Şeful Ferrari: "Nu vom produce niciodată un model electric"
Luca di Montezemolo, omul care conduce destinul Căluţului Cabrat, susţine că nu vom vedea niciodată un Ferrari electric. Se lucrează în schimb la un model hibrid.
Deşi toţi marii constructori investesc sume colosale şi depun eforturi impresionante pentru a naşte vehicule electrice, alte nume mari din industrie se opun categoric acest trend. Cel mai recent exemplu este Ferrari, Scuderia italiană refuzând să creadă în modele sportive electrice, care nu pot egala performanţele supercarurilor convenţionale.
Însuşi Luca di Montezemolo, preşedintele Ferrari, a expus această poziţie fermă în cadrul unei conferinţe de presă. "Nu veţi vedea niciodată un Ferrari electric pentru că eu nu cred în maşinile electrice, pentru că eu nu cred că reprezintă un pas important în reducerea poluării cu CO2. În schimb, noi ne concentrăm atenţia asupra unui Ferrari hibrid. Acesta ar trebui să fie viitorul. Tocmai de aceea sper că vom putea asista împreună la debutul său în următorii ani", a susţinut cu fermitate Montezemolo.
Şeful Căluţului Cabrat confirmă astfel, indirect, zvonurile care anunţau un model cu propulsie hibridă, destinat a reduce media emisiilor la nivelul întregii game.
via | egm
-
45, miercuri, 17.08.2011 18:58niciodata sa nu zici niciodata :)
si cei de la Porsche au zis ca nu vor pune diesel pe masinile lor :)
-
dan_grc, miercuri, 17.08.2011 19:06
Esti asa sigur ca in 20-30 de ani vor fi toate electrice? Vor avea o pondere mult mai mare decat in prezent, dar in nici un caz nu vor fi toate electrice, s-a vorbit f mult pe tema asta, pe termen mediu si chiar lung sunt solutii pt transportul de persoane, mai ales in orase acum, dar pe la utilajele grele cum va fi? ce baterii vor fi puse acolo, si daca va evolua asa mult tehnologia bateriilor incat sa scada f mult in greutate, cat va costa un camion electric, 500 de mii de euro? Acum despre aceasta declaratie...acum acest niciodata nu prea mai are chiar intelesul pe care ar fi trebuit sa-l aiba, dupa Montezemolo cine stie cine vine si "baga" o prea frumoasa gama electrica.Iar cum din 2014 F1 va avea motoare de 1.6 ( si se mai mira unii la masinile de strada), peste vreo 10 ani poate vom vedea F1 electric, o "minunatie", uite unde statea poluarea, in curse, si nu oricare curse, ci la formula 1
-
booo, miercuri, 17.08.2011 19:25@dan_grc
Poate am fost putin optimist. In 20-30 ani, daca ajungem acolo, vom merge cel mai porbabil cu caruta.
-
tzenu_bmw, miercuri, 17.08.2011 19:28moroare......
motorele 'poluante' nu vor disparea niciodata.......nu stiu cum e sa conduci o masina electrica(inca nam condus)dar scuter electric am avut pe mana......si pot zice ca e cam straniu...... motoarele pe benzina si in viitor vor avea nisa lor aparte....... nu cred ca vom vedea in viitor limuzina electrica........ masini gen seria7 si S-Klasse....vor avea V8 si V12 probabil cu trecerea anilor motoarele vor avea capacitati cilindrice tot mai mici.....insa motoarele conventionale nu vor disparea...... initiativa 'domnului' Ferrari este una destul de buna......probabil ei vor de ramana diferiti(majoritatea constructorilor au sau vor avea in urmatorii 3-5 ani modele electrice)insa cu timpu cei de la Ferrari vor fi 'obligati' sa produca 'elecftrice' pt a da bine in fata ecologistilor.......
-
unckle, miercuri, 17.08.2011 21:53
"Nu vom produce niciodată un model electric" ... in urmatorii ani .. ca "niciodata" este mai definitiv decat prevede "legea" :)
-
agoox, joi, 18.08.2011 10:09combustibil
nu exista doar petrol si energie electrica, mai sunt atatea surse de energie alternative. daca se termina petrolul nu inseamna ca ferrai este obligat sa foloseasca energie electrica, pot folosi hidrogen lichid sau chiar plutoniu, uraniu (ca si portavioanele americanilor si rusilor care au autonomie de peste 10 ani). omul este o fiinta care in cazuri "disperate" poate gasi multe solutii (atat pozitive cat si negative).
