Şeful departamentului de dezvoltare BMW: "Active Tourer ar putea fi singurul nostru model cu tracţiune faţă"
Viitorul BMW Active Tourer, programat pentru lansare în 2014, va fi primul model cu tracţiune faţă al mărcii bavareze. Potrivit declaraţiilor şefului departamentului de dezvoltare, Active Tourer ar putea rămâne singurul BMW cu această configuraţie pentru multă vreme.
BMW va lansa în 2014 primul său model cu tracţiune faţă, Active Tourer. Acesta va reinterpreta ideea de monovolum în viziunea BMW şi se mândreşte cu o configuraţie şi cu o platformă nouă, cu tracţiune faţă. Noua arhitectură este folosită deja de noul hatchback de la Mini şi ar putea să dea naştere mai multor modele BMW de acest tip, dar compania germană se va concentra pe modelele cu tracţiune spate şi tracţiune integrală pentru următorii ani, explică Herbert Diess, directorul departamentului de dezvoltare de la BMW. Mai precis, reprezentantul a confirmat existenţa discuţiilor despre alte viitoare modele cu tracţiune faţă în cadrul consiliului de conducere al mărcii BMW, dar acestea nu sunt suficient de avansate pentru a lua în considerare eventuale modele de serie.
Noua platformă de la BMW asigură un nivel ridicat de flexibilitate, spune Herbert Diess, fiind posibilă construirea de modele care au o lungime de până la 4.6 metri. Singurele planuri confirmate de Diess pentru viitorul mărcii BMW implică simplificarea strategiei de platforme, reducerea varietăţii şi a complexităţii fiind unul dintre elementele cheie ale "Strategiei Numărul Unu" a grupului german. Planul de viitor al mărcii implică unificarea platformelor BMW, în vederea folosirii unei singure platforme, deosebit de flexibilă, pentru toate modelele. Excepţie de la regulă va face gama Rolls-Royce, care va prelua doar componente electrice şi electronice de la BMW, în timp ce platforma sa din aluminiu va fi dedicată.
Ideea de modularitate va merge şi în gama de motorizări de la BMW, nemţii răspunzând la ideea de downsizing printr-o gamă de motoare cu camere de combustie de 500 cmc, cu configuraţii cu trei şi cu patru cilindri în linie, putând fi montate atât transversal, cât şi longitudinal. Nivelul de flexibilitate asigurat de noua configuraţie a motorizării este nemaiîntâlnit în rândul gamei BMW, spune Herbert Diess.
Via AutomotiveNews (înreg.)
si atunci, cum ramane cu urmatoarea serie 1 ? fata sau spate?