Șeful Ferrari: ”Clienții noștri aleg opționale de 25.000 de euro. Vrem ca ei să investească mai mult”
Strategia Ferrari nu se va axa pe creșterea producției. Luca di Montezemolo, șeful Scuderiei, susține că eforturile se vor concentra pe o personalizare mult mai amplă a modelelor.
Ferrari a cunoscut o ascensiune fulminantă în ultimii 20 de ani, perioadă în care la cârma companiei s-a aflat Luca di Montezemolo. El a devenit responsabil cu soarta constructorului de supercaruri în 1991, atunci când italienii vindeau pe an doar jumătate din producția lui 2012 (7318 unități).
În ciuda aparențelor, Luca di Montezemolo nu intenționează să se axeze pe creșterea producției. Într-un interviu acordat Automotive News, șeful Ferrari susține că se va concentra pe creșterea exclusivității brandului. Asemeni clienților Rolls Royce, care în proporție de aproape 100% își personalizează limuzinele înainte de achiziție, Ferrari vrea să crească apetitul clienților săi pentru programele de personalizare.
În prezent, clientul Ferrari adaugă, în medie, opționale de 25.000 de euro pe modelul achiziționat. Această valoare reprezintă doar 10% din valoarea mașinii. Tocmai acest procent speră Montezemolo să crească, extinzând programele de personalizare și încurajând activitatea echipei Ferrari Tailor Made, responsabilă cu întocmirea unor rețete de individualizare.
Acestea aduc, în medie, 50.000 de euro de la fiecare client. Cei care aleg experiența Tailor Made sunt răsplătiți cu o mașină unică și beneficiază de o valoare reziduală mult mai mare.
În perioada următoare, Ferrari va oferi mai multe elemente de personalizare și va promova mai bine această divizie, transformând fiecare exemplar într-o piesă unică. Miza acestui proiect este și profitul pe care italienii îl pot obține.
via automotivenews
..,,mi-e foame de bani''!...