Şeful de design Volkswagen: "A trecut vremea design-ului extravagant"
Walter de Silva, şeful de design al Concernului Volkswagen, spune că a apus vremea design-ului extravagant şi că noua tendinţă este simplitatea.
Walter de Silva, şeful departamentului de design al concernului Volkswagen, consideră că stilul de design extravagant lansat de Chris Bangle nu mai este la modă. În schimb, de Silva spune că noua tendinţă este simplitatea şi că viitoarele modele trebuie să aibă mai puţine linii şi mai puţine forme, totul pentru o siluetă mai ”curată”. Walter de Silva supraveghează toate mărcile din concernul Volkswagen de cinci ani, iar înainte de aceşti cinci ani şi-a petrecut alţi cinci ani în cadrul mărcii Audi.
Şeful de design al Concernului Volkswagen spune că noua tendinţă despre care vorbeşte este exemplificată de noua generaţie a lui Golf. Walter de Silva spune că aceste forme vor trece mai uşor peste testul timpului şi vor avea şansa să fie atrăgătoare şi peste mai mulţi ani. "Există o anumită securitate în design-ul nostru, o certitudine. Când ştii că îşi va păstra valoarea de revânzare, este important pentru tine şi familia ta. Asta este intenţia noastră", a completat Walter de Silva.
Designerul şef al Concernului Volkswagen consideră că a procedat corect prin păstrarea unui design mai sobru pentru modelele din gama constructorului din Wolfsburg. Walter de Silva consideră că aspectul unui automobil nu trebuie să fie atrăgător pentru un singur sezon sau două, de unde şi alegerea privind gama Volkswagen şi limbajul de design specific aplicat acesteia.
Via AutomotiveNews (înreg.)
-
dany, marţi, 25.09.2012 11:07
Traducere: "N-au astia buget sa ma plateasca pt un design mai acatarii dar ne-am inteles sa bag niste vrajeli pt presa". Totusi, o chestie buna si asta pana la urma. Cand iei bani de la design si bagi in calitate parca iesi mai bine ca utilizator. Oricum, ca si marca, desi nu-mi place s-o recunosc, VW nu mai are ce demonstra printr-un design iesit din comun, toata lumea o cunoaste.
-
antonny, marţi, 25.09.2012 11:29
Auzi la el "noua tendinţă este simplitatea "de unde a scos asta .....am inteles aceasi platforma pentru x modele dar sa vi si cu un design de 2 lei
-
Alex, marţi, 25.09.2012 11:39
Alta varianta de traducere: "Cand esti incapabil sa surprinzi prin design o bagi pe asta cu trendul, simplitate, design curat." In realitate, omuletul nu poate mai mult. Actualele modele Audi isi au radacinile foarte vizibile in Audi 80 (generatia a 2-a 1978) semn ca omuletul a cam stat degeaba cat a fost la Audi. La alti producatori s-a putut revolutiona designul, dar la VAG nu ca asa e trendul. Alfa, Honda, Citroen, Ford si chiar Fiat, au putut revolutiona designul. VAG nu poate ca nu vrea sa iasa din trend.
-
Misa, marţi, 25.09.2012 12:12
Pentru VW vremea designului extravangant nu numai ca nu a trecut, dar nici nu a venit vreodata!
-
cocodilu, marţi, 25.09.2012 12:34
cred ca nenea asta sufera de alzheimer.
-
dan_grc, marţi, 25.09.2012 13:04
Daca spunea ca acesta este stilul care ne place si clientii s-au obisnuit cu el, era una, dar partea cu designul extravagant este regretabila, ca sa spun asa. Eu unul sunt de acord sa fie o apartenenta stilistica, daca schimbi la fiecare generatie, indiferent de model, absolut totul, nici macar o grila specifica, iar nu prea e bine, acel model in timp, chiar si dupa 4-5 generatii, nu-si gaseste locul ca si design si personalitate, dar din cand in cand e bine sa mai "rupi" stilul, are farmec sa faci asta. Un exemplu ar fi la Bmw, care au si eu un stil clasic si prefera evolutiile decat revolutiile, dar la fostele generatii au cam "rupt" stilul, fosta seria 5 si 7 mai ales nu au avut vreo legatura cu precedentele, au fost criticate de fani ( interioare atipice pt Bmw) dar s-au vandut, poate si datorita conjuncturii economice favorabile, acum au revenit la formele clasice, la "normal". La VW mi-a placut evolutia stilistica a Passat-ului, pana la generatie actuala, in sensul ca n-au respectat reteta Golf-ului, fosta generatie a fost total schimbata fata de precedentele si tot asa, si actualul destul de schimbat fata de fosta, dar cred ca aici s-a cam terminat, am o banuiala ca viitorul va fi f asemanator cu actualul.
