Șeful Dacia: Sandero primește o versiune electrică în 2027
Dacia Sandero va fi disponibilă și într-o versiune pur electrică, în 2027. Declarația îi aparține chiar șefului companiei, Denis Le Vot.
Sandero este vedeta incontestabilă a gamei Dacia. În 2024, a fost cel mai vândut model al mărcii de la Mioveni, la nivel global, cu 309.392 de exemplare. Asta înseamnă o creștere de 14.5%, comparativ cu anul trecut.
În urma acestei performanțe, Sandero a devenit primul model Dacia, din istorie, care depășește pragul de 300.000 de exemplare comercializate.
Constructorul român de automobile, deținut de gigantul francez Renault, are planuri mari pentru Sandero. Dacia se gândește deja la noua generație, iar marea surpriză este că va fi disponibilă și o versiune pur electrică, în 2027.
Anunțul a fost făcut chiar de șeful mărcii, Denis Le Vot. Detaliile tehnice nu au fost dezvăluite, dar presa din Franța susține că viitorul Sandero electric ar putea împrumuta o versiune a arhitecturii utilizate de versiunea de bază a lui Renault 5.
Asta înseamnă o baterie de 40 kWh, o autonomie de circa 300 de kilometri și un motor electric capabil de 95 de cai putere. Din nou, aceasta nu este o informație oficială.
Planurile de electrificare ale mărcii Dacia nu se opresc aici. După 2030, compania va lansa și alte modele cu zero emisii.
via Automotive News (înreg.)
-
ds, marţi, 21.01.2025 11:27
Un motor hybrid, eventual cel de pe Jogger/Duster, unde cam 13% din traseu îl poți face electric, cred că ar fi fost o variantă cu mult mai bună. Cei 300 de km autonomie în realitate, probabil vor fi 240-250. Cu actualul motor pe gpl, doar pe gaz, poți face liniștit 350 de km și asta într-un oraș aglomerat, cu o putere mai mare și fără costuri cu mult mai mari decât electric. Altfel va fi doar un Spring mai mare și mai scump.
-
Jian de la Calafat, marţi, 21.01.2025 11:50
@ds Să fim cu mare băgare de seamă. Este arhisuficient pentru umanitate ca a avut parte de Josef Mengele in secolul XX, Renault neavand niciun drept in a se metamorfoza intr-un destul de probabil Mengele 2.0 pentru Dacia in secolul XXI !
-
Ambulanța, marţi, 21.01.2025 12:18
Ni-no-ni-no! Jenel cel inexorabil.
-
ds, marţi, 21.01.2025 13:10
@11.50 Aș fi deosebit de încântat dacă ai explica avantajele unui diesel în oraș.
-
@ds, marţi, 21.01.2025 13:13
Parfumează aerul
-
Sak, marţi, 21.01.2025 13:38
Ar fi OK doar daca ar scoate Spring din oferta. Altfel pretul ar fi prea sus ca sa poata fi luat in considerare. Normele ii obliga la electrificare si e bine. Duster cu motor electric pe spate mi se pare mai tentant.
-
Matei_cel_nou, marţi, 21.01.2025 13:58
In weekend am văzut primul Spring in UK. Versiunea noua arată mult mai bine decât cea veche, "in metal" cum zic englezii.
-
Vacs, marţi, 21.01.2025 13:59
s ar alege prafu de planeta asta daca n ar fi ue s o salveze pe banii nostri platiti pe dpf-uri care functioneaza numai cand introduci sonda de noxe pe esapament.. vai ce scarba mi-e..
-
Jian de la Calafat, marţi, 21.01.2025 14:43
@ds Situatia se impune sa fie analizata nu punctual, ci mult mai amplu. Tocmai de aceea, sa facem abstractie pentru cateva momente de obtuzitate si opacitate in enuntarea argumentelor/ contaargumentelor. Gama Dacia nu ofera exclusiv citadine (segment A - Spring), ci o multitudine de modele de segment B si C(Jogger) care se preteaza si circulatiei extraurbane, de ce nu escapadelor intinse pe sute de km., deci autoturisme care se impun a fi echipate si cu motoare Diesel. Ca sa nu mai amintesc de acele modele Dacia disponibile in versiunea 4x4, private si ele în cel mai mârşav mod de propulsorul cu care-ar realiza comuniunea perfecta. Tenacitatea Renault in a refuza abordarea dCi pe modelele Dacia este inadmisibila. Am vazut cu totii care-s cifrele pe 2024 pentru gunoierul emisiilor urbane, "vestitul" Spring, constat ca Renault a decis sa recidiveze in colaps, cu Sandero EV. A gresi este tolerabil, a persista in greseala devine iremisibil.
-
Ambulanța, marţi, 21.01.2025 15:54
Ni-no-ni-no! Jenel cel inexorabil a făcut-o de Lae.
-
Banditos, marţi, 21.01.2025 17:32
Probabil ca i s-a rupt firul divin.
-
Banditos, marţi, 21.01.2025 17:32
Probabil ca i s-a rupt firul divin.
-
ds, marţi, 21.01.2025 18:41
@Jian... Este ca și cum pentru o cană de lapte ți-ai cumpăra o vacă. 75%, dacă nu mai bine, folosesc mașina pentru treburile zilnice în oraș, vreo 17% pentru naveta zilnică periurban, dar intră tot în oraș cu mașina, restul vacanțe, mici excursii, etc.
-
Jian de la Calafat, marţi, 21.01.2025 21:09
@ds Atata timp cat liberul arbitru, in cazul motorizarilor Dacia, ramane si azi o notiune abstracta, prin lipsa acuta a motorului Diesel, n-am cum sa nu constat ca este o problema. Nu aflata in posesia mea, ci tocmai la cei care-au declansat acest *razboi hybrid* cu potentialul consumator de Dacia, in a-i restrange masiv alegerile si, deopotriva, in a-i inocula in cel mai toxic mod faptul ca Diesel-ul este dusmanul suprem iar EV reprezinta solutia suprema & salvatoare. Timpul o sa demonstreze cine a avut dreptate, Renault cu al sau viitor Sandero EV, sau aceia care inca mai cred ca firescul merita sa aiba intotdeauna intaietate.
-
@jienică, marţi, 21.01.2025 22:25
Jienică, tati, cu cât te străduiești sa scrii mai pompos cu atât ne convingi mai bine că ți s-au afumat sticleții din mansardă. Ia o pauză de somn, te așteptăm mâine.
Citeste si
-
MASINI ELECTRICE SI HIBRIDE | luni, 20 ianuarieTest de autonomie cu mașini electrice în condiții de iarnă: Polestar 3, campionAsociația Norvegiană de Automobile și publicația Motor au realizat o serie de teste de automobile cu mai multe mașini electrice, în condiții de iarnă. Dintre cele 24 de modele testate, doar 4 s-au apropiat de autonomia WLTP declarată. Citeste tot
-
MASINI ELECTRICE SI HIBRIDE | miercuri, 15 ianuarieVolkswagen ID.7 a parcurs 941 de kilometri cu o singură încărcareVolkswagen ID.7, omologul electric al lui Passat, a dovedit că poate să parcurgă distanțe lungi chiar și cu o singură încărcare. Mașina testată a reușit să meargă 941 de kilometri fără ca bateria să fie reîncărcată. Citeste tot
-
MASINI ELECTRICE SI HIBRIDE | marţi, 14 ianuarieVânzările de mașini electrice și PHEV au crescut cu 25% în 2024 la nivel mondialPotrivit unui raport nou al firmei de cercetare Rho Motion, vânzările de mașini electrice și hibride PHEV au crescut cu 25% la nivel mondial în 2024. Peste 17 milioane de astfel de mașini au fost vândute. Citeste tot
-
MASINI ELECTRICE SI HIBRIDE | luni, 13 ianuarieUrmătoarea Cupra Leon va fi electricăȘeful Cupra a confirmat oficial că următoarea generație Leon va fi exclusiv electrică. De asemenea, modelul compact ar urma să fie comercializat în viitor doar sub sigla mărcii de performanță. Citeste tot
-
MASINI ELECTRICE SI HIBRIDE | sâmbătă, 11 ianuarieHyundai prezintă noul Ioniq 5 N DK Edition: dezvoltat de o legendă a drift-uluiCu ocazia Salonului Auto de la Tokyo, Hyundai a prezentat noul Ioniq 5 N DK Edition. Ediția specială a fost dezvoltată în colaborare cu Keiichi Tsuchiya, una dintre figurile emblematice ale drift-ului. Citeste tot
Trump a retras SUA din Acordul de la Paris privind schimbările climatice, Renault mută si el in nota obisnuita, adica continua nu doar in a se ridiculiza, ci in a pune serios umarul in a aseza Dacia pe butuci, cu o a doua aberanta versiune EV. Renault si-a pierdut complet busola, iata ca aberaţia Spring n-a reprezentat atat de necesara pildă pentru Renault. Sandero are stringenta nevoie de propulsorul dCi. Lipsa motorului dCi reprezinta veritabilul călcâi al lui Ahile pentru gama Dacia la ora actuala.