Şeful diviziei M de la BMW: "Era motoarelor aspirate n-a apus"
Dr. Friedrich Nitschke, Şeful diviziei M de la BMW, a declarat că era motoarelor aspirate nu a apus încă, în ciuda faptului că motoarele supraalimentate sunt mai avantajoase în prezent, relatează BMWBlog citând un interviu din Auto Motor und Sport.
BMW era o marcă renumită pentru motoarele sale aspirate, dar nemţii au schimbat rapid macazul şi au introdus propulsoare otto supraalimentate în ultimii ani. În timp ce unii fani au rămas surprinşi de decizia nemţilor, rezultatele noilor propulsoare nu s-au lăsat aşteptate, acestea fiind mai performante şi mai responsive decât unităţile aspirate pe care le-au înlocuit. În plus, consumul de carburant al noilor motorizări a scăzut simţitor, odată cu emisiile de noxe. Din momentul în care această schimbare s-a aplicat şi în gama M, unele voci au început să anunţe moartea propulsoarelor aspirate. Dr Friedrich Nitschke, şeful diviziei M de la BMW, spune că aspiratele mai au un cuvânt de spus în lumea auto şi că nu trebuie să ne grăbim cu necrologul acestora.
În interviul acordat de Nitschke celor de la Auto Motor und Sport, acesta sublinia avantajele actualelor motorizări turbo în raport cu unităţile aspirate pe cale le înlocuiesc, respectiv eficienţa şi nivelul de putere dezvoltat. Pentru moment, motoarele turbo sunt mai avantajoase, a concluzionat Dr. Nitschke. Declaraţia şefului diviziei M a fost oarecum surprinzătoare, având în vedere faptul că gama M nu mai include niciun motor aspirat, iar unităţile aspirate sunt aproape dispărute din actuala gama BMW. Situaţia s-ar putea schimba în viitor, din moment ce inginerii diviziei M pregătesc să reducă masa modelelor dezvoltate de divizia de performanţă, ceea ce ar permite utilizarea propulsoarelor aspirate, dacă acestea vor fi suficient de performante pentru cerinţele respective.
Odată cu această declaraţie, şeful BMW M a anunţat şi cifrele de vânzări ale diviziei de performanţă a constructorului din Munchen. Astfel, divizia M a vândut aproape 16.000 de unităţi în 2010, ca apoi să vândă 19.000 de unităţi în 2011. Anul 2012 aduce o ambiţie nouă pentru divizia M: 20.000 de unităţi vândute până la sfârşitul anului, fără a include gama BMW M Performance, cu ale sale diesel-uri de performanţă.
Via BMWBlog
Ce inseamna ca "motoarele au devenit mai responsive" ?:) "Actuala gama M nu mai are nici un motor aspirat"- gresit, actualul M3 are motor aspirat, inca se fabrica.