-
mntsn, marţi, 25.09.2012 13:32
Eu ii dau dreptate lui WdS. Personal, prefer liniile curate, drepte, care se vede de unde incep si unde se termina, fara briz-briz-uri, muchii si colturi puse doar de dragul de a fi "altfel", desi altfel-ul asta vine ca nuca-n perete. Asta e, designul e o chestie subiectiva si niciodata nu va putea multumi pe toata lumea, de asta e bine ca sunt multe modele cu design cat mai variat, sa aiba toata lumea de unde alege, dupa gusturi.
-
Decebal, marţi, 25.09.2012 13:34
Va dati seama ca asta daca traia in manelarica cauta prin gunoaie la ce mentalitate avem aici in noroaiele astea(aici includ si oamenii care locuiesc ca cei destepti au plecat)
-
ScorpyonVAG, marţi, 25.09.2012 15:16
Mie imi place designul lor.
-
tzenu_bmw, marţi, 25.09.2012 17:44
mda.........alta aiureala pe care no inghite nime........ adica modele ca Citroen DS nu mai sunt la moda pt. ca nu au lini drepte sau altele.......... din pct de vedere estetic........DS4 e de 10 mii de ori mai frumos decat un golf6 sau chiar 7 care nu e mai mult decat un facelift.......... intradevar la calitate.....vw rupe tot.......insa design-ul anost.....isi spune cuvantu..... daca doresti ca o marca(ex. vw)sa ramana la un design.....mai sobru mai clasic.....e bine si asa..........insa sa spui ca un design invechit e mai 'la moda' ca unul extravagant e total aiurea...... parerea mea........
-
men, marţi, 25.09.2012 17:48
Cum le stiu pe toate toti platitorii de rate la masini de 5k ieuro ... emit pareri, se vor interesanti! Cine-i frate WDS asta ? Adica nu apleaca si el putin urechea la ce spun cunoscatorii /comentatorii de aici?
-
AndreiRN, marţi, 25.09.2012 22:10
Simplitatea in dezign si cat mai multe componente chinezesti este trendul VW pt un profit cat mai mare.
-
dragos@AndreiRN, marţi, 25.09.2012 22:54
iar a venit asta cu componentele lui chinezesti ... da un expl te rog de piesa originala (nu after market) produsa in china!
-
Aprod, marţi, 25.09.2012 23:53
ma surprinde pe zi ce trece si intr-un mod neplacut aceasta ceata de samsari numita conducerea vw care vad absolut totul in conturi grase si vacante scumpe pt amante...luati exemplu de la "falimentara" opel cum zice lumea ca da clasa pe orice segment unui vw sau citroen sau honda...sunt atat de multe.....de fapt toti scot modele interesante cel putin si incearca si altceva ...astia de la vw chiar cred ca au invetat roata cu cutiile lor pe 4 roti ? eu inteleg ca sunt atat de multi indobitociti care vad intr-un golf "the ultimate machine" dar mai sunt si ceilalti care observa cate variante mai bune exista ..... vb lu bug mafia - "ai un passat stiu .....dar mai stiu ca sunt cateva sute ca a ta , parca...." doar ca mai sunt cateva milioane :D ca a ta
-
LauCalin, marţi, 25.09.2012 23:59
Da, chiar va pricepeti la masini. Interesant este ca ceea ce spune WDS acum am incercat sa explic acum doua saptamani la stirea despre informatiile oficiale ale lui Golf 7. Credeti voi ca daca VAG ar vrea sa aiba o gama de masini cu design extravagant, revolutionar, fantastic, futurist, socant sau cum vreti voi sa-i mai spuneti, nu ar avea bani sa o faca? Ganditi-va ca VAG are propria casa de design. Si ce casa! Si are perfecta dreptate cand se refera la BMW, iar un exemplu simplu in acest sens ar fi ultima si penultima generatie a lui BMW Seria 5 sau 7, ale caror design s-a mai cumintit, mai ales in cazul Seriei 5. Stii cum vad eu asta cu designul extravagant? Ca muzica ce este "pe val" o perioada. Acum 10-15 ani muzica banala de club poate fi considerata o gluma in ziua de azi. Dar acele trupe cica au revolutionat industria muzicala. In timp ce sunt trupe ca Beatles, Queen, Led Zeppelin, ABBA, Pink Floud, The Doors care si acum se asculta cu volumul la maxim. Oare astazi asculta cineva pana lesina Britney Spears? Incercati sa faceti analogia asta si in domeniul auto. ;)
-
Decebal, miercuri, 26.09.2012 09:51
Doar parerea mea. Nu cred ca asta emite tampenii cand se refera la design deoarece se uita in cifrele care au fost numai pe plus in tot timpul asta pe care el l-a petrecut l-a VAG. Dar cui sa ii explici sau ce rost are sa gandesc, cel mai bine e cum zic eu, daca spun ca designu e aiurea asa trebuie sa fie.Acest comportament neevoluat se numeste STALINISM.
