Șeful de design de la Volkswagen confirmă întoarcerea butoanelor fizice: "Este o mașină, nu un telefon"

Publicat sâmbătă, 08.03.2025 11:41 de Alexandru Monenciu

Șeful de design al mărcii din Wolfsburg a confirmat întoarcerea butoanelor fizice pe viitoarele modele. Butoanele vor reveni începând cu noul model electric ID.2all.

Oricâte ecrane și suprafețe tactile ai avea într-o mașină, nimic nu se compară cu butoanele fizice pentru controlarea unor funcții importante. Tesla a dat startul acestui trend, odată cu lansarea primului Model S, iar, mai apoi, toți producătorii de automobile s-au aliniat.

Butoanele fizice au început să dispară, dar acum se pregătesc să revină. Desigur, la cererea clienților, care s-au convins de inutilitatea display-urilor și a numeroaselor suprafețe tactile.

Recent, Mercedes-Benz a recunoscut că ecranele uriașe nu reflectă, neaparat, luxul. De cealaltă parte, conaționalii de la Volkswagen au readus butoanele fizice pe volanul noului Golf. De fapt, nu a fost doar o întâmplare, după cum susține șeful de design al mărcii din Wolfsburg.

Potrivit lui Andreas Mindt, Volkswagen readuce butoanele fizice pe viitoarele modele, începând cu electricul ID.2all. Totodată, Mindt recunoaște că renunțarea la aceste butoane a fost o greșeală din care, însă, germanii au învățat.

"De la ID.2all încolo, vom avea butoane fizice pentru cele mai importante cinci funcții - volumul, încălzirea pe fiecare parte a mașinii, ventilatoarele și luminile de avarie - sub ecran," a declarat el.

"Acestea vor fi în fiecare mașină pe care o vom produce de acum înainte. Nu vom mai face niciodată această greșeală. Pe volan, vom avea butoane fizice. Nu vom mai ghici. Există feedback, este real, iar oamenilor le place acest lucru. Sincer, este o mașină. Nu este un telefon," a concluzionat șeful de design de la Volkswagen.

Începând cu 2026 și Euro NCAP va integra prezența butoanelor fizice în cerințele pentru testele de impact. Dacă o mașină nu are butoane fizice pentru comenzile importante, cum ar fi claxon, lumini de avarie și așa mai departe, nu va mai primi punctajul maxim de 5 stele.

via InsideEVs

  • Matei_cel_nou, sâmbătă, 08.03.2025 12:14

    Bine ca le-a revenit mintea la cap. Pasul următor e sa renunțe la bordurile colorate în galben și portocaliu.

  • ds, sâmbătă, 08.03.2025 13:27

    În sfârșit, o veste bună! Prea o luaseră pe arătură cu ecrane și butoane virtuale. Butonul clasic e sfânt, nu îți distrage atenția ca cel de pe ecran, și nici nu trebuie să-l cauți prin meniu, îl găseșți din prima și fără să-ti iei privirea de la drum. Sper să renunțe și la ditamai ecranul întins pe tot bordul de zici că ești în studio tv.

  • Dutz, sâmbătă, 08.03.2025 18:17

    Stai așa, nu era cu tehnologie cu TV led VS alb/negru, cu mobilul VS telefonul cu disc? Da-o încolo Matei că tot un gadget erai, oare te “caută” Alzheimer? Am investigat un Nautilus și oricât mi-ar plăcea în general, nu pot să trec peste hidoșenia de ecran panoramic… păcat, pare o mașină excelentă. Porsche au “mușcat-o” și ei intenționat și fără nici un motiv. Asta este, când lași pe toți ciumpalacii să ia decizi. La atlas cross sport aceeași problemă, în afară de volan, zero butoane fizice, dar încă rămâne în cursă pentru că oferă mult la un preț excelent.

    Dutz, sâmbătă, 08.03.2025 23:17

    pardon “decizii”.

  • Ambulanța, duminică, 09.03.2025 02:06

    Ni-no-ni-no!