Şeful GM: "Cadillac se va lupta cu Tesla"
Dan Akerson, CEO-ul General Motors, consideră că ar trebui să dezvolte un rival pentru Tesla Model S sub sigla Cadillac. Totodată, şeful GM consideră că Tesla este o ameninţare pentru companiile tradiţionale.
Dan Akerson vrea să creeze un rival al lui Tesla Model S în portofoliul Cadillac. Dintre toate mărcile deţinute de concernul General Motors, Akerson vede Cadillac drept cel mai potrivit competitor al mărcii Tesla, fondate în urmă cu zece ani. Spre deosebire de CEO-ul Tesla, Elon Musk, Akerson are numai cuvinte de laudă pentru Tesla şi realizările companiei. CEO-ul GM consideră că existenţa mărcii Tesla este în sine o realizare, având în vedere că multe alte start-up-uri care au vizat această nişă au eşuat, dând exemplu cazul Fisker. Tocmai de aceea, Akerson vrea să abordeze problema cu tact şi cu o armă potrivită.
”Dacă vrem să concurăm de la egal la egal cu Tesla, şi vom face asta într-un final, vrem să o facem cu Cadillac. Noi vom face mai multe Volt-uri şi vom pierde mai puţini bani decât pierde Tesla cu Model S, într-un final vom reuşi. Nu sunt convins că o maşină 100% electrică este ceea ce doreşte publicul american. Vrem să facem o maşină care să aibă o autonomie de 320 kilometri, o valoare bună în esenţă, dar nu va alina temerea persistentă de a rămâne blocat cu maşina în mijlocul drumului după ce aceasta rămâne fără energie. Încă este o problemă pentru public acest aspect. Vom lansa Cadillac ELR în acest an, va fi apropiat de Tesla, dar trebuie să facem ceva mai mult”, explică Dan Akerson.
Până la apariţia vehiculului electric accesibil plănuit de General Motors, concernul american a anunţat deja două lansări importante pe partea de vehicule hibride în serie: viitorul Volt şi Cadillac ELR. Primul hibrid în serie din gama Cadillac va prelua trenul de propulsie Voltec de la Chevrolet şi va beneficia de un interior cu ornamente din fibră de carbon, lemn şi piele, ţinta americanilor fiind de a dezvolta un model premium pe baza lui Volt, existând posibilitatea unor modificări la trenul de propulsie. Abia apoi, GM va trasa direcţia pe care o va urma a doua generaţie a lui Volt şi va pava drumul spre primul lor model 100% electric după revenirea din insolvenţă.
Via Detroit News
Wăi,wăi,wăi, nu si comparî cu Tiesla S , închepu sa fac claustrofoghie la americani. Cum graia bunicu '' Copchilule,grăiește mi clar că ni dor ochii wăi, șî pi urmî avem claustrofoghie la pros talani '' . Ci om cu caractier.