-
BaditzaEx, miercuri, 26.09.2012 23:59
are dreptate si nu prea, caci aici vorbim de VAG ( si VW si Audi ), atunci cand pe segmentul unor masini tineresti & sportive tu vi cu acelasi design ca la toata gama si unul FAD, este clar ca nu este vorba de strategie ci de Foame de Bani ( La Familia :D ) iar explicatia asta este un mare bullshit amabalat intr-un limbaj de marketing, Sciroco de exemplu este doar un Golf mai rotunjit si lasat mai jos iar asta se diferentiaza mai mult , decat A5 fata de A4 ( din fata cel putin ), iar la muzica in nici un caz n-au revolutionat industria muzicii Britney Spurs, Lady Goanga sau Justin Tampitul pardon Timbeeeer-lache, ci Michael Jackson, Elvis Presley, The Beatles, Jean Michel Jarre, Blacksabbath, Rammstein, The Rolling Stones...
-
Giga Motors, joi, 27.09.2012 00:03
Incredibil....."se poarta simplitatea", ai? Ce subterfugiu "inspirat", de-a dreptul magistral, de a-ti justifica pustiul cronic de imaginatie creativa......Bade Scârţane de la Volksvagoane, cumva ne crezi "stupid people" ?! A, da, o simplitate dezarmanta, dar presarata cu o nota de şarm aparte, caracteriza produsele VAG (cand avea numarul decent de doar doi membri) din epoca romantica (pana in anii '90), dar acum este alta baclava - se cauta febril obtinerea de profituri colosale pe fondul unei avaritii investitionale antologice, sinonima cu kaputt efort de gandire si Auf Wiedersehen primatul calitatii ! Macar, daca tot esti prost, nu te scuza invocand trendul de a fi prost......
Citeste si
-
MODELE NOI | vineri, 22 noiembrieNoua Kia EV9 GT: cea mai puternică versiune are 501 cai putereKia a dezvăluit oficial noul EV9 GT, cea mai puternică versiune a SUV-ului electric. Noua versiune de performanță promite un propulsor de 501 cai putere și aduce numeroase elemente vizuale noi și exclusive. Citeste tot
-
MODELE NOI | joi, 21 noiembriePrimele imagini cu un nou SUV coupe electric DS: promite autonomie de 750 kmDS a publicat primele imagini oficiale cu un viitor SUV coupe electric. Noul model, al cărui nume nu a fost încă dezvăluit, promite o autonomie de 750 de kilometri. Citeste tot
-
MODELE NOI | joi, 21 noiembrieNoul Hyundai Ioniq 9 este aici: cel mai avansat SUV al mărcii are autonomie de 620 kmHyundai a dezvăluit oficial noul său etalon, Ioniq 9. Acesta este un SUV electric cu 3 rânduri de scaune și este cel mai avansat model din actuala gamă a mărcii sud-coreene. Citeste tot
-
MODELE NOI | miercuri, 20 noiembrieBMW: primele mașini de teste Neue Klasse X, produse în UngariaBMW a anunțat oficial că a produs primele prototipuri de teste ale viitorului Neue Klasse X. Vehiculele destinate testelor au fost produse în Ungaria, la uzina de la Debrecen. Citeste tot
-
MODELE NOI | marţi, 19 noiembrieViitorul Citroen C4, rival pentru Dacia Duster?Viitoarea generație a lui Citroen C4 este pe cale să devină un rival direct pentru modele ca Dacia Duster. Noul model compact va fi inspirat de conceptul Citroen Oli, prezentat în urmă cu 2 ani. Citeste tot
no f..kin shit. Adica dupa ce fac o masina obosita si plictisitoare trebuie sa conving si lumea ca asta e calea. Noroc ca mai sunt si altii pe piata si ai de unde alege.