-
Fan, joi, 18.08.2011 10:34
Respect!
-
booo, joi, 18.08.2011 11:41@agoox
Din pacate nu poti pune un reactor nuclear intr-o masina, iar uraniul e la fel de rar si se va termina in cativa zeci de ani si el. Plutoniu e folosit la bombe atomice. Sigurele surse de energie viabile sunt solara si eoliana. Si chiar daca se rezolva problema energetica, gandeste-te ca petrolul e folosit in fiecare bucatica de plastic, cauciuc, peticide...etc. Tu iti imaginezi ce impact economic va avea lipsa acestuia?
-
unckle, joi, 18.08.2011 13:19
booo ... atat de tanar si atat de naiv .. :) ... petrolul ne ajunge cat sa murim in masini cu V12 de 6l .. doar ca guvernele si producatorii de petrol/carburanti se vor folosi de "babaul" incalzirii globale ca sa mareasca taxele si pretul la pompa ;)
-
green.snobia, joi, 18.08.2011 13:19
surse mult mai avansate de energie sunt acolo, doar ca tre sa se vrea aplicarea lor. hybridul este un mare praf in ochi. o complicare uriasa a tehnicii, special pt a aburi masele snoabe. hai sa fim green. este noul rosu :))
-
booo, joi, 18.08.2011 13:31@unckle
Ah, da, am uitat ca tu stii tot...scuze.
-
ignis, joi, 18.08.2011 15:39are dreptate don Luca
El a zis doar că nu va face maşini electrice. 1. Chiar dacă peste 30 de ani benzina va fi foarte rară şi scumpă, iar maşinile cu combustie internă vor fi taxate excesiv, exclusivitatea Ferrari va fi căutată poate tocmai din acest motiv. 2. În caul în care benzina nu va mai fi utilizată drept combustibil principal (din cauza petrolului excesiv de scump/disponibilitate limitată/noi legi în industrie), Ferrari are alternativa combustibililor alternativi de ex etanolul care poate fi obţinut bio şi care este un combustibil foarte bun. E drept că în ambele cazuri, disponibilitatea redusă a combustibililor face ca autonomia automobilelor să fie foarte redusă (lipsă pompe), dar oricum cine îşi ia/îşi va lua Ferrari în condiţiile date, nu se va duce în concediu cu ea şi nici nu o freacă zi de zi, ci o scoate pentru plimbări de plăcere (aşa cum fac în prezent o grămadă de posesori - a se vedea numai kilometrajul maşinilor Ferrari ale sultanului din Brunei). Deci, cine va avea bani de Ferrari poate să-şi comande şi combustibilul aferent (chiar dacă nu vor mai exista pompe), iar în cazul deplasărilor pe distanţe foarte lungi va apela cu încredere la platformă.
-
bolovan, joi, 18.08.2011 19:56electric
offtopic: Dupa cum am mai spus, electricitatea ii viitorul, dintr-un motiv foarte simplu, se poate produce din te miri ce. Pentru camioane exista o sursa destul de buna. Si nu, nu-i uraniu (chiar daca exista reactoarea suficient de mici chiar si pentru un autoturism simplu - NASA urmeaza sa lanseze in spatiu undeva in noiembrie, un ROVER cu un reactor de dimensiunea unei genti de voiaj). O alta solutie ii laserul (exista o tehnica, chiar functionala prin care se duc la punctun de funzionare a unor atomi...eliberand energie...Adevarat, sistemul ii cat o cladire si produce putina energie pentru dimensiunile lui...dar sa nu uitam ca si primul HDD avea 5 Mb si cantarea vo 500 kg). Prin urmare, electricitatea ii viitorul. OnTopic Ferrary nu produce autoturisme de larg consum, sa mergi cu ele la servici, sa iti duci familia in concediu etc. Ferrari produce un tip de vehicul numit vehicul de colectie exclusivist. Prin urmare, faptul ca o sa produca o masina cu un motor cu ardere interna...il face si mai exclusivist. P.S. In 10-15 ani o sa avem cam 10-20% din piata electrica. In 30 ani...o sa fie cam 70% din piata. In 50 ani o sa fie o piata in proportie de 99% electrica.
