele de performanţă sunt fie prea scumpe, fie suferă de pe urma acumulatorilor prea grei. Cu toate acestea, CEO-ul Lamborghini nu exclude aceste sisteme de propulsie pentru viitoarele model ale mărcii. Spre comparaţie, mărcile Porsche, Ferrari şi McLaren oferă deja supercar-uri hibride, acestea fiind vârful gamei pentru fiecare dintre cele trei mărci menţionate.

SUV-ul Urus reprezintă una dintre puţinele excepţii pe care le vor face italienii de la Lamborghini în viitorul apropiat, atunci când vine vorba de încălcat tradiţia.

Winkelmann consideră că nu este fezabilă soluţia hibridă pentru modelele de performanţă aparţinând segmentului de lux deoarece acestea nu au nici un preţ "normal" şi nici acumulatori uşori. Tocmai de aceea, explică Winkelmann, Lamborghini va păstra ADN-ul mărcii până când va exista o tehnologie suficient de avansată încât să asigure performanţe conforme cu cerinţele sale. Printre paşii legaţi de păstrarea ADN-ului Lamborghini se numără şi motoarele aspirate, lucru pe care puţine mărci orientate spre performanţă îl mai păstrează cu sfinţenie. Vehiculele electrice de performanţă, introduse de mărci precum Mercedes-Benz şi Audi, nu sunt o prioritate pentru Lamborghini în viitorul apropiat, explică şeful mărcii din Sant'Agata.

Soluţia Lamborghini pentru creşterea performanţelor în anii ce vor urma este strâns legată de perfecţionarea motorizărilor actuale şi reducerea masei vehiculelor. Printre exemplele în această direcţie se numără şi Sesto Elemento, un studiu de design al mărcii italiene transformat în model de serie. Modelul a fost cel mai uşor Lamborghini, cântărind doar 999 de kilograme şi fiind echipat cu motorul V10 de 5.2 litri şi 570 CP, asigurând un sprint de la 0 la 100 de km/h în doar 2.5 secunde.

Via CarAdvice

  • mog, miercuri, 12.03.2014 13:25

    ceva tot trebuie sa faceti, benzina nu se va mai ieftini si la un moment dat se va si termina. bine, asta nu se aplica cred clientilor lamborghini.

  • hibride, miercuri, 12.03.2014 23:40

    ... am un comentariu ascuns, asa de neinteresant era, postat acum vreo cateva zile, pomeneam de greutatea hibridelor....ai dreptate Stephan...normal, actuala tehnologie de inmagazinare e si grea si voluminoasa si neperformanta, trebuie sa scazi din greutate la celelalte componente daca vrei sa ai un raport bun

  • hibride...again, miercuri, 12.03.2014 23:43

    ...dar Lambo nu prea mai are de unde sa scada, deja folosesc materiale usoare

  • hibridul_plictisitor, joi, 13.03.2014 00:01

    unii, la modele de serie, am auzit ca sunt in stare sa reduca din capacitatea rezervorului ca sa-i puna un hibrid + un 3 cilindri probabil, sa ajunga in felul asta sa aibe greutate si performante optime

  • andrei, sâmbătă, 12.04.2014 10:44

    ferrari laferrari costa atat doar dincauza sistemului hibrid ca a costa peste jumatate din masina