Şeful diviziei europene Lexus: "Maşinile noastre nu trebuie să fie pe placul tuturor"
Alain Uyttenhoven, şeful diviziei europene a mărcii Lexus, consideră că marca premium din Japonia s-a maturizat şi că design-ul polarizant este alegerea corectă pentru companie.
Lexus, divizia premium a Toyota Motor Company, a împlinit 25 de ani de la lansarea pe piaţă şi abordează noi segmente. Cel mai recent concept al acestora, LF-SA, promite un model premium de segment B, care să-l atace direct pe Audi A1. După cum explică Alain Uyttenhoven, şeful Lexus Europe, marca niponă are o nouă abordare, cu ceva mai multe riscuri, pe care trebuie să o atace pentru a ajunge în poziţia dorită în clasamentul vânzărilor pe segmentul premium. Potrivit directorului diviziei europene a mărcii Lexus, marca trebuie să fie diferită de ceilalţi producători din segment şi să producă maşini car enu sunt la fel ca modelele existente. Scopul final este un design care să fie polarizant pe moment, care să aibă capacitatea să împartă consumatorii în două grupuri clare: cei cărora le place maşina şi cei care nu sunt interesaţi.
Lexus vrea să ajungă să vândă 100.000 de maşini pe piaţa din Europa, dar ţinta pentru anul 2015 este de 60.000 de unităţi. Pentru a realiza ţinta din acest an, constructorul nipon îşi pune baza în modelul NX, pe care directorul ramurei europene a mărcii îl descrie drept ”cel mai polarizant model din ofertă”. Datorită design-ului, Lexus NX are o rată de cucerire de 80% de la celelalte mărci premium, iar clienţii care aleg acest model spun că aspectul exterior a fost unul dintre motivele principale din spatele alegerii. În trecut, cei de la Lexus s-au concentrat pe păstrarea loialităţii clienţilor, dar singura cale către creştere vânzărilor este atragerea de clienţi de la alte mărci prin diferite mtode.
Limbajul de design controversat al mărcii Lexus va fi continuat în anii ce vor urma, promite Uyttenhoven, fără să anunţe ce fel de model urmează să-l poarte. În orice caz, directorul diviziei europene a mărcii Lexus anunţă un aspect exterior care să prezinte aceleaşi elemente polarizante ale lui NX. Deci ne putem aştepta la bosaje ale aripilor musculare, linii ascuţite şi o grilă frontală masivă. Acest aspect continuă filozofia cea nouă a mărcii Lexus, care nu are scopul de a face modele care să fie pe placul tuturor, ci de a fi atractive pentru un anumit grup de clienţi.
Via Autocar
Deci nu era problema la mine cand ma incruntam la noua directie de design urmata in ultima perioada... Dar e drept, nu trebuie neaparat sa placa la toata lumea.