-
Gabi, vineri, 19.08.2011 02:08Corect
O marca care stie sa aprecieze masina! Toti care sunt pro-masini electrice se numesc oameni care au masina pentru merge la servici, pentru ei nu conteaza; poate sa mearga si pe rahat atata timp cat e mai ieftin :) Electricitatea este un rahat, din simplul motiv ca ea se produce TOT prin arderea combustibililor fosili. Adevaratul viitor este Hidrogenul, cel mai raspandit element din Univers :) Cand costurile de productie si o solutie de depozitare va fi gasita, masinile electrice vor fi si mai inutile ca acum.
-
Gabi, vineri, 19.08.2011 02:10Inca ceva
Cand o sa-mi permit, o sa-mi iau masina cu cel mai mare motor de pe piata, si ii scot si catalizatorul, dau spaga la ITP da macar stiu ca-i ofti c pe toti crizatii de economie si ecologie :)
-
bolovan, vineri, 19.08.2011 23:53Corect si inca ceva
@Gabi gresit. Doar 40% din productia mondiala de electricitate ii prin arderea combusitibilului fosil.. Si tendinta ii de scadere (daca nu ma crezi, poti sa incerci o chestie noua...foarte inteligenta, ii spune parca goagal). Si ce-i daca hidrogenul ii cel mai raspandit element din univers...imi arati si mie unde-i in stare libera? Ca nu exista in univers in stare libera hidrogen (poate doar in unele stele). Hidrogenul...cam tot folosind electricitatea se produce (arcuri electrice etc) Viitorul ii electricitatea (apropos...la ce crezi ca-i folosit hidrogenul? Nep...gresit...pentru producerea de curent electric...). Electricitatea o poti produce din ce vrei tu (de la vant pana la fusiunea nucleara...). Hai o lista scurta de cai: Industrial: - Ardere de combustibili fosili - Hidrocentrale - Centrale nucleare - Eoliene - Termala (sunt centrale electrice ce se folosesc de apa termala din pamant) Viitor industrial: - Eolian - Fusiune - Fotovoltaic - Diverse metode de descompunere a atomiilor (Sa vedem ce rezultate mai are si CERN-ul) Home made: - Eolian - Fotovoltaic Si asta-i o lista scurta. Hmmm...o sa-ti iei masina cu cel mai mare motor de pe piata (probabil nu electric)...dupa care iti cumperi o platforma sa o plimbi (ca deh...benzina-i scumpa...si pe viitor o sa se rareasca). Nu din alt motiv, dar faptul ca ramanem fara petrol in 50 ani...inseamna ca in 30 ani ramanem fara benzina/motorina (petrolul nu doar ca si combustibil se foloseste...ii folosit de la sosele pana la circuite integrate).
Citeste si
-
MEDIU | miercuri, 13 iunieOrganizaţia Mondială a Sănătăţii: "Dieselul e cancerigen"Rezultatele unui studiu recent realizat de Organizaţia Mondială a Sănătăţii arată că gazele arse emise de motoarele diesel sunt cancerigene de Grad 1. Reacţiile industriei nu au întârziat să apară: "E studiu bazat pe anii '50, când nu existau reglementări". Citeste tot
-
MEDIU | luni, 21 maiSTUDIU: 6 din 10 englezi nu ar alege un model electric pentru uzul cotidianUn studiu desfăşurat pe 1000 de şoferi englezi a dezvăluit faptul că aproximativ 60% dintre ai nu ar alege un model electric pentru a merge zi de zi la muncă. Citeste tot
-
MEDIU | joi, 10 maiOFICIAL: Smart va produce în serie un scuter electricVersiunea de serie a conceptului Smart eScooter, prezentat în 2010 la Salonul de la Paris, va fi produsă de constructorul german începând cu anul viitor. Citeste tot
-
MEDIU | vineri, 27 aprilieNorvegia: Nissan a vândut 1.000 de unităţi Leaf în şase luniNissan a reuşit să vândă 1.000 de unităţi Leaf pe piaţa din Norvegia în doar şase luni. Până acum, Leaf a fost vândut în 25.000 de unităţi la nivel mondial. Citeste tot
-
MEDIU | miercuri, 25 aprilieFord vrea sa recicleze dolari uzaţi pentru a produce componente autoFord caută să producă componente auto din materiale reciclabile. Cea mai nou idee vizează reutilizarea bancnotelor americane scoase din circulaţie. Citeste tot
atunci don' Luca...puneti mana pe o lopata si cautati petrol, ca altfel nu se prea poate, in 20-30 de ani toate masinile vor fi